beantwoord

DSL signaal valt onregelmatig (maar wel bijna dagelijks) enkele minuten weg sinds nieuw extern IP

• 11 april 2016
  • 3 reacties
  • 401 keer bekeken

Sinds een paar weken heb ik zo te zien een nieuw extern IP-nummer gekregen, en de snelheid is ook omhoog gegaan naar 52 Mbps/5,2Mbps. Ik had nergens om gevraagd maar aangezien ik nog steeds hetzelfde betaal, vind ik het best. ;-)

Wat ik minder positief vind, is dat het DSL-signaal zo nu en dan wegvalt. Het modem moet dan opnieuw intrainen, en dan werkt het weer een tijdje. Soms een paar uur, meestal wel iets van 1,5 à 2 dagen. Als de internetverbinding wél werkt, is er niets aan de hand: het is snel en het modem meldt bijna geen fouten. Als het DSL-signaal wegvalt, ziet het er bijvoorbeeld zo uit (ik heb een Fritzbox 7390 met de laatste firmware):

code:

11.04.16 22:47:40 Internet connection established successfully. IP address: 145.129.xxx.yyy, DNS server: 194.151.228.2 and 194.151.228.18, Gateway: 145.129.116.1
11.04.16 22:47:35 DSL is available (DSL synchronization exists with 52000/5208 kbit/s).
11.04.16 22:43:14 Internet connection cleared.
11.04.16 22:43:14 DSL not responding (no DSL synchronization).

Om het probleem proberen te voorkomen, heb ik in de Fritzbox bij de DSL line settings ingesteld dat een 'maximaal stabiel' profiel gebruikt moet worden. Doordoor zag ik dat het technisch maximum aan de centrale-kant is gedaald (begon volgens mij met ruim 80 Mbps en staat nu op een krappe 60 Mbps). Helpen doet het dus nog niet.

Met de oude 30 Mbps/3 Mbps verbinding en het vorige externe IP nummer had ik hier bijna nooit last van (1 of 2 keer per kwartaal een wegvallend DSL-signaal was al veel).

Is hier vanuit Telfort nog iets te doen? Of 'hoort' dit bij een hogere DSL-snelheid. Mij valt het wellicht extra op, doordat ik een mailtje van de Fritzbox krijg als er (weer) een nieuwe DSL-verbinding is opgezet. 😉
icon

Beste antwoord door Stephen 22 april 2016, 18:27

Beste Ronald, wat jammer dat een reactie van jou is uitgebleven. Mocht je met het modem dat door ons is geleverd ook een instabiele verbinding ervaren dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. Op dit topic plaats ik een slotje.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Ik verwacht dat je lijn is geüpgraded naar VVDSL. Helaas is VVDSL en de Fritzbox 7390/ 7340 geen goede combinatie. Zie onderstaande link:

https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/vdsl2-fritzbox-7390-54102

Mogelijk komt er eerdaags nieuwe firmware uit die het probleem tackelt. Wil je een snelle oplossing ga dan voor de 7360v2 of een 7490
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ronald, wat vervelend dat het DSL-signaal steeds wegvalt. Doet dit probleem zich ook voor wanneer je het modem dat door ons is geleverd aansluit?
Reputatie 8
Badge +16
Beste Ronald, wat jammer dat een reactie van jou is uitgebleven. Mocht je met het modem dat door ons is geleverd ook een instabiele verbinding ervaren dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. Op dit topic plaats ik een slotje.