beantwoord

DVS gebruiken voor internetsignaal?

• 21 mei 2020
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Hallo,

ik heb een experiabox van Telfort. 
hier heb ik een dvs voor het signaal naar mijn tv. Dit werkt perfect. 
ni wil in op de zolder een internetverbinding maken. De WiFi is niet sterk genoeg. 
kan ik met een extra dvs een internetverbinding creëren? )bedraad aansluiten op een laptop?

bvd.  

icon

Beste antwoord door Babylonia 21 mei 2020, 08:33

Dat kun je doen, maar het is altijd maar afwachten of het goed werkt.
Het kan goed uitpakken of slecht.

Het is nu eenmaal een surrogaat oplossing om internet-data via het lichtnet te laten lopen.

Probeer het uit, en je weet het.

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8

Dat kun je doen, maar het is altijd maar afwachten of het goed werkt.
Het kan goed uitpakken of slecht.

Het is nu eenmaal een surrogaat oplossing om internet-data via het lichtnet te laten lopen.

Probeer het uit, en je weet het.

Je hebt al een set in gebruik voor TV lees ik, doorgaans wordt gemengd gebruik afgeraden, dus of TV of internet.

Bedankt voor de reactie. 
dat klopt , ik heb 2 van die kastjes in gebruik (1 bij de modem en de andere bij de tv in de woonkamer.) ik wil het internetsignaal op zolder versterken zonder draden de trekken maar met een simpele WiFi repeater kom ik niet tot het gewenste resultaat. (Een stabiele internetverbinding om Bv de Skypen of te vergaderen met Microsoft teams)

Een repeater halveert vanwege de gebruikte techniek de maximaal haalbare snelheid, als de mogelijkheid er is langs een CV buis bijvoorbeeld is een kabel een verdieping hoger aan te bevelen en daar een wifi acces punt, of een router dusdanig gebruiken.

Het kan soms een uitdaging vormen om een kabel te trekken zeker als er geen loze leidingen zijn.

Zoals Babylonia ook schreef probeer het en je weet het. Ik wil hierbij wel opmerken neem hetzelfde merk/model dat zal het beste resultaat geven.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Basti, welkom bij ons op het forum. Zo te zien hebben Galdor en Babylonia je al een aantal antwoorden en tips gegeven. Lukt het daarmee? :slight_smile:

Reageer