beantwoord

Draadloos tv boven

• 1 maart 2015
  • 40 reacties
  • 1752 keer bekeken

Hallo,

Ik ben van plan om over te stappen van UPC naar Telfort glasvezel alles in 1. Voordat ik die overstap ga maken zou ik graag wat informatie willen van medegebruikers.

Als ik glasvezel neem wil ik ook graag tv boven. Hiervoor neem ik een extra ontvanger erbij + een pakket waar drie van die draadloze tv ontvangers inzitten.
Ik wil namelijk 2 tv's boven aansluiten. Nu vraag ik mij af of deze kastjes allemaal op dezelfde groep moeten zitten en heeft dit invloed op je internetsnelheid.
De tv beneden word gewoon bekabeld.

Mvg,

Geert
icon

Beste antwoord door Stephen 2 april 2015, 20:52

@geert79,

Welkom op het forum.

Aangezien niemand heeft gereageerd dan doe ik het wel. :)

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar de draadloze TV-verbindingssets moeten elk op een aparte groep worden aangesloten. Dit zodat het stroomnetwerk niet wordt beïnvloed waardoor de verbindingssets optimaal kunnen functioneren. Wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV dan gaat er 8 Mb/s van je internetsnelheid af. Dus tegelijkertijd 3 keer Interactieve TV is in totaal 24 Mb/s. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je. Ik hoop je gauw bij ons als nieuwe klant te verwelkomen. :D

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@geert79,

Welkom op het forum.

Aangezien niemand heeft gereageerd dan doe ik het wel. :)

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar de draadloze TV-verbindingssets moeten elk op een aparte groep worden aangesloten. Dit zodat het stroomnetwerk niet wordt beïnvloed waardoor de verbindingssets optimaal kunnen functioneren. Wanneer je gebruik maakt van Interactieve TV dan gaat er 8 Mb/s van je internetsnelheid af. Dus tegelijkertijd 3 keer Interactieve TV is in totaal 24 Mb/s. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je. Ik hoop je gauw bij ons als nieuwe klant te verwelkomen. :D

Stephen
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels al een abbonement afgesloten. Deze gaat 14 april in.
Maar ik neem aan dat hij die 8 mb per stuk alleen neemt als ik de ontvangers ook daadwerkelijk gebruik?
Reputatie 8
Badge +16
@geert79,

Graag gedaan en welkom bij Telfort. :D
Dat is correct. Zodra je gebruik maakt van Interactieve TV dan gaat deze 8 Mb/s van je snelheid af.
Zodra ik wat voor je kan betekenen dan kun je bij mij altijd aan de bel trekken.
Fijn weekend en prettige paasdagen!

Stephen
Reputatie 1
Beste Geert,

Je kunt beter kabels trekken, dit is stabieler. Wat wel kan is 1 kabel naar boven trekken, en boven een netwerk switch.

Dan heb je niet de ergernis dat je over een tijdje toch kabels moet trekken. Je kan ze zelf maken, gebruik dan geen male stekkers met krimptang want behalve dat zo'n tang vrij duur is is het ook ingewikkeld. Gebruik aan de ene kant een female stekker, en aan de andere kant een opbouw doos. Dit lukt (bijna) altijd. Als je de homeplugs al hebt besteld, dan kun je ze binnen 14 dagen terug sturen.
Hallo,

Ze zullen nooit alle drie tegelijk aan staan. Hooguit 2 en dan voor een korte tijd.
Ik wacht dus even met kabels trekken. Als ik toch 2 weken heb kan ik het even aan zien lijkt mij.
Wouter,

