beantwoord

DSL verbinding valt regelmatig weg (vooral 's avonds)

• 16 januari 2017
  • 6 reacties
  • 451 keer bekeken

Beste allen,

Al jaren ben ik een tevreden Telfort klant (ooit bij Tiscali begonnen). Ik beschik over een telfort alles in 1 pakket (Bellen, internet, TV). De laatste weken gebeurt het dagelijks dat mijn internet verbinding wegvalt. Op het powerlampje na gaan alle lampjes uit van mijn Experia box V8 en verschijnt een foutmelding op de TV. Na 10 seconden tot enkele minuten herstelt de verbinding zichzelf weer. Soms moet ik de stroom aan/uit schakelen. Omdat het nu bijna dagelijks een aantal keren gebeurt, begint het een beetje vervelend te worden. Ook omdat we veel gebruik maken van interactieve televisie en graag programma's pauzeren. Na de reset kunnen we het vervolg van het programma niet meer zien. Wat verder bijzonder is, is dat deze problemen zich vooral 's avonds lijken aan te dienen. Omgeving Arnhem.

Ik ben al ruim 9 jaar klant en thuis heb ik geen enkele aanpassing gedaan aan mijn configuratie.

Zijn er meer mensen die deze problemen herkennen en bestaat hier een oplossing voor?

Alvast dank voor het meedenken.
met vriendelijke groet,
Reinder
icon

Beste antwoord door Reindera 18 januari 2017, 20:55

Bij mij hebben na de harde reset de problemen zich niet meer voor gedaan (2 avonden reeds). Dank voor de tip.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Reindera, welkom op het forum! Wat vervelend dat de de verbinding in de avonduren wegvalt. Kun je het modem een harde reset geven? Ik verneem graag van je of dit tot een verbeterd resultaat heeft geleid.
Ik heb hetzelfde probleem, zal ook eens een harde reset proberen. Ik wist niet dat zoiets bestond.
Bij mij is er, sinds ik een harde reset heb uitgevoerd, duidelijk verbetering.
Reputatie 8
Badge +16
Bij mij is er, sinds ik een harde reset heb uitgevoerd, duidelijk verbetering.
Bedankt voor het melden! Laten we hopen dat de verbetering blijft aanhouden. 🙂
Bij mij hebben na de harde reset de problemen zich niet meer voor gedaan (2 avonden reeds). Dank voor de tip.
Reputatie 8
Badge +16
Ook bedankt voor het melden en graag gedaan!