DSL link down!!!!

• 14 mei 2012
  • 6 reacties
  • 1880 keer bekeken

Al zo vaak komt dit probleem voor, alsof ik ervoor betaald heb. Om de haverklap valt de DSL verbinding weg. Telefonie en internet is niet mogelijk, dus bellen naar de klantenservice is geouwelul aangezien telefoonverbinding door dezelfde dsl lijn komt. Als ik mobiel moet bellen kan ik gelijk mijn loon doneren aan telfort. Als er nou hier consistent iets aan gedaan kan worden zou dat mooi zijn!

Modem ZyXEL P-2602H-D1A
Firmware V3.40(AJZ.7)|(1/13/2012) VOLGENS CHECK RECENTSTE

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hoe is het modem aangesloten op het isra-punt?

Verder kun je nauurlijk de helpdesk bellen als je internet + bellen het wèl doet... zij kunen dan je lijn doormeten en evenueel in monitoring nemen.
Reputatie 2
Badge +1
Ik begrijp dat je niet gaat bellen als hij het wel doet... zou ik eigenlijk ook niet doen, want je hoopt dan inderdaad dat hij het blijft doen.

Ik vraag me overigens ook af waar die onderbrekingen aan zouden kunnen liggen... hier gaat het vaak goed, vrijwel altijd zelfs... heb meestal up times man meer dan 100 dagen. maar de afgelopen dagen is het al 2 x misgegaan... waarom? ik weet het niet, het moet iets externs zijn, omdat de hele installatie gewoon stil staat, en niemand raakt de spullen aan.... ik klaag niet hoor, want dat er zo nu en dan eens ets onderbroken wordt lijkt me normaal... maar het mag niet te vaak voorkomen 🙂
Je mag toch wel verwachten dat een bedrijf als Telfort wel bereikbaar is via het internet (wat ze nota bene verkopen) op hun eigen forum i.p.v. per se te moeten bellen? Inmiddels twee berichten aan moderator verstuurd, maar nog geen woord als reactie ontvangen. Volgens de log is er sinds 5u vannacht al minstens 50x een uitval geweest (100+ logberichten dsl link up en down). Word er moedeloos van!
Je mag toch wel verwachten dat een bedrijf als Telfort wel bereikbaar is via het internet (wat ze nota bene verkopen) op hun eigen forum i.p.v. per se te moeten bellen? Inmiddels twee berichten aan moderator verstuurd, maar nog geen woord als reactie ontvangen. Volgens de log is er sinds 5u vannacht al minstens 50x een uitval geweest (100+ logberichten dsl link up en down). Word er moedeloos van!
Reputatie 8
Badge +16
Het forum is geen vervanging voor de helpdesk... advies blijft dus om de helpdesk te bellen.

Zij kunnen een monteur aansturen als dit nodig is.

PS: hoe is je modem op het isra-punt aangesloten?
Badge +2
@radeloos,

Vervelend dat u een instabiele verbinding ervaart. Zoals Franzki al zegt is het belangrijk dat uw modem goed is aangesloten op uw binnenkomende telefoonlijn. Waar zit deze? In een privebericht ontvang ik graag uw postcode, huisnummer en 06-nummer.

Hugo

Reageer