beantwoord

Dsl verbinding valt uit

• 17 december 2012
  • 31 reacties
  • 7189 keer bekeken

Badge
Ik heb al weken(maanden) problemen met mijn internet verbinding, vandaag is het weer zover.
De verbinding valt steeds uit, herstarten modem helpt niet.
Graag zou ik willen dat jullie hier serieus naar kijken.
icon

Beste antwoord door Jeroen - Telfort 20 december 2012, 13:22

@rebel,

Bedankt voor het sturen van je gegevens, ik vermoed dat je modem niet meer goed functioneert. Op je verbinding meet ik geen fouten, ik ga dan ook je modem vervangen. je kunt het nieuwe modem binnen enkele dagen verwachten.

Je kunt als tijdelijke oplossing proberen je modem op de volgende manier te resetten:

• Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
  • Modem uitzetten met aan/uit knop
  • Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
  • Modem aanzetten met de aan/uit knop
  • 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
  • Het resetgaatje weer loslaten
  • Als PWR stabiel is de kabels weer aansluiten.

Jeroen
Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Waar bevindt zich het modem, voor het beste resultaat moet dit zo dicht mogelijk bij het ISRA punt staan, ongeveer 40 cm
Badge
Waar bevindt zich het modem, voor het beste resultaat moet dit zo dicht mogelijk bij het ISRA punt staan, ongeveer 40 cm

Dat zit wel goed, maar dat is het probleem niet het is structueel. 
het probleem kan ook structureel binnen zitten
Badge
Vandaag beginnen we de dag weer met geen internet/telefoon. Lampjes branden niet op modem, ook na het herstarten van het modem geen internet.
Reputatie 8
Badge +17
Je zou ook met de klantenservice telfort kunnen bellen 
Badge
hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem als de originele poster. Bij mij is het gisteravond begonnen en vanochtend nog steeds hetzelfde. Internet valt uit. Komt af en toe even terug.Zoals nu. Als er een oplossing is, hoor ik dat ook graag.

Ati
Reputatie 8
Badge +10
@ati: je kan het beste een nieuw topic maken, hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/

want jouw probleem met de verbinding kan een andere oorzaak hebben als die van de originele topic starter.

en het houdt eea onverzichtelijk.
Badge
Je zou ook met de klantenservice telfort kunnen bellen 
Zou kunnen, probeer maar eens te bellen!! 
Badge +1
@rebel,

vervelend dat je problemen ervaart met je internet verbinding, ik help je hier graag mee verder. Ik heb hiervoor je postcode en huisnummer nodig, deze kun je kenbaar maken via een privébericht. Na ontvangst ga ik voor je aan de slag.

Jeroen
Badge
@rebel,

vervelend dat je problemen ervaart met je internet verbinding, ik help je hier graag mee verder. Ik heb hiervoor je postcode en huisnummer nodig, deze kun je kenbaar maken via een privébericht. Na ontvangst ga ik voor je aan de slag.

Jeroen

Beste Jeroen,

Gisteren avond weer problemen met het internet/telefoon. DSL lampje op het modem brand niet ook niet na herstarten modem.
na 15 minuten weer internet dit gebeurt regelmatig. Ik heb met jouw hierover al een keer contact gehad, Mijn internet verbinding is heel
onstabiel, deze problemen zijn ontstaan na mijn abonements wijziging. Hiervoor nooit problemen. Graag zou ik nu willen dat er een
structuele oplossing komt. 

met vriendelijke groeten,

Marcel Souwer
Badge +1
@rebel,

Bedankt voor het sturen van je gegevens, ik vermoed dat je modem niet meer goed functioneert. Op je verbinding meet ik geen fouten, ik ga dan ook je modem vervangen. je kunt het nieuwe modem binnen enkele dagen verwachten.

Je kunt als tijdelijke oplossing proberen je modem op de volgende manier te resetten:

• Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
  • Modem uitzetten met aan/uit knop
  • Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
  • Modem aanzetten met de aan/uit knop
  • 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
  • Het resetgaatje weer loslaten
  • Als PWR stabiel is de kabels weer aansluiten.

