beantwoord

DSL Instellingen Experia Box v10 aanpassen

• 10 oktober 2020
  • 8 reacties
  • 472 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag, ik ben sinds het Speedlinq tijdperk en de daaruit volgende overnames klant bij Telfort en zometeen dus ook bij KPN Thuis als ik het goed heb begrepen. 

Omdat ik er van uit ga dat mijn Experiabox V8 die ik inmiddels sinds een jaar of 5 heb vermoedelijk niet vervangen wordt bij de overgang naar KPN Thuis dacht ik een nog op de plank liggende Experiabox v10 met KPN firmware in te zetten.

Ik heb de Experiabox v10 aangesloten op de telefoonlijn en na enkele seconden werkte IPTV direct, ondanks een niet werkende DSL configuratie. Ik dacht: Ik zal even de DSL instellingen aanpassen van KPN (PPPoE) naar Telfort (IPoE) maar tot mijn verbazing  kan ik die instellingen helemaal niet wijzigen?

Nu zou ik graag willen weten of jullie (Telfort) ondanks ongeldige DSL configuratie een Telfort firmware versie kunnen pushen naar de Experiabox v10? Of is er misschien een andere mogelijkheid om de DSL instellingen aan te passen?

Graag hoor ik van jullie.

icon

Beste antwoord door d.binkhorst 10 oktober 2020, 20:49

@JanD @Babylonia Hartstikke bedankt! Het resetten door middel van het 10 seconden lang gelijk indrukken van de RESET- en HERSTEL-knop heeft de laatste Telfort firmware in het toestel geladen.

Super-de-luxe!

Bekijk reactie

8 reacties

Hallo @d.binkhorst , om de meest recente software op de modem te krijgen is gewoon een harde reset noodzakelijk, de modem haalt dan de relevante gegevens van de klant en van de lijn op.

Reputatie 1

@JanD, Bedankt. Het maakt dan niet uit dat het modem op dit moment KPN-firmware heeft?

Even voor mijn begrip: Een harde reset is de RESET-knop indrukken tot het POWER lampje rood gaat knipperen?

Hallo @d.binkhorst , zie onderstaande link voor details:

Modem reset

Reputatie 1

@JanD het modem heeft zijn default IP 192.168.2.254 weer en ook het SSID is weer terug naar fabrieksinstellingen. Helaas zie ik wat de DSL-stellingen aan gaat geen wijzigingen.

Hallo @d.binkhorst , dat zijn nog de KPN instellingen.

Forumgenoot @Babylonia weet nog wel een trucje om er een Telfort modem van te maken, ik heb hem even ingeseind.

Reputatie 8

Deze reactie < HIER > en vervolgreacties.

Reputatie 1

@JanD @Babylonia Hartstikke bedankt! Het resetten door middel van het 10 seconden lang gelijk indrukken van de RESET- en HERSTEL-knop heeft de laatste Telfort firmware in het toestel geladen.

Super-de-luxe!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @d.binkhorst, welkom op het Telfort forum! Zo te zien is het inmiddels al gelukt om de V10 aan de praat te krijgen met Telfort instellingen :slight_smile:  Ik zie ook dat je inmiddels bent overgezet naar KPN, vermoedelijk afgelopen weekend. Je kunt het modem met de huidige instellingen daar gewoon blijven gebruiken. Mocht er iets zijn met de verbinding of als je andere vragen hebt, op het KPN forum kijken mijn collega's graag met je mee.

Reageer