beantwoord

Een Experia Box V10 gebruiken ipv V8

• 30 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 197 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een V10 box gekregen die niet meer gebruikt werd. We hadden een V8. Als ik de V10 aansluit resulteert dit in een rood internet lampje en oranje services. Andere twee zijn groen en eco brandt niet en line 1 waar de adsl binnen komt brandt ook continue. Ik heb de modem al helemaal gereset en een half gewacht. Er gebeurde niks. Herstel knop ingedrukt resulteert in internet rood en services rood. Er is geen internet, wel wifi signaal maar daar heb je niks aan.

icon

Beste antwoord door Babylonia 30 oktober 2019, 21:46

Hij komt van KPN

Normaal kun je een V10 van KPN niet omwisselen met het netwerk van Telfort.
Daar zitten gewoon kleine, maar essentiële verschillen in.

Maar ik dacht eerder gelezen te hebben als je zowel een reset uitvoert in combinatie met tegelijkertijd het indrukken van de hersteltoets voor minimaal 10 seconden, dat in dat geval de firmware van Telfort wordt ingeladen? Probeer het eens. Niet geschoten is altijd mis.

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Van welke provider komt deze v10 af?

Heb je al een reset naar fabrieksinstellingen gedaan?

Reputatie 1

Van welke provider komt deze v10 af?

Heb je al een reset naar fabrieksinstellingen gedaan?

Ja volledige reset, naar af fabriek

Hij komt van KPN

Reputatie 1

Wan inlg: C4-A3-66-52-E6-DC@KPN-OPIB (moet ik hier iets doen?)

Reputatie 8

Hij komt van KPN

Maar ik dacht eerder gelezen te hebben als je zowel een reset uitvoert in combinatie met tegelijkertijd het indrukken van de hersteltoets voor minimaal 10 seconden, dat in dat geval de firmware van Telfort wordt ingeladen? Probeer het eens. Niet geschoten is altijd mis.

Reputatie 1

Hij komt van KPN

Briljant. Het werkt. In enkele minuten geladen en online!

Reputatie 8

Mooi.
Knoop ik nog eens extra goed in mijn geheugen om het nog beter te onthouden als oplossing.
Bedankt voor de terugkoppeling. :thumbsup:

Inmiddels ook het eerdere bericht gevonden waar ik het gelezen heb,
zie < DEZE > reactie (en vervolgreactie van mezelf).

Met de V10A zou uitwisselbaarheid van KPN en Telfort firmware ook mogelijk zijn.
Welke combinatie daarvoor geldt is me niet bekend (bericht daarvan niet gevonden).

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Bjhorst1965, welkom bij ons op het forum. Goed om te lezen dat het inmiddels gelukt is met hulp van de anderen :slight_smile:

Voor degene die de Experia Box aan jou heeft gegeven is het wel van belang om rekening te houden dat de modem van KPN blijft, het modem is in bruikleen..Het kan daardoor zijn dat zij een boete krijgen voor het niet terugsturen voor het apparaat. Ik vermoed dat zij een zakelijk KPN pakket hadden, want de term OPIB die je in een eerder bericht noemde is een afkorting van een wat ouder zakelijk pakket. Hoe het daarvoor precies is ingericht durf ik niet te zeggen, maar het is wel iets waar zij rekening mee moeten houden.

Reputatie 1

Hoi@Bjhorst1965, welkom bij ons op het forum. Goed om te lezen dat het inmiddels gelukt is met hulp van de anderen :slight_smile:

Voor degene die de Experia Box aan jou heeft gegeven is het wel van belang om rekening te houden dat de modem van KPN blijft, het modem is in bruikleen..Het kan daardoor zijn dat zij een boete krijgen voor het niet terugsturen voor het apparaat. Ik vermoed dat zij een zakelijk KPN pakket hadden, want de term OPIB die je in een eerder bericht noemde is een afkorting van een wat ouder zakelijk pakket. Hoe het daarvoor precies is ingericht durf ik niet te zeggen, maar het is wel iets waar zij rekening mee moeten houden.

Bedankt voor je bericht. Het is een modem van hunzelf en idd zakelijk. Dus geen probleem.

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan, dat zal dan inderdaad geen probleem zijn. Ik wou voorkomen dat zij voor een gekke verrassing zouden komen te staan, maar dat komt helemaal goed dus :slight_smile:

Reageer