Jeroen
Badge
Bedankt Jeroen.
Sorry, voor de late reactie, ik heb het erg druk gehad de laatste dagen.
Heb de modem ontvangen, back-up gemaakt van het oude modem, geüpload in het nieuwe modem alles perfect gegaan alleen ik heb geen telefoon signaal.
Oude modem aangesloten geen problemen met internet/telefoon.
Bijde instellingen vergeleken van de modems deze zijn zo te zien gelijk.
Ik heb nu het oude modem weer aangesloten, de afgelopen dagen heb ik geen problemen met deze modem ondervonden.

Met vriendelijke groeten,

Marcel
Badge
Beste Jeroen, Smsje gehad dat de problemen verholpen zijn.
Maar ik heb nog steeds geen telefoon zowel op het oude modem als met het nieuwe modem, graag zo snel mogelijk verhelpen!
Ik vind dat het nu lang genoeg duren! Graag een oplossing en enige compensatie
vind ik ook op zijn plaats.

met vriendelijke groeten,

Marcel
Reputatie 8
Badge +17
Als je inlogt op je modem en meteen het eerste schermpje pakt daar moet onderaan bij sip1 het volgende staan :SIP 1 Registered, jou kengetal bv [email]010xxxxxxx@tel.telefoniedienst.nl[/email]
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt Jeroen.
Sorry, voor de late reactie, ik heb het erg druk gehad de laatste dagen.
Heb de modem ontvangen, back-up gemaakt van het oude modem, geüpload in het nieuwe modem alles perfect gegaan alleen ik heb geen telefoon signaal.
Oude modem aangesloten geen problemen met internet/telefoon.
Bijde instellingen vergeleken van de modems deze zijn zo te zien gelijk.
Ik heb nu het oude modem weer aangesloten, de afgelopen dagen heb ik geen problemen met deze modem ondervonden.

Met vriendelijke groeten,

Marcel

Geef de nieuwe modem nogmaals een reset naar fabrieksinstellingen (volgens methode Jeroen), door de backup van de oude modem en de restore in de nieuwe modem zijn mogelijk foute gegevens meegekomen die dus nu in de nieuwe modem ook niet goed staan en daarmee mogelijk je telefonie niet laat werken...
Als het dan wél werkt MOET je eventuele andere instellingen opnieuw in de modem zetten.
Badge
Heb de modem terug gezet naar de  fabriekinstellingen, teloon werkt.
Vanavond rond 22.00 uur weer problemen met internet het valt uit en 
is zeer traag er zijn toch echt andere problemen.
Reputatie 8
Badge +10
Zie je de disconnects op de DSL (check in de log van de modem, en zet eventueel DSL logging aan!) of via WiFi?
Badge
23.28, nog steeds problemen met de verbinding!
Ook met het nieuwe modem! 
Reputatie 8
Badge +10
Zie je de disconnects op de DSL (check in de log van de modem, en zet eventueel DSL logging aan!) of via WiFi?
Badge
Dsl Logging aangezet, nu is het probleem als ik internet heb dat het super traag is, moeizaam pagina s laad!
Reputatie 8
Badge +10
Gebruik je WiFi of bedraad?

Als je WiFi gebruikt, probeer het eens via een UTP kabeltje tussen de modem (poort 1) en de PC/laptop?
Badge
Gebruik wifi, met een kabel werk het beter en zoals het er nu uitziet normaal.
Reputatie 8
Badge +10
Als je inlogt in de modem op http://192.168.1.254 welke snelheid zie je dan op de statuspagina staan?

en als je tóch ingelogd bent, wil je dan eens een ander WiFi kanaal instellen? begin bv eens bij kanaal 1 en kijk of het verbeterd, zo niet, volgende kanaal proberen.

op je laptop kan je ook eens inSSIDer installeren (http://www.metageek.net/support/downloads/ ), daarmee kan je zien hoe druk het is met WiFi signalen bij jou in de buurt, en misschien kan je daardoor het minst drukke kanaal kiezen.
Badge
Verschillende kanalen geprobeert, nog geen verbetering maar het heeft wel met het wifi signaal te maken.
Ga nu de verschillende kanalen monitoren kijken welken het minst gebruik word.
Ik laat wel weten hoe het verloopt, Bedankt alvast
Badge
Weer geen internet en dat met de nieuwe modem. Wordt hier moedeloos van. (verzonden vanaf mijn telefoon)

Reageer