beantwoord

DrayTek 2750 geeft veel lagere snelheid aan dan draytek 2860 en Experia V8

• 17 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 204 keer bekeken

Badge
Ik had gisteren tegen de avond, mijn nieuwe moden(aangeschaft,maar nooit gebruikt) maar deze traint zeer laag in,terwijl de ander Draytek 2860 en Experia V8 rond de 110 m/bits intrainen.

De 2750 traint in op 18680 Kbps de andere modems op 111074 Kbps

De Draytek 2750 heb ik van de laatste beschikbare firmware voorzien,maar blijft helaas op 18680 Kbps hangen
icon

Beste antwoord door Wieger DB 22 augustus 2017, 15:51

Hoi alpha1, welkom terug. Als ik kijk naar je probleemomschrijving, dan lijkt mij dat je nieuwe Draytek modem de boosdoener is. Als twee andere modems wel de juiste snelheid binnenhalen en dit modem niet, dan is de kans zeer hoog dat er sprake is van een defect in het modem. Dit kan een kapot weerstandje zijn of een breukje in het binnenwerk. Mijn advies zou zijn om te kijken of je onder garantie een nieuw modem kan krijgen en dan zien of die wel de juiste snelheid binnen haalt.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi alpha1, welkom terug. Als ik kijk naar je probleemomschrijving, dan lijkt mij dat je nieuwe Draytek modem de boosdoener is. Als twee andere modems wel de juiste snelheid binnenhalen en dit modem niet, dan is de kans zeer hoog dat er sprake is van een defect in het modem. Dit kan een kapot weerstandje zijn of een breukje in het binnenwerk. Mijn advies zou zijn om te kijken of je onder garantie een nieuw modem kan krijgen en dan zien of die wel de juiste snelheid binnen haalt.
Badge
Bedankt voor de antwoord,

Ik zal de modem openschroeven en kijken wat ik tegen kom wat betreft de defect,deze modem zit niet meer in de garantie,aangezien ik deze meer dan 3 jaar geleden heb gekocht.
Reputatie 8
Het kan ook zijn dat die DrayTek niet overweg kan met jongste VVDSL techniek van tegenwoordig??
Hoewel er niets daarover in de release notes staat, push in ieder geval de laatste firmware versie.
Je weet maar nooit.
http://www.draytek.nl/downloads/firmware/
Reputatie 7
Badge +7
Het advies van Babylonia snijdt zeker hout. Dankjewel daarvoor, Babylonia! 🙂 Het is zeker het proberen waard om dat advies eerst te volgen, voordat je het modem open gaat schroeven!
Reputatie 8
Badge +10
Dat van die laatste firmware staat al in de TS... :P:cool:
Reputatie 8
Over het hoofd gezien. :(

Ik zie nu wel echt aanzienlijk grotere SNR margin getallen in de gegevens van de DrayTek tegenover die van bijv. de Experia Box V8. Ander kabeltje proberen tussen ISRA-punt en modem?

Of de contacten van het modem een keer met een penseeltje gedrenkt in wat contactspray schoonmaken.
(Een niet gebruikt modem zit er mogelijk een dun laagje corrosie over de contacten ??).
Badge
Ik heb geen defecten kunnen vinden,

Mijn rest toch de conclusie dat deze modem geen VVDSL aankan(daar lijk het zeer sterk op)

deze modm was een van de eerste vdsl modems die op de markt waren(van Draytek)
Reputatie 8
Je kunt het nog bij DrayTek support vragen.
Maar het zou best kunnen dat VVDSL niet wordt ondersteund.
Badge
Ik zal voor de zekerheid dit bij draytek neer leggen.

Thanks

Reageer