E-mail bericht - overgang Telfort Thuis naar KPN

• 21 april 2020
  • 45 reacties
  • 2579 keer bekeken

Reputatie 8

Ter info, kreeg ik vanmorgen bijgaande mail.
De voorbereidingen zijn dus in volle gang: 
:wink:

Beste meneer XXX,

Vorig jaar hebben we u laten weten dat KPN en Telfort hun krachten gaan bundelen. Telfort wordt dus KPN. Afgelopen januari hebben we uw mobiele abonnement al omgezet naar KPN. Graag praten we u bij over uw Telfort Thuis abonnement.

We bereiden we ons voor om uw Telfort Thuis abonnement om te zetten naar KPN. Dit doen we pas als de service en dienstverlening van dezelfde kwaliteit of beter is dan u nu ervaart. Als we weten wanneer we uw abonnement gaan omzetten, dan hoort u dat van ons.

Wat we u alvast kunnen vertellen

» U houdt dezelfde abonnementsprijs en voorwaarden die u op dat moment heeft bij Telfort.

» U houdt de voordelen van CombiVoordeel of Telfort Compleet, zolang uw abonnementen voldoen aan de voorwaarden (zie telfort.nl/combivoordeel).

» Internet blijft gewoon werken met hetzelfde modem.

» Interactieve TV blijft hetzelfde werken en uw opnames gaan ook mee.

» Uw Telfort e-mailadres blijft hetzelfde.

Natuurlijk houden we u op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zi

Mijn Telfort en MijnKPN

U heeft tijdelijk 2 online omgevingen om uw abonnementen te beheren. Voor uw Internet en TV logt u in bij Mijn Telfort en voor uw Mobiel bij MijnKPN. Dit blijft zo totdat we uw Thuis abonnement omzetten naar KPN. Dit konden we helaas niet anders oplossen. Sorry daarvoor.

Heeft u vragen over uw Telfort Thuis abonnement?

Dan helpen we u graag. Op telfort.nl/kpn vindt u altijd de laatste informatie. En natuurlijk kunt u voor al uw vragen nog steeds terecht bij onze Telfort klantenservice. Wij staan voor u klaar, zoals u van ons gewend bent.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

45 reacties

Vrij compleet en duidelijk zo op het eerste zicht.

Reputatie 3
Badge +2

Vanmorgen ook deze mail ontvangen.  Lijkt mij ook zeer compleet .

Is niet veel anders dan de info van een jaar geleden , hier en daar wat aanvullingen/ beter omschreven.

@Telfort : Ik mis alleen vanaf wanneer die omzetting zal gaan plaatsvinden .

Maar gaat die omzetting al binnenkort plaatsvinden ?

Of  pas  vanaf  bijv. augustus , september?  ( uiteraard gefaseerd )

groeten Sheep/Sander

Hallo @sheepxp , gezien de e-mails die nu in batches verstuurd worden zal het niet meer zo lang op zich laten wachten denk ik, we wachten het af.

Reputatie 3
Badge +2

@JanD     Weer bedankt , zodra  e.e.a. hier is uitgevoerd stuur ik een berichtje.

Reputatie 8
Badge +16

Alleen jammer dat er niet een paar extra ogen naar de tekst hebben gekeken:

We bereiden we ons voor om uw Telfort Thuis abonnement om te zetten naar KPN.

:thinking:

Reactie verwijderd, niet zinvol.

Mail draagt niets bij. Alles wat er in staat was al bekend. Alleen de overzet-datum, of -tijdvak, was aanvullende info geweest. En die mist nu net.. :smirk:

Ik ben heel benieuwd wat de gedachte hier achter is.

Dit doen we pas als de service en dienstverlening van dezelfde kwaliteit of beter is dan u nu ervaart

Beter dan nu, dat is niet zo moeilijk KPN heeft 24/7 ondersteuning plus bereikbaar via een chat optie. De dienstverlening lijkt eerder minder te worden dan beter zo lijkt het.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Babylonia, bedankt voor het delen. Het is inderdaad in volle gang. De prangende vraag die jullie hebben: Wanneer gaat Telfort Thuis precies over? Die vraag wil ik graag beantwoorden, maar dat kan ik nog niet. Wanneer daar informatie over bekend wordt, zullen we dat natuurlijk gaan delen. 

