beantwoord

Een lachwekkende internet conectie via eternet kabel

• 26 juni 2018
  • 12 reacties
  • 157 keer bekeken

Zou ik niet veel beter moeten ontvangen??
Mijn meting met alleen mijn pc via de Eternet kabel: DOWNLOAD Mbps 18.07, UPLOAD Mbps
1.05 en PING ms
33
icon

Beste antwoord door Stephen 27 juni 2018, 12:03

Hallo Kroelbeertje, welkom op het forum! Ik heb zojuist je snelheid gemeten en zie dat het modem een snelheid haalt van 19,1 Mb/s down en 1,2 Mb/s up.
Je zou het modem nog een harde reset kunnen geven en de DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt) vervangen zodat je wellicht een iets hogere snelheid zal halen.
Zo niet, dan zul je het inderdaad met deze snelheden moeten doen zoals kees-Jan heeft aangegeven.
Bekijk reactie

12 reacties

Hangt ervanaf wat zegt de postcode check via de telfort site
Of via deze link https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 8
Ik ken mensen die in het buitengebied wonen die nog een veel slechtere score halen. 🆒
probleem is is dat ik niet in het buiten gebied woon, Ik woon in de hoofstad van Groningen..
Koper/DSL
20 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
38 Mbit/s

Dit zou ik moeten krijgen volgens de check @Galdor68
maar dat verklaart niet mijn upload..
Upload is standaard 10 % ten opzichte van je download althans dat wordt algemeen aangehouden dus je zou dichter naar de 2 verwachten daar heb je gelijk in. Verder kom je dus redelijk in de buurt van maximaal haalbaar.
nogsteeds is het niet okay om zo'n waardeloze upload te hebben
Via glasvezel instap krijg je ook maar 5mb upload. Geef je Experia eens een harde reset
Reputatie 8
Badge +17
Welke snelheden staan vermeld in je modem als je daarop inlogt
Reputatie 8
Badge +10
Zo te zien heb je nog een ADSL aansluiting. ADSL snelheid is maximaal 20Mbps download en 1Mbps upload. Dus zo slecht is het niet voor het type aansluiting die je hebt.

En volgens fourstack is er niet meer mogelijk... Je zal het hiermee moeten doen of switchen naar een kabel-internet aansluiting.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Kroelbeertje, welkom op het forum! Ik heb zojuist je snelheid gemeten en zie dat het modem een snelheid haalt van 19,1 Mb/s down en 1,2 Mb/s up.
Je zou het modem nog een harde reset kunnen geven en de DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt) vervangen zodat je wellicht een iets hogere snelheid zal halen.
Zo niet, dan zul je het inderdaad met deze snelheden moeten doen zoals kees-Jan heeft aangegeven.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Kroelbeertje,

Ik zag dit bericht langskomen en vroeg me af of je de tips van Stephen nog hebt uitgeprobeerd? Hoe gaat het nu met je verbinding? Ik hoor het graag van je, ook als je nog iets nodig hebt.

Reageer