beantwoord

Een onbekend iemand heeft een glasvezel abonnement afgesloten op mijn locatie

• 2 oktober 2018
  • 59 reacties
  • 834 keer bekeken

Reputatie 1
Ik kreeg gisteren een mail van Telfort dat er een aanvraag is geweest voor een glasvezel connectie op mijn adres bij een andere provider en daarom mijn contract met Telfort op 15 oktober eindigt.

Het probleem is dat ik geen contract heb afgesloten en ik weet niet wie dat wel gedaan heeft en of dit een foutje is of met kwade opzet. Ik heb gebeld naar de klantenservice van Telfort maar daar werd ik niet wijzer op omdat zij mij blijkbaar niet konden vertellen wie dit gedaan heeft en bij welke provider.

Mijn vraag is dus hoe kan ik voorkomen dat mijn aansluiting bij Telfort op 15 oktober eindigt.

mvg.

Felix
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 oktober 2018, 09:45

Klopt helemaal Felix. Ik zie dat de opheffing geannuleerd is. Je wordt dus niet meer afgesloten. Jouw abonnement blijft dus gewoon doorlopen en je hoeft niets meer te doen. Laten we er maar vanuit gaan dat het niet weer gebeurd. Mocht je zo nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden.
Bekijk reactie

59 reacties

Misschien kan Telfort nog iets doen?

Misschien heb je nog iets aan dit topic?

Wegmigratie internet mogelijk door willekeurig persoon
Staat je klantnummer al in je forumprofiel? Kan webcare meteen kijken als ze je topic oppakken.
Reputatie 8
Het "wegkapen" van de lijn of "slamming" daar zijn van de zomer door de minister veel strengere en bindende beleidsregels voor uitgevaardigd, die de gebruiker veel meer bescherming biedt op dit soort praktijken.

Telfort "MOET" jou als gebruiker die reeds een rechtsgeldige overeenkomst heeft in bescherming nemen, zodat die overeenkomst niet onbedoeld wordt verbroken. Dat heeft een hogere prioriteit dan die van "nieuwe" gebruikers die per vergissing of misschien wel met kwade opzet dit proberen te ondermijnen.

Vorige maand nog een uitgebreide discussie geweest bij een vergelijkbare geval.
De wetgeving zoals die is opgesteld:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2018-34097.html

De forumdraad waarbij dat ter sprake is gekomen < HIER >
Met nog een verkort resumé waar het feitelijk op neer komt in de vervolgreactie.
Met name de laatste alinea en eindregel zijn voor jou belangrijk om daar op toe te zien:

Met die regelgeving in de hand, neem geen genoegen met de mogelijk lakse houding die Telfort ook nu gaat innemen, tegenover een maand terug. Want toen gold de nieuwe regelgeving ook al.

Dat de klantenservice jou niet de gegevens geeft wie dat gedaan heeft, of vanuit welke provider is uit privacyoverweginningen begrijpelijk.

Echter met jou bezwaar is Telfort wel gerechtigd van de andere partij meer bewijs te vragen, hoe die ertoe komen een lijn over te nemen om te zien of het wel rechtsgeldig is. Dat bewijs zou bijv. gelegen kunnen zijn in het overleggen door die andere partij van een uittreksel van de Gemeentelijke Basis Administratie of die op jou adres zou wonen.

De andere provider mag uit privacy overwegingen die gegevens niet aan derden (Telfort) verstrekken. Maar de "vragende" andere provider mag bij die persoon zelf wel verlangen om aan die bewijslast mee te werken. Als resultaat van hun eigen onderzoek of het rechtsgeldig is.

Dat uittreksel / bewijs kan die persoon dan niet overleggen als die niet zelf deel uitmaakt van je eigen gezin, of bij je inwoont. Dan lijkt het me snel bewezen en bekeken.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi FelixVanDerMijden, welkom op het Forum. Alleen nu ben je hier omdat je zomaar jouw verbinding kwijt kan raken zonder dat je hier iets van weet. Nu zie ik dat je hier meerdere malen contact over hebt gehad. Je zou navraag doen bij de buren. Daarnaast heeft mijn collega zojuist nog jouw vraag doorgezet naar de Technische Dienst om te voorkomen dat je afgesloten gaat worden. Zij zullen binnen twee werkdagen contact met je opnemen. Wil je de uitkomst daarvan delen?
Reputatie 1
Dank jullie wel voor jullie reacties ik heb contact gehad met Telfort en mij is schriftelijk toegezegd dat mijn contract met Telfort op 15 oktober niet zal eindigen. Wie dit verder gedaan heeft laat ik verder in het midden ik wil gewoon dat mijn contract doorloopt omdat ik niet weg wil bij Telfort om dat het een prima service is.

Nogmaals bedankt en een fijne avond toegewenst.

mvg.