@Tuut-Tuut, de fout heb ik gemeld. Bedankt. 

Reputatie 1

Waar ik wel benieuwd naar ben is of we dan ook overgaan naar de configuratie van KPN, dus PPPOE enz? Of blijft de rest nog hetzelfde?

Waar ik wel benieuwd naar ben is of we dan ook overgaan naar de configuratie van KPN, dus PPPOE enz? Of blijft de rest nog hetzelfde?

Afgaande op de huidige bekende informatie niet, er zou namelijk niks veranderen dat aanmelden is een vrij significante verandering.

Reputatie 3
Badge +2

@Telfort     vanmorgen heb ik  van Telfort een mail ontvangen:met dit onderwerp”:

Informatie over uw Telfort Thuis abonnement

Hier staat de prijsverhoging in voor mijn abonnement  ingaande per 1 juli a.s. vermeld.

Kan ik nu de conclusie trekken dat het overzetten van Telfort naar KPN dus niet voor  1 juli gaat plaatsvinden? Of ben ik te voorbarig?

@Telfort     vanmorgen heb ik  van Telfort een mail ontvangen:met dit onderwerp”:

Informatie over uw Telfort Thuis abonnement

Hier staat de prijsverhoging in voor mijn abonnement  ingaande per 1 juli a.s. vermeld.

Kan ik nu de conclusie trekken dat het overzetten van Telfort naar KPN dus niet voor  1 juli gaat plaatsvinden? Of ben ik te voorbarig?

Dat is in mijn ogen een vrij redelijke conclusie, hoewel het uiteindelijk geen verschil maakt welke naam op de factuur staat of welke Mijn omgeving je gebruikt. Het kan maar zo eerder gebeuren je zal daar bericht over krijgen. Het zal niet veel verschillen met hoe dit voor mobiel is gedaan. 

Reputatie 3
Badge +2

@Galdor68    Klopt, welke naam op het factuur  staat of komt te staan is niet zo spannend.

Mijn vraag is meer het technische overzetten, dat het netwerk “omzetten” van Telfort naar KPN  pas na 1 juli zal gaan plaatsvinden. Telfort / KPN blijft erg stil hierover.

Groeten Sheepxp

Reputatie 8

Achter de schermen is men al flink aan het veranderen hoor :nerd:
Bijv. firmware versies van de modem/routers zijn recentelijk nog geüpdatet.
Zelfs van de Experia Box V8, waar de laatste firmware versie ervoor toch al enkele jaren oud was.
Zie m.b.t. die Experia Box V8 het volgende onderwerp < HIER >

Reputatie 3
Badge +2

@Babylonia   je post over de firmware update van de Experia Box V8 was ik vorige week al tegen gekomen.  Weer bedankt voor de heldere uitleg .

Wij hebben de  Experia Box V10 , krijg je van Telfort/KPN  een melding dat er een firmware update gaat plaatsvinden ?, het gaat natuurlijk allemaal automatisch maar wat info zou fijn zijn.

En daarna wachten op de (KPN) update van de 2260 setup box

met vriendelijke groet

Sheepxp

Ik verwacht 'technisch' niet veel spannends meer, webmail is eerder al bijna volledig KPN zover ik weet en durf te zeggen. Administratief/technisch zijn diverse zaken ook al KPN zo kon je eerder niet van de KPN itv apps en webpagina gebruik maken als Telfort klant sinds een aantal maanden kan dat al wel.

Wat @UniquePW  vraagt dat is interresant, voor klanten met eigen apparatuur is dat van belang gaan die echte technische verschillen tussen KPN en Telfort wijzigen, er wordt geschreven van niet of dat we er niks van merken.

