beantwoord

E-mail automatisch doorsturen naar ander adres?

• 3 juli 2014
  • 15 reacties
  • 8973 keer bekeken

Hoe kan ik alle inkomende e-mail berichten automatisch laten doorsturen naar een ander (niet-Telfort) adres?
icon

Beste antwoord door Enterprise 4 juli 2014, 11:54

Ik zie nu dat je glasvezel hebt, en de webmailinterface heeft een iets andere lay-out dan de ADSL-webmail blijkbaar.
Automatisch doorsturen staat hier zo te zien op de tab naast Instellingen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Hoi mo142468, welkom op het forum.

Je kan dit instellen in je webmail.
Log in op het account, kies 'Instellingen' (rechtsboven op de pagina) en kies daarna in het linkermenu 'Automatisch doorsturen'.
Bedankt voor je bericht Enterprise, maar als ik op "instellingen" klik, staat er geen optie "Automatisch doorsturen" bij. Zie bijlage.
Kijk ik misschien op de verkeerde plek?
Reputatie 8
Badge +19
Ik zie nu dat je glasvezel hebt, en de webmailinterface heeft een iets andere lay-out dan de ADSL-webmail blijkbaar.
Automatisch doorsturen staat hier zo te zien op de tab naast Instellingen.
Ehh, je bent blijkbaar niet bekend met de Google Chrome browser. Dat wat je aanwijst is namelijk een tweede tabblad in de browser waarin ik dit forum bericht had openstaan. (Het tabblad toont de eerste x tekens van de forum titel).
Het heeft dus niks met de Telfort webmail pagina te maken.
Andere suggesties?
Reputatie 8
Badge +19
Ehh, je bent blijkbaar niet bekend met de Google Chrome browser.

Toch wel, ik heb hier (sinds kort) een Chromebook staan.
Van mijn vrouw, dus ik werk er niet veel mee... ;)
Maar ook in Chrome krijg ik dezelfde mogelijkheid in de interface van webmail om de mail door te sturen zoals ik in mijn eerdere reactie al aangaf.

Andere suggesties?

Niet echt, ik vermoed dat de webmail van xDSL-abonnees er iets anders uitziet of anders werkt dan de webmail van een glasvezelabonnee.
Maar ik mag toch aannemen dat ook bij glasvezel het e-mail adres via webmail doorgestuurd kan worden..?!
Wellicht dat een glasvezelabonnee meeleest en hier meer duidelijkheid over kan geven..?
Reputatie 4
Badge +3
@mo142468,

Is het gelukt met het doorsturen van de e-mails? Met de uitleg van Enterprise zou het wel moeten werken namelijk. :)

Henk
Welke uitleg van Enterprise?
Hij doelde alleen op een tweede tabblad van mijn Chrome browser, waarin ik toevallig dit forum topic geopend had. Daarom was de titel van had tabblad "E-mail automatisch doorsturen naar ander adres?". Maar dat had dus niks met de e-mail instellingen te maken.
Het is dus nog niet opgelost.

Hoe kan ik overigens de markering "Antwoord" bij zijn reactie weghalen? Want dat is namelijk niet het antwoord op mijn vraag.
Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik inkomende e-mail berichten automatisch kan laten doorsturen naar een ander (niet-Telfort) adres.
Maar wat ik WEL heb kunnen vinden is waar ik kan instellen op welk e-mail adres ik een notificatie wil ontvangen wanneer een nieuwe factuur beschikbaar is. En dat is eigenlijk ook genoeg, want het telfort e-mail adres gebruik ik verder niet.
Voor degene die dit ook willen weten: volg onderstaande stappen:
1. Log in op Mijn Telfort
2. Klik in het linkermenu op "Instellingen"
3. Klik op de instellingenpagina op het tabblad "Notificaties"
4. Wijzig daar de instelling "E-mailadres voor contact"

Reputatie 8
Badge +19
Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik inkomende e-mail berichten automatisch kan laten doorsturen naar een ander (niet-Telfort) adres.

Goed dat je een alternatieve manier hebt gevonden maar ik blijf het nog steeds heel vreemd vinden dat je in je webmail niet de mogelijkheid kan vinden om deze automatisch door te sturen.
Dat is één van de basicfuncties van een webmailadres.

Ik heb ter vergelijk hieronder 4 afbeeldingen gezet van de manier van instellen van webmail voor ADSL, dit zal wellicht wat afwijken van de glasvezelwebmail maar het moet toch in te stellen zijn.

Ga naar instellingen

Klik op E-mail

Klik op automatisch doorsturen

Zet een vinkje en vul het doel-emailadres in.

Ik heb ook glasvezel. Kan het ook niet vinden. Deze mogelijkheid zit niet in de webportal. Heel vreemd?
Allereerst vind ik het lastig en ook niet verklaarbaar waarom voor glasvezel gebruikers de schermen er anders uit zien.
Maar in ieder geval moet je inloggen als glasvezelaar en dan zie je op het welkom scherm rechts een rubriek "Belangrijk" met daaronder "Instellingen". Kies die.
Kies dan weer links onder "Instellingen" "Internet en e-mail".
Dan zie je beneden een optie "E-mailadres" toevoegen. Vervolgens kun je een nieuw mailadres koppelen aan een bestaande box en opgeven of en naar welke externe mailbox de post gestuurd moet worden.
Geen idee hoe je dit moet instellen bij bestaande adressen.
Al met al een niet al te gebruikersvriendelijke benadering.
Beste Janoniem,

Bedankt voor de info. Is inderdaad niet erg handig qua gebruik.
Ik heb ook glasvezel en heb mijn beide emaiboxen al gebruikt en kan dus geen nieuwe aanmaken. Graag wil ik wel de mail doorsturen naar een ander adres. Heeft iemand nog een mogelijkheid?

Bedankt alvast
Helaas, ben nieuwe abonnee, ook gezocht naar deze optie, is nog steeds ongewijzigd dus niet beschikbaar.
Het is echt een beperking van functionaliteit, niet meer van deze tijd. :@

Die RoundCube Webmail applicatie ondersteunt het wel (middels plugins) maar de optie is niet beschikbaar bij de Telfort implementatie, los van het feit dat xDSL klanten een andere applicatie lijken te hebben.

Zie hier een voorbeeld dat de webmail het wel kan:
https://rtcamp.com/tutorials/mail/roundcube/mail-forwarding/
Het is ook niet te geloven dat deze vraag, lees: tekortkoming, ook niet verder aangepakt wordt.