Mocht ik er wel voor kiezen bekabeld. Welke netwerkswitch moet ik dan gebruiken.
En kan ik vanuit dat kastje de twee ontvangers aansluiten?
Reputatie 1
ja, je kan meerdere kastjes op 1 switsch aansluiten. Bel ff met Cool blue voor advies. Misschien kan Telfort ook leveren. Voor xe stekkers de betere installatietechniek winkel, of probeer een bouwmarkt, ik kijk ff voor je
Reputatie 1
Ik kan ze niet vinden, Rodams in Almere heeft ze maar heeft geen webshop. Ik denk dat dit het is: http://www.allekabels.nl/stekker-doos-en-krimptang/188/1181283/gereedschaploze-modulaire-stekker-rj45.html
Reputatie 1
switch, bijvoorbeeld deze: http://www.mycom.nl/netwerk-telefonie/netwerk/switch/536695/tp-link-5-poort-desktop-switch-tl-sg105 sluit hem aan op de kabel die je hebt gemaakt, wel handig denk ik
Reputatie 1
https://www.gamma.nl/assortiment/elro-utp-kabel-cm920g/p/B448569?q=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2f%24s%3dutp%2ffh_item_type%3d{product}%26fh_refview%3dsearch%26fh_view_size%3d20%26fh_start_index%3d0%26fh_lister_pos%3d12%26fh_secondid%3db_product_b021448569 de kabel
Reputatie 1
ik kan me voorstellen dat je schrikt van de prijs van de stekkers en de kabel, etc. al met al is de prijs ongeveer gelijk met de homeplugs maar het beeld is stabieler.
Bedankt voor de moeite,

Even een kleine resumé voor mezelf.

Ik trek een kabel naar boven. Deze sluit ik beneden aan de experia box en boven aan de switch. Vanuit daar twee kabels naar de 2 digitale ontvangers. Wat dit soort zaken betreft ben ik a- technische. daarom even zo.
Reputatie 1
Als je A-technisch bent, dan kun je wellicht beter een monteur laten komen of het toch met de powerplugs proberen.

Ja, je sluit de ene kant op de Experiabox aan en de andere kant op de switch waarvandaan je doorlust naar de TV kastjes. Denk eerst even goed na of het gaat lukken, anders is het zonde van het geld.
Hoi Wouter,

Zo bedoel ik het niet. Aansluiten gaat wel lukken, maar om al het goede spul te zoeken, de technische termen e.d. is niet mijn ding. Maar ik heb me er vandaag een beetje in verdiept.

Als kabel heb ik een S/FTP Cat6 in gedachten om zoveel storingen van buitenaf tegen te gaan. Past deze wel op die gereedschapsloze connectoren?
Reputatie 1
Als je een goede fijne motoriek hebt moet het wel lukken. Het is natuurlijk wel duur, en dan nog de aansluit kosten. Cat6 is prima, maar niet perse nodig, tv is zoals door Teven aangeven slechts 8Mbit. een Cat6 kabel gaat tot 1Gbit (10X zoveel) je zou genoeg hebben aan een Cat5 kabel die gaat tot 100 Mbit. kwestie van prijs. Ik denk wel dat zelfbouw pakket voor cat5 niet goedkoper is, moeilijk verkrijgbaar. Action heeft goedkope cat 5 kabels, maar of ze ook goed zijn? En geen zelfbouw.

Laat maar weten of is gelukt, ben wel benieuwd.

je moet ze eigenlijk testen met een kabel tester, maar met latop aan de ene kant en een switch aan de andere kom je ook ver, kijk ff of het ledje naast de aansluiting brand.
@geert79,

Graag gedaan en welkom bij Telfort. :D
Dat is correct. Zodra je gebruik maakt van Interactieve TV dan gaat deze 8 Mb/s van je snelheid af.
Zodra ik wat voor je kan betekenen dan kun je bij mij altijd aan de bel trekken.
Fijn weekend en prettige paasdagen!

Stephen

Hoi Stephen,

Ik heb vandaag mijn pakket binnengekregen. Hier zat naast de experiabox ook nog een router bij. Ik neem aan dat ik de experiabox gewoon ook als router kan gebruiken!?.

Daarnaast zit er ook een glasvezelbox bij. Deze heb ik al van mijn abbo bij lijbrandt. Dit is trouwens wel de oude versie van de genexis. Hierop zitten nog alle aansluitingen en op die van jullie maar 1.
Ik neem aan dat deze nog goed is en dat ik die niet hoef te vervangen voor die van jullie.

Dan nog even over de verbindingssetjes. Vanaf 14 april heb ik signaal van jullie. Als het nu echt niet wil met die setjes kan ik ze dan nog terugsturen?

En wouter. Kan een router ook als switch dienen?
Reputatie 1
Het glasvezelkastje zou ik niet zelf vervangen. Hier komt altijd een monteur voor. Als is het maar omdat er een laserstraal op de lijn staat, en je daar blind van wordt.

