beantwoord

DSL verbinding weggevallen

• 5 juli 2013
  • 18 reacties
  • 2671 keer bekeken

Sinds vandaag doet internet het niet meer. ik heb alles al geprobeerd wat in het DSL topic stond. bij modem gaat het dsl lampje snel knipperen om dan uit te gaan en weer hetzelfde te doen. in de zyxel statusmenu staat dsl op detect signal. het lijkt alsof de dsl verbinding op de lijn ineens weggevallen is. ik vermoed dat iemand in de centrale gerommeld heeft. want hier in huis is er niks veranderd . wij hebben al jaren een stabiele adsl verbinding van telfort.

wij zouden graag zien dat dit opgelost wordt.
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 8 juli 2013, 14:56

Ja, in Haarlem was het internet/dsl ook even down, maar was toch al weer redelijk snel up.
Heb toen even voor de deur van de bieb zitten wifi-en en kon toen nog nix ontdekken op de 
Telfort site, Telfort maakt er volgens mij ook geen melding meer van.

Zie inderdaad tussen 04.00-10.00 even geen verbinding. Moeilijk te zeggen waar dit door kwam.

Mijn excuses voor het ongemak.

Henk
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Sinds vandaag doet internet het niet meer. ik heb alles al geprobeerd wat in het DSL topic stond. bij modem gaat het dsl lampje snel knipperen om dan uit te gaan en weer hetzelfde te doen. in de zyxel statusmenu staat dsl op detect signal. het lijkt alsof de dsl verbinding op de lijn ineens weggevallen is. ik vermoed dat iemand in de centrale gerommeld heeft. want hier in huis is er niks veranderd . wij hebben al jaren een stabiele adsl verbinding van telfort.

wij zouden graag zien dat dit opgelost wordt.

Dat wordt dan de klantenservice bellen want Telfort webcare is hier maandag weer.
0900-9596 (10 ct per minuut excl. mobiele kosten).
vandaag is de hele modem uitgevallen. adapter en of modem doet niks meer, geen powe led niks. hopelijk kan iemand ons maandag helpen.
Reputatie 8
Badge +17
Of zoals Enterprise aangaf bellen met de klantenservice zelf
Met mobieltje bellen is te duur. de modem doet niks meer. komt webcare nog?
kan ik al mijn gegevens in prive message sturen naar webcare. dan kan er nieuwe modem gestuurd worden. wij hebben eenzyxel van 6 jaar. il heb ook het idee dat er voordat de mdoem niet meer werkte er al storing was op onze lijn. dsl lampje ging niet meer aan en in de zyxel menu toen de modem het nog deed werd er niet eens adsl2 herkent. help aub
Reputatie 8
Badge +16
Als je even geduld heb wordt dit topic vanzelf opgepakt door Webcare.
ja hopelijk vandaag. des te eerder we weer internet hebben. zit nu al 3 dagen zonder. gebruik nu smartphone om dit te typen.
Reputatie 4
Badge +3
ja hopelijk vandaag. des te eerder we weer internet hebben. zit nu al 3 dagen zonder. gebruik nu smartphone om dit te typen.

Welkom op ons forum, @Kweeno!

Ik help je graag verder. Maak in een privébericht je postcode, huisnummer en mobiel nummer kenbaar voor nader onderzoek.

Henk
Badge
Ja, in Haarlem was het internet/dsl ook even down, maar was toch al weer redelijk snel up.
Heb toen even voor de deur van de bieb zitten wifi-en en kon toen nog nix ontdekken op de 
ons probleem is toch wel heel anders. eerst maar een werkende modem ontvangen. en wij zitten ver weg van haarlem. hopelijk kan henk vandaag een modem of iets op de bus doen. bedankt voor de welkom.
Reputatie 4
Badge +3
ons probleem is toch wel heel anders. eerst maar een werkende modem ontvangen. en wij zitten ver weg van haarlem. hopelijk kan henk vandaag een modem of iets op de bus doen. bedankt voor de welkom.

Gegevens in goede orde ontvangen, nieuw modem is onderweg.

Waarschijnlijk heb je het modem woensdag, uiterlijk donderdag in huis.

Henk
Reputatie 4
Badge +3

Zie inderdaad tussen 04.00-10.00 even geen verbinding. Moeilijk te zeggen waar dit door kwam.

Henk
ok bedankt. ik denk zelf dat er nog iets met de lijn/centrale is, maar dat zien we wel weer als ik de modem in bezit heb die functioneert. tot dan. klein vraagje. krijgen we dezelfde zyxel p-2602r -D1A of is dat anders tegenwoordig.
Reputatie 4
Badge +3
ok bedankt. ik denk zelf dat er nog iets met de lijn/centrale is, maar dat zien we wel weer als ik de modem in bezit heb die functioneert. tot dan. klein vraagje. krijgen we dezelfde zyxel p-2602r -D1A of is dat anders tegenwoordig.

Nee, het modem wat je nu gebruikt wordt niet meer geleverd. Er komt een ZyXEL P-2601HN-F1 jouw kant op. Vooralsnog heeft het er veel van weg dat het modem de oorzaak van de onderbreking is maar ik hoor het graag van je wanneer dit niet zo is.

Henk
Henk, bedankt voor de snelle verzending van het modem. Vandaag al aangekomen. Het modem heb ik al aangsloten, eerste 10 / 20 minuten geen DSL verbinding, na een paar keer aan en uit ineens toch een DSL verbinding te pakken.

Het werkt vooralsnog, we kijken het aan of het de komende tijd ook zo blijft.

De  kapotte Zyxel p-2602r -D1A hoeft niet meer geretouneerd te worden toch, aangezien jullie deze modem niet meer uitleveren aan klanten, klopt dat?

Deze nieuwe modem is in bruikleen, hoe zit dat precies?

Nogmaals bedankt voor de snelle actie.
Reputatie 8
Badge +17
Inderdaad hoeft dit modem niet te worden geretouneerd naar Telfort en het nieuwe modem krijg je in bruikleen dat betekent dat als het modem kapot gaat je een nieuw modem gratis thuis krijgt
Reputatie 8
Badge +19
De modem in bruikleen hebben betekent dat je deze gratis mag gebruiken maar wel eigendom blijft van Telfort.
Indien de modem kapot gaat door normaal gebruik wordt deze vervangen door een nieuwe bruikleenmodem.
Als het abonnement wordt beëindigd dient de modem naar Telfort geretourneerd te worden.
Reputatie 4
Badge +3
Henk, bedankt voor de snelle verzending van het modem. Vandaag al aangekomen. Het modem heb ik al aangsloten, eerste 10 / 20 minuten geen DSL verbinding, na een paar keer aan en uit ineens toch een DSL verbinding te pakken.

Het werkt vooralsnog, we kijken het aan of het de komende tijd ook zo blijft.

De  kapotte Zyxel p-2602r -D1A hoeft niet meer geretouneerd te worden toch, aangezien jullie deze modem niet meer uitleveren aan klanten, klopt dat?

Deze nieuwe modem is in bruikleen, hoe zit dat precies?

Nogmaals bedankt voor de snelle actie.

Geen dank! :)

Het ziet er naar uit dat het alleen het modem was die problemen gaf. Vannacht is de laatste firmware gepusht en alles lijkt in orde te zijn!

[ATTACH=CONFIG]620[/attach]

Henk

Reageer