beantwoord

e-mail tekort abuse team

• 13 februari 2016
  • 12 reacties
  • 713 keer bekeken

Wij hebben gisteren een e-mail ontvangen van het telfort abuse team. Mijn man dacht dat het om een nep email ging. Nu hebben wij geen internet meer. Terwijl in de email staat dat je twee dagen de tijd hebt om een check uit te voeren. Maar zonder internet kan ik deze check niet uitvoeren. En klantenservice is maandag pas weer bereikbaar. (Ook lekker als ze je zo'n e-mail op vrijdag sturen). Wat nu?
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 13 februari 2016, 22:40

Ter info
http://blog.pcwebplus.nl/telfort-abuse-team-misbruik-uw-internetaansluiting/
Bekijk reactie

12 reacties

Stomme auto correct. Naam topic verkeerd
Reputatie 8
Badge +19
Wat staat er precies als reden van afsluiting omschreven in de email van het abuse team..?
Virus of iets dergelijks op één van de computers, waardoor er een bedreiging zou zijn voor vertrouwelijke bestanden.
Reputatie 8
Badge +19
Virus of iets dergelijks op één van de computers, waardoor er een bedreiging zou zijn voor vertrouwelijke bestanden.

Virus of iets dergelijks... dat klinkt niet alsof je de melding van abuse erg serieus neemt...
Zij melden dit niet zomaar, en sluiten je af ter bescherming van jezelf en van andere Telfort-klanten.
Heb je die bewuste PC al gescand en virusvrij gemaakt, of anderzijds de instructies in de mail van abuse opgevolgd..?
Sorry, maar ik neem dit wel serieus. Wij hadden alleen nog nooit van dit team gehoord. En je hoort tegen woordig zoveel over nep e-mail met nep links enzo. Mijn man dacht dat het niet belangrijk was dit te melden. In de e-mail staan links om je te helpen je computer te checken op virussen die niet gedetecteerd worden door de reguliere virus scanners. En omdat het internet nu afgesloten is kan ik ook geen gebruik meer maken van deze links. En met een schoolgaand kind is internet soms noodzakelijk. Het vervelendste vind ik dat klantenservice ook niet bereikbaar is.
Reputatie 8
Badge +19
De klantenservice is wel bereikbaar, tot 21.00 uur maar zal je niet kunnen helpen want een melding van abuse kan alleen worden afgehandeld met abuse.
En dat kan vanaf maandag weer.

En inderdaad jammer dat je man de melding niet direct heeft opgevolgd en de in de mail genoemde links heeft gevolgd, dan had het probleem wellicht al opgelost geweest...
In de tussentijd zou ik alles wat aan internet hangt grondig onderzoeken op malware. Dat kan gewoon offline. Doe je niks dan krijg je je verbinding niet zomaar terug. Dus je eigen netwerkje even goed napluizen.
Reputatie 8
Badge +19
In de tussentijd zou ik alles wat aan internet hangt grondig onderzoeken op malware.

Zoiets had ik al geopperd maar kreeg geen sjoege.
En ik vraag maar één keer... 😉
Reputatie 8
Badge +16
En de mail kan je misschien weer opnieuw inzien als je op een computer met internet (buiten je eigen netwerk) even inlog op je webmail, zorg wel dat als je per mail contact wilt met het abuse team je het nummer wat al in de onderwerp regel staat laat staan, zij hebben dat nodig om je te kunnen helpen.

En nogmaals:

Controleer alle computers op virussen en dergelijke, de mail krijg je namelijk niet zomaar!
In de tussentijd zou ik alles wat aan internet hangt grondig onderzoeken op malware.

Zoiets had ik al geopperd maar kreeg geen sjoege.

Tja. Als het mij zou overkomen zou ik er behoorlijk nerveus van worden iig.
Badge +18
Ter info
Reputatie 8
Badge +19
Ter info

Nou, duidelijker kan niet lijkt me... 😉

Reageer