Felix
Reputatie 1
Hoi FelixVanDerMijden, welkom op het Forum. Alleen nu ben je hier omdat je zomaar jouw verbinding kwijt kan raken zonder dat je hier iets van weet. Nu zie ik dat je hier meerdere malen contact over hebt gehad. Je zou navraag doen bij de buren. Daarnaast heeft mijn collega zojuist nog jouw vraag doorgezet naar de Technische Dienst om te voorkomen dat je afgesloten gaat worden. Zij zullen binnen twee werkdagen contact met je opnemen. Wil je de uitkomst daarvan delen?

Ja zal ik doen
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad dat mijn collega er mee aan de slag is geweest. Dat is goed. Er gaat gezorgd worden dat jouw aansluiting blijft en ze gaan uitzoeken waardoor het zover heeft kunnen komen. Maar dat is voor jouw minder interessant. Voor jou is het gewoon belangrijk dat de diensten blijven werken. 🙂
Reputatie 8
Goed te horen, dat vanuit de nieuwe regelgeving de wijze van handelen daarin is bijgesteld.
Reputatie 8
Badge +10
Ik ben ook verheugd om te horen dat het er in ieder geval op lijkt dat deze langslepende problematiek door de aangepaste wetgeving eindelijk tot het verleden lijkt te behoren...
We horen op of vanaf 15 oktober graag nog wat van je via je huidige abonnement en verbinding... 😉
Reputatie 8
Badge +17
Dit is de enige manier om deze zieke geesten af te straffen en hulde dat Telfort dit zo goed heeft aangepakt
Reputatie 1
Ik zie inderdaad dat mijn collega er mee aan de slag is geweest. Dat is goed. Er gaat gezorgd worden dat jouw aansluiting blijft en ze gaan uitzoeken waardoor het zover heeft kunnen komen. Maar dat is voor jouw minder interessant. Voor jou is het gewoon belangrijk dat de diensten blijven werken. :)
Ik heb het aan mijn medebewoners, huurder en directe buren gevraagd en ze weten allen van niks. Het maakt mij verder inderdaad verder niet zoveel uit wat nu precies de oorzaak is en wat mij betreft is het probleem nu opgelost ik wil u en Telfort en de rest die hier gereageerd heeft toch graag bedanken voor de hulp en de uitstekende service.
Reputatie 8
In de snelle positieve actie door Telfort nu in jou situatie.

Ik denk dat het alert en kritisch zijn van gebruikers in zijn algemeenheid zoals dat o.a. in die eerdere draad vorige maand expliciet aan de orde is geweest m.b.t. die verscherpte wetgeving, zeker ook heeft bijgedragen aan het kennelijk sneller aanpassen op het beleid zoals dat nu wordt opgepakt.

Dat genereert een betere wisselwerking tussen partijen, en levert uiteindelijk meer tevreden klanten op. Waar Telfort en ook de andere provider(s) waar de aanvraag vandaan komt daar weer blij mee kunnen zijn. Want ook die zitten niet te wachten op niet bedoelde abonnement aanvragen.
Ofwel een win-win situatie voor iedereen.
Reputatie 8
Badge +17
en nu 15 oktober maar afwachten...
Reputatie 1
en nu 15 oktober maar afwachten...
Ik heb een schriftelijke toestemming via de e-mail gehad dat ik niet afgesloten wordt op 15 oktober dus ik sta juridisch vrij sterk in mijn schoenen.

en nu 15 oktober maar afwachten...Ik heb een schriftelijke toestemming via de e-mail gehad dat ik niet afgesloten wordt op 15 oktober dus ik sta juridisch vrij sterk in mijn schoenen.

Maar je zal, denk ik, toch opgelucht adem halen als alles nog gewoon werkt als je dinsdagmorgen wakker wordt.
Reputatie 8
Badge +10

en nu 15 oktober maar afwachten...Ik heb een schriftelijke toestemming via de e-mail gehad dat ik niet afgesloten wordt op 15 oktober dus ik sta juridisch vrij sterk in mijn schoenen.

Zeker...
Maar het is zo lastig mailen naar je rechtsbijstand zonder verbinding. 😆
Het kwaad is dan al geschiedt.

Maar laten we Telfort vooralsnog het voordeel van de twijfel geven, en de welwillende (webcare) medewerkers al helemaal.
Zij willen niets liever dan tevreden klanten... 👍
Maar ook zij zijn helaas afhankelijk van andere partijen en weerbarstige en onvergefelijke computersystemen.
We gaan het meemaken...
Reputatie 8
Badge +17
het zou de 1e keer zijn dat het zou lukken om een ongewenste overname te blokkeren... :P

we gaan het zien...
Reputatie 8
Badge +10
het zou de 1e keer zijn dat het zou lukken om een ongewenste overname te blokkeren... :P

Zo is het, en daarom zijn we allemaal zeer benieuwd naar de (hopelijk goede) afloop.
Reputatie 8
Badge +11
Niemand blijkt dus van iets te weten. Dat is opmerkelijk. Of iemand heeft gewoon een flinke typefout gemaakt in postcode of huisnummer, of het is bewust. Geen idee. Voor mij ook lastig te achterhalen. In ieder geval is mijn collega hard aan het wek om de aanvraag eruit te slopen zodat jouw verbinding actief blijft. 🙂
Reputatie 1

we gaan het zien...

