DSL lijn onderhoud

• 19 januari 2012
  • 3 reacties
  • 2043 keer bekeken

@ webcare:

1. Hoe kun je een frisse start maken met een adsl verbinding zodat deze zich vervolgens weer volledig opnieuw inregeld? Kan dit door " reset dsl-line" in te klikken in de webinterface van het modem?

2. Ik wil de modem in de meterkast plaatsen, wat is het beste materiaal om de telefoonlijn te verlengen? Gewoon telefoondraad of een dikkere koper kabel (bijvoorbeeld stroomkabel)

3. Wanneer kunnen wij de nieuwe (test)firmware voor het nieuwe modem (P-2812HNU-F1) verwachten? Sinds het gebruik van dit modem is mijn lijn (adsl2plus) trager geworden.

3 reacties

Badge
1 Ik zou geen reset van de dsl line doen als dit niet strikt noodzakelijk is.

2 Zit in de meterkast je isra punt?
Zo ja zou ik hem met bijgeleverde kabel daaraan verbinden.
Zo nee zou ik hem persoonlijk zo dicht mogelijk bij het isra punt houden.
Wil je hem toch verder weg zetten zou ik er een kwalitatief goede telefoonkabel voor gebruiken en nooit elektra draad.
Als ik het goed heb kun je ook 2 aders van een utp kabel cat5 gebruiken om te verlengen.

3 test firmware word niet zomaar naar gebruikers gestuurd.
En waneer je de nieuwe firmware wel kunt verwachten kan ik niet precies zeggen maar heb vernomen dat dit niet zo lang meer zou duren.

mvg Rob
Dank! Helaas zit mijn isra in de woonkamer, ik ga binnenkort wel even testen met een kabel om te kijken of ik hier een goed signaal mee krijg. Ik hoop dat de nieuwe firmware snel komt!
Badge
Een cat5 kabel is een hele mooie oplossing maar let wel op dat je een twisted pair neemt voor de aansluiting.
En kijk goed welke kleur je in gat 2en3 stopt van je stekkertje (rj11 telefoonstekker) ! dat je ze aan beide zijde gelijk houd, scheelt ook weer storing.
http://wiringwizard.com/primer/cables/cat5/rj11.gif
let op 2345 gebruiken maar je hebt in NL genoeg aan 34. afgebeeld staat een rj45 maar zie dat als een rj11.

Reageer