Je zal juist zaken vooraf gaan veranderen of goed voorbereiden. Mijn eerdere antwoord slaat dan ook meer op het moment dat de Telfort klanten hun Mijn Telfort niet meer kunnen gebruiken, dat kan heel goed na 1 juli worden gepland. Zoals ik het volg is eigenlijk de klantenadministratie nog Telfort.

We zeggen wel Telfort is nog steeds Telfort bij topics waar wordt geschreven nu Telfort KPN is geworden op de achtergrond is de provider al meer KPN dan Telfort het gaat binnenkort echt hoofdzakelijk om de klantomgeving de overgang naar Mijn KPN.

Bovenstaand is puur een persoonlijke visie gebaseerd op de ontwikkelingen en mededelingen.

@sheepxp  voor de TV ontvangers is de Firmware al gelijk. KPN is wel bezig met een nieuwe  look voor het menu.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/pilot-tv-van-kpn-het-nieuwe-tv-menu-495360

Reputatie 8

Wij hebben de  Experia Box V10 ,
krijg je van Telfort/KPN  een melding dat er een firmware update gaat plaatsvinden ?

Reken er maar niet te hard op dat je een melding krijgt?  :laughing:
Die meldingen hebben we afgelopen perioden toch ook niet gehad?  :tired_face:
(In ieder geval niet voor wat betreft modem/routers).
Meestal wordt je voor voldongen feiten geplaatst met firmware updates.  :confounded:

Ik heb inderdaad hier op het forum geen aankondiging gezien over de v8 update de enige berichtgeving was de constatering van Babylonia.

Voor de v10 heeft KPN al geruime tijd een nieuwe firmware.

https://forum.kpn.com/internet-9/nieuwe-firmware-v10-t03-7-481249

Reputatie 8
Badge +12

Voor juli gaat het zeker nog niet over, die conclusie mogen we zeker trekken. Verder durf ik nog geen harde conclusies te trekken, het is dus nog even afwachten. 

De mail is hier nog niet ontvangen.

Maar wat moet ik doen als er in de mail 50/5 staat en niet de 50/50 die ik nu ontvang?
Wat ik dus destijds niet meer gecorrigeerd kreeg?
Want als ik akkoord ga met de mail, ga ik in feite akkoord met de te lage  up load snelheid.
Dat is dus niet de bedoeling.

Er is niks om mee akkoord te gaan het is enkel nog een aankondiging. Ik lees in de tekst die Babylonia deelt niks over klik hier voor akkoord.

Ga er maar vanuit dat je gewoon 50/50 houdt, ik verwacht heel voorzichtig dat alle klanten die nu €46,00 of meer voor 50/5 betalen zelfs 50/50 krijgen.

Ik doelde op dit: 

» U houdt dezelfde abonnementsprijs en voorwaarden die u op dat moment heeft bij Telfort.

In mijn huidige Telfort contract staat dus 50/5, terwijl ik dus 50/50 heb.
Wat dus nooit gecorrigeerd is.
Het kan dat ik dus de 50/50 behoud, klopt.
Maar de kans kan echter ook bestaan dat ik dus nu gedegradeerd ga worden tot de 50/5.
Dit omdat het dus in mijn contract, dus voorwaarden staan.

Reputatie 8

Het heeft weinig zin om je er van tevoren allemaal druk over te gaan maken.
Niemand heeft een glazen bol en weet hoe die overgang plaatsvindt.

Het meest voor de hand zal echter zijn, dat administratief het “automatisch” wordt omgezet naar een “KPN” web-interface. Achterliggende instellingen en technische structuur m.b.t. een account blijven zoveel mogelijk één op één bestaan of worden automatisch overgenomen.
Per account komt daar geen “individuele mensenhand” aan te pas.

Je kunt het beste dat gewoon “stilletjes” over je heen laten gaan.
Grootste kans dat het exact wordt overgenomen zoals het nu ook werkt. Juist door er van tevoren zoveel aandacht op te vestigen, is de kans groter dat het DAN juist fout gaat.

Reputatie 8
Badge +12

@mandy, we hebben het hier al eens over gehad. Wacht het gewoon rustig af.

Reageer