Ik ben juridisch hoofdbewoner van deze locatie en mijn medebewoners inclusief de eigenaar van het pand weten niks van deze aanvraag en stemmen er ook niet bij in. Er is geen post aangekomen van een provider op mijn adres. Het kan niet zo zijn dat iemand die helemaal niet op dit adres woont een internetverbinding kan laten aanleggen zonder de toestemming van de eigenaar en de (hoofd) bewoners.

Daarnaast moet er dan een monteur komen van de mysterieuze provider en ik ben niet van plan om deze monteur binnen te laten.
Reputatie 1
Niemand blijkt dus van iets te weten. Dat is opmerkelijk. Of iemand heeft gewoon een flinke typefout gemaakt in postcode of huisnummer, of het is bewust. Geen idee. Voor mij ook lastig te achterhalen. In ieder geval is mijn collega hard aan het wek om de aanvraag eruit te slopen zodat jouw verbinding actief blijft. :)
Kan het niet zijn dat dit gewoon een konijn is uit de hoed van een of andere provider en dat deze mysterieuze die deze internetverbinding heeft aangevraagd in dienst is bij die provider? Ik heb namelijk ook geen post ontvangen en mijn huurbaas ook niet.
Reputatie 1

Zeker...
Maar het is zo lastig mailen naar je rechtsbijstand zonder verbinding. 😆

Het kwaad is dan al geschiedt.

Maar laten we Telfort vooralsnog het voordeel van de twijfel geven, en de welwillende (webcare) medewerkers al helemaal.
Zij willen niets liever dan tevreden klanten... 👍
Maar ook zij zijn helaas afhankelijk van andere partijen en weerbarstige en onvergefelijke computersystemen.
We gaan het meemaken...

Ik twijfel er niet aan dat Telfort er alles aan doet om dit te voorkomen en dat dit niet expres vanuit Telfort is gebeurt ik heb geen slecht woord te spreken over Telfort immers is het helemaal niet in hun voordeel om mij als klant te verliezen lijkt me.

Ik wil gewoon dat mijn contract bij Telfort doorloopt en dat ik na 15 oktober internet heb. Maar ik vind dit ook een beetje ruiken naar identiteitsfraude als iemand dit opzettelijk heeft veroorzaakt ik ben in ieder geval helemaal niet blij dat ik als hoofdbewoner en de eigenaar van dit adres zomaar omzeilt kunnen worden.
Reputatie 8
Badge +10
Het kan niet zo zijn dat iemand die helemaal niet op dit adres woont een internetverbinding kan laten aanleggen zonder de toestemming van de eigenaar en de (hoofd) bewoners.
Dat was tot voor kort nou nét het probleem, dat kon/kan namelijk wél...
Ongeacht wie of wat de aanvraag voor overname deed/doet, de provider van de geabonneerde klant op dat adres moest/moet hier aan voldoen en meewerken aan de (vijandige) overname zonder vragen te stellen...
Reputatie 1

Het kan niet zo zijn dat iemand die helemaal niet op dit adres woont een internetverbinding kan laten aanleggen zonder de toestemming van de eigenaar en de (hoofd) bewoners.Dat was tot voor kort nou nét het probleem, dat kon/kan namelijk wél...
Ongeacht wie of wat de aanvraag voor overname deed/doet, de provider van de geabonneerde klant op dat adres moest/moet hier aan voldoen en meewerken aan de (vijandige) overname zonder vragen te stellen...

Ja ik begrijp dat Telfort mee moet werken maar ik denk niet dat het juridisch helemaal proper is dat iemand die niet op dit adres woont of eigenaar van dit adres is een internet verbinding kan aanvragen. En ik begrijp ook best dat Telfort niets meer kan doen dan de overname tegenhouden en informatie over de vijandige provider of persoon niet kan delen met mij ook al hebben ze deze informatie.
Reputatie 8
Dat was tot voor kort nou nét het probleem, dat kon/kan namelijk wél...

Zoals jij het stelt klopt dat niet.
De wetgeving zoals die eerder gold bood alle mogelijkheden om bij dit soort niet bedoelde overnames, dat onderling tussen providers op te lossen. Daar is door het ministerie meermalen op aangedrongen om onderling tot overeenstemming te komen. Alleen is kennelijk de relatie tussen providers onderling zodanig slecht, dat men hier niet aan meewerkten, en de klant de dupe was.

Alleen omdat providers er zelf niet uitkwamen, was het voor de ministerie onderhand welletjes, en heeft om die reden de regelgeving daarop verscherpt. Nu moet men daar wel gehoor aan geven om sancties (boetes) aan het adres van de providers te voorkomen.

Reageer