Downloadsnelheid plots lager!!!

• 16 mei 2012
  • 32 reacties
  • 10051 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

32 reacties

De verwarring zit erin dat Telfort het 25/3 abonnement zowel via het VDSL-netwerk als via het ADSL-netwerk aanbiedt.
En bij de gebruikte ADSL-standaard is de maximum uploadsnelheid circa 1Mbps.

Ik denk niet dat het misleidend is... maar het zou wel duidelijker zijn als Telfort naast een verwachte downloadsnelheid ook een indicatie van de upload geeft.

Volgens dezelfde redenatie zou het ook niet misleidend zijn als ze het hele 'Standaard Internet'-abonnement niet hadden en me een 50/5 abo hadden versleten om vervolgens achteraf te zeggen dat 20/1 de max is, want ja: 'geen VDSL'. 

Er wordt uitgelegd "
De maximale snelheid is afhankelijk van een aantal factoren
  • De kwaliteit en de afstand van de koperlijn van de wijkcentrale tot aan je huis
  • De kwaliteit en de lengte van de kabels tussen je modem/router, je computer en het ISRA-punt (het punt waar de telefoonlijn je huis binnenkomt)
  • Een oude computer of modem
  • De instellingen in je computer of netwerk
  • De drukte op het internet"
Dat is dus niet 'of VDSL mogelijk is op uw adres.' Op basis van bovenstaande factoren zou ik verwachten _wel_ de maximale snelheid te kunnen halen, redelijk geïnformeerd consument als ik ben.

Over de betrouwbaarheid van de postcodecheck nog: Nu wordt er 12Mb/s aangegeven op mijn adres (ook al zit ik dus weer strak op 20/1). Saillant detail: de mouseover-tekst bij 'Mb/s' is 'Megabytes per seconde' - lekkere verduidelijking, zet het er dan niet neer.
Goedenavond mede telforters;

Sinds 17 juli heb ik de Zyxel 2812 gekregen, aangesloten en klaar. Wat schetst mijn verbazing? downloadsnelheid is gehalveerd tov Zyxel 2601! 
- van ca. 10Mb naar 4.8Mb/s (speedtest Ziggo/speedtest.net)
- de upload is wel van 0.8 naar 1.1 gegaan, dat dan weer wel.
Volgens de postcodecheck zou ik 12Mb moeten halen.

Mijn vraag is; gaat dit nog veranderen? Alvast bedankt voor de reactie.
Overigens ben ik tevreden over mijn abonnement aangaande stabiliteit en kosten!

Visser- Urk
Reputatie 4
Badge +3
@Visser25,

Uw verbinding maakt gebruik van DLM, de laatste paar dagen is er aardig wat instabiliteit op uw verbinding geweest wat resulteert in een negatieve invloed op uw snelheid.

Ik heb een DLM-reset aangevraagd, waarmee de snelheid weer terug gezet wordt naar de oude waarden. Probeer het modem zo min mogelijk te herstarten en/of te resetten, dan gaat de oude snelheid geleidelijk aan weer terugkomen.

Henk
@Visser25,

Uw verbinding maakt gebruik van DLM, de laatste paar dagen is er aardig wat instabiliteit op uw verbinding geweest wat resulteert in een negatieve invloed op uw snelheid.

Ik heb een DLM-reset aangevraagd, waarmee de snelheid weer terug gezet wordt naar de oude waarden. Probeer het modem zo min mogelijk te herstarten en/of te resetten, dan gaat de oude snelheid geleidelijk aan weer terugkomen.

Henk

Beste Henk, 

dank voor je vlotte reactie, we zijn nu 7 dagen later, en het is nog exact hetzelfde, zal ik nog een tijdje wachten of is dit het max haalbare?
DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1160 kbps Downstream 4116 kbps, DSL Type is VDSL2 .
alvast bedankt

Meindert Visser
tav Henk;

Even een update: vandaag, 30 juli 2012, ben ik gebeld door een mevrouw van KPN, die mij meedeelde dat er iemand komt kijken. Prima, goed geregeld!
Bij het wat netter maken van de meterkast voor als hij komt kijken, trok ik de stekker uit het verlengsnoertje waarin ook de modem zit.

Nou komt de clou; na het opstarten is mijn downloadsnelheid verdubbeld naar ca. 10Mb! Ik ben er blij mee, maar is het nog nodig dat meneer komt?

DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 1188 kbps Downstream 10024 kbps, DSL Type is VDSL2 .

Met vriendelijke groet;

Meindert Visser
Monteur van KPN geweest 1 augustus, ik weet niet precies wat hij gedaan heeft, maar nu 12Mb. Meer is niet haalbaar met de centrale op 2 km afstand.

Hulde!
Reputatie 4
Badge +3
@Visser25,

Dat is goed om te horen, topic gaat hierbij dan ook op slot! Veel plezier er weer mee. :)

Henk