beantwoord

• 16 december 2013
  • 14 reacties
  • 2374 keer bekeken

Reputatie 1
Vandaag telfortglasvezel  internet en bellen gekregen met een e-mail adres,

Dit staat ook in Windows live mail en werkt goed.

Nu zou ik graag een nieuwe account er bij maken in Windows live mail.

Wanneer ik na  accounts eigenschappen ga vul ik alle velden hetzelfde in als bijn mijn gekegen account, het zelfde wachtwoord alleen voor  @telfortglasvezel  een andere naam

Dus ook pop3.telfortglasvezel.nl  en stmp.telfortglasvezel.nl
poortnummer server 25 voor uitgaande mail
110 voor inkomende mail.

Wanneer ik een ander wachtwoord maak lukt het ook niet.

Wat doe ik hier verkeerd?
icon

Beste antwoord door Peer1 18 december 2013, 10:26

@sniekma,

Kun jij mij in een https://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=52756 jouw adres gegevens en e-mail alias sturen? Dan ga ik voor je aan de slag!

Peer
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Vandaag telfortglasvezel  internet en bellen gekregen met een e-mail adres,

Nu zou ik graag een nieuwe account er bij maken in Windows live mail.

Je zal eerst in 'Mijn Telfort Glasvezel' een nieuwe email-account moeten aanmaken bij Telfort.
Daarna kan je dit nieuwe email-adres instellen in Windows Live Mail.

Lees dit ook:
http://www.telfort.nl/Persoonlijk/klantenservice/glas/Internet-TV-bellen-via-glasvezel/Internet-via-glasvezel/Email.htm
Reputatie 1
Geachte,

In ''Mijn Telfort Glasvezel'' heb ik een nieuw e-mail gekoppeld aan het bestaande,

Vervolgens heb ik een nieuwe account in ''Windows Live Mail'' gemaakt, met dezelfde instellingen.

Helaas deze krijg ik niet verstuurd, komt een foutmelding waar ook staat dat het wachtwoord niet goed is, maar dit is heel zeker excact hetzelfde als het eerste, net als de instellingen.
Reputatie 8
Badge +10
Geachte,
In ''Mijn Telfort Glasvezel'' heb ik een nieuw e-mail gekoppeld aan het bestaande,

Ah, een 'alias' dus... ;)

Deze zou inderdaad moeten werken met het wachtwoord van het hoofdaccount.
Je mag een extra emailadres aanmaken bij Telfort Glasvezel, heb je dat al overwogen..?
Voor een alias hoef je helemaal geen nieuw account in te stellen in Windows Live mail.
De mailserver van Telfort zorgt dat de mail gericht aan je alias in de mailbox komt van het gekoppelde account 😉
Reputatie 8
Badge +10
Voor een alias hoef je helemaal geen nieuw account in te stellen in Windows Live mail.
De mailserver van Telfort zorgt dat de mail gericht aan je alias in de mailbox komt van het gekoppelde account ;)

Ja, da's waar ook... :o
Ik gebruik trouwens zelf geen aliassen...
Reputatie 1
Dank je wel voor de antwoorden,

Maar helaas kom ik er niet klaar mee, wel het gekregen e-mail adres werkt goed in ''Live Mail''.
Reputatie 8
Badge +16
Bedoel je toevallig met account, een account om in te loggen op je Windows 8 tabblet?
Het 'nieuwe' account stel je dus niet in.
Als je een mail stuurt naar je alias komt hij op je als eerst ingestelde account binnen.
Reputatie 1
Bedoel je toevallig met account, een account om in te loggen op je Windows 8 tabblet?

Nee gewoon op windows 7
Reputatie 1
Bedankt, maar ik kom er niet mee klaar zie zelfs geen alias  meer.
Badge
@sniekma,

Kun jij mij in een https://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=52756 jouw adres gegevens en e-mail alias sturen? Dan ga ik voor je aan de slag!

Peer
Reputatie 1
Ben op dit moment in het buitenland, kan dit de reden zijn dat ik geen mail verstuurd krijg via  windows live telfortglasvezel, kan wel ontvangen.
Webmail werkt wel gewoon.

Alvast bedankt en iedereen fijne feestdagen en een gelukkig 2014.

Nico
Reputatie 8
Badge +10
Ben op dit moment in het buitenland, kan dit de reden zijn dat ik geen mail verstuurd krijg via  windows live telfortglasvezel, kan wel ontvangen.
Webmail werkt wel gewoon.

Dat klopt, je kan met een emailcliënt (bijv. Live Mail) alleen mail versturen met smtp.telfortglasvezel via je eigen netwerk, en daar zit je in het buitenland uiteraard niet op.
Via http (webmail) werkt dit wel.
Aangeraden wordt om in zo'n geval een GMail-account aan te maken en je mail te versturen met smtp.gmail.com.

Gegevens zijn:
pop3.gmail.com
poort 110

smtp.gmail.com
poort 465
Authenticatie vereist aanvinken.

Alvast bedankt en iedereen fijne feestdagen en een gelukkig 2014.

Eensgelijks..!
Badge
@sniekma,

Als je in het buitenland zit dan kan je inderdaad niet sturen over poort 25. Er is daar wel een oplossing voor. Je kunt de uitgaande poort wijzigen van 25 naar 587.
Ook moet je dan je gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Deze zijn gelijk aan de gebruikersnaam en wachtwoord die je voor je inkomende mail gebruikt.

Peer

Reageer