Wat betreft de HomePlugs zou ik even het antwoord van Stephen afwachten. Zijn de in bruikleen of koop?
Gekocht, ik heb er 85 euro voor moeten betalen.

Maar kan ik een router als switch gebruiken?
Reputatie 1
Phoe, wat een hoop geld.

Ik denk niet dat je een router als switch kan gebruiken. een Switch verdeeld het signaal. een router is een soort van netwerkmast. Je kan ook je Gigaset niet op de KPN mast aansluiten.

Een switch is 2 tientjes, dus probeer het gewoon, en lukt het niet koop dan een goede switch. Uit ervaring zie ik dat Gbit switches en Mbit nauwelijks schelen, maar met de Gbit poorten ben je wel klaar voor de toekomst.

Ik denk niet dat het gaat werken met de router, maar ben wel benieuwd, ik denk namelijk dat de Experiabox niet ziet dat er een decoder aan hangt ipv een router.
Reputatie 8
Badge +16
@geert79,

Bedankt voor het melden. Ik ontvang graag jouw NAW-gegevens in een privébericht zodat ik het een en ander voor je kan uitzoeken.

Kun je aub een foto maken van de apparatuur die jij hebt ontvangen en deze posten in dit topic?
Ik ben namelijk benieuwd welke router jij hebt ontvangen. Betreft dit een sitecom?
De experiabox kun je inderdaad als router gebruiken.
Ik durf niet te zeggen of de oude glasvezelbox werkt op de nieuwe propositie. Zoals wouter.aleman heeft aangegeven moet er een monteur aan te pas komen voor het vervangen van de glasvezelbox. Zodra ik je gegevens heb ontvangen ga ik hier achteraan.
Mocht het niet lukken met de homeplugs dan kun je deze alsnog terugsturen.

Stephen
De eerste foto zie je wat ik heb ontvangen

- 3 x draadloze aansluitsets
- experiabox
- 3 x tv ontvanger
- glasvezelkastje
- sitecomrouter.

Op de tweede foto zie je mijn huidige glasvezelbakje, ook van genexis.
En op de derde de door jullie geleverde.
:D:D de foto's stonden wel recht in mijn album , gemaakt met ee ipad
Reputatie 3
Badge +1
@Stephen - Telfort

Het volgende uit je eerste reactie is gelukkig onjuist:
....
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar de draadloze TV-verbindingssets moeten elk op een aparte groep worden aangesloten. Dit zodat het stroomnetwerk niet wordt beïnvloed waardoor de verbindingssets optimaal kunnen functioneren.
...

De werking van draadloze verbindingssets (PLC-adapters) wordt niet beïnvloed door aansluiting op verschillende groepen.
Het stroomnet heeft überhaupt geen last van de PLC-adapters, ook niet als deze op verschillende groepen worden aangesloten.

MAAR: Indien je de PLC-adapters van een set (met hetzelfde wachtwoord) op verschillende fases van het draaistroomnet aaansluit zou je misschien met een fasekoppler een betere verbinding kunnen krijgen.
PLC-adapters werken in principe via een "shared medium", als je pech hebt gebruiken je buren in toekomst ook steeds meer van die "draadloze" verbindingssets. De meterkast is vaak niet de grens voor het PLC-signaal.
YMMV
Reputatie 8
Badge +16
@geert79,

Bedankt voor jouw gegevens en de foto's. Ik heb deze zojuist intern doorgezet en een ticket hiervoor ingeschoten. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Ik ga er vanuit dat een monteur moet langskomen om het nieuwe glasvezelkastje voor je aan te sluiten, dit geheel kosteloos natuurlijk. Bij de nieuwe propositie wordt de Experiabox als router gebruikt. Waarom jij ook een sitecom router ontvangen kan ik helaas niet verklaren.
Mijn collega's zullen jou uiteraard haarfijn hierover informeren. Laat je mij weten wanneer er contact met jou is opgenomen? In de tussentijd kun je mij gewoon bereiken voor vragen of opmerkingen.

@morenoralfo,

Bedankt voor de toelichting. Mijn reactie is inderdaad wat kort door de bocht.
Ik bedoelde meer het onderstaande:

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@geert79,

Kun je mij aangeven wanneer je het beste bereikbaar bent zodat ik dit intern kan doorgeven?
Er is tegen 13.27 uur geprobeerd om contact met jou op te nemen, helaas zonder resultaat.
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen