beantwoord

Download tot 51 mbit van de 78 mbit haalbaar

• 18 september 2016
  • 9 reacties
  • 518 keer bekeken

Ik zou graag een dlm reset willen om de download te verhogen.
Deze was eerst sneller, nu komt hij dus niet boven de 51 mbit uit.
icon

Beste antwoord door Stephen 21 september 2016, 11:57

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het even voor je uitgezocht. Je maakt gebruik van de snelheid die bij jouw abonnement hoort. Het abonnement waar jij gebruik van maakt is een oude versie van Internet Extra waarbij je een internet snelheid van maximaal 50 Mb/s kan halen. Een DLM reset heeft daarom geen zin. Gebruikmaken van een hogere snelheid (80 Mb/s) is mogelijk als je je abonnement omzet naar de nieuwe versie van Internet Standaard. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Stukje uit mijn modem:

noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 9 db
attenuation upstream: 23 db
noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 686m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 54.0 symbols
current rate upstream: 10448 kbps
interleaving delay downstream: 0.16 ms
impulse noise protection downstream: 44.0 symbols
current rate downstream: 51890 kbps
attainable rate upstream: 33878 kbps
attainable rate downstream: 79269 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 45 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 142
FEC far end: 66
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3

Staat mijn profiel verkeerd ofzo? Ik heb het extra pakket, dan moet ik toch de volle download snelheid krijgen?
Waarschijnlijk hetzelfde probleem als deze persoon: https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-snelheid-laag-60063
Ik heb de klantenservice ook al gebeld maar die heeft de DLM gereset maar dat hielp niet, ook mijn modem is gereset een aantal keer.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo jbree, welkom op het forum! Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb het even voor je uitgezocht. Je maakt gebruik van de snelheid die bij jouw abonnement hoort. Het abonnement waar jij gebruik van maakt is een oude versie van Internet Extra waarbij je een internet snelheid van maximaal 50 Mb/s kan halen. Een DLM reset heeft daarom geen zin. Gebruikmaken van een hogere snelheid (80 Mb/s) is mogelijk als je je abonnement omzet naar de nieuwe versie van Internet Standaard. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.
Heb net de klantenservice gebeld, die heeft mij verteld dat mijn abonnement goed is, Internet Extra.
Na een tijdje in de wacht hebben gestaan vertelde hij dat 50 mbit de minimale snelheid is die gegarandeerd moet worden en omdat het druk is op de wijkkast de 80 mbit nu niet meer haalbaar is, ook al traint het modem hier wel op in. Daarom is het een tijdje terug wel snel geweest maar door de drukte kan dat nu niet meer. En omdat 50 mbit juridisch de minimale snelheid is die Telfort moet kunnen leveren is er niks aan te doen. Ook op fourstacks is de snelheid gedaald naar 50 mbit. De upload is wel nog 10 mbit van de 35 mbit mogelijk.
Reputatie 8
Badge +17
Stukje uit mijn modem:

Zoals Stephen al aangeeft heb je een oude versie van het "Internet Extra" abonnement. Die versie geeft je maximaal 50mbps.
Als je je abonnement verlengt krijg je ne nieuwe versie van het "Internet Extra" abonnement met de maximale snelheid van 80mbps.

Zoals je in je modem kan zien kan die snelheid bijna gehaald worden (attainable rate downstream: 79269 kbps) en je upload gaat dan naar "attainable rate upstream: 33878 kbps"

dus om de hoge snelheid (weer?) te krijgen: gewoon je abbo verlengen...
als bonus "krijg" je ook nog eens 3 maanden gratis "Internet Extra"! 😃
Stukje uit mijn modem:

Zoals Stephen al aangeeft heb je een oude versie van het "Internet Extra" abonnement. Die versie geeft je maximaal 50mbps.
Als je je abonnement verlengt krijg je ne nieuwe versie van het "Internet Extra" abonnement met de maximale snelheid van 80mbps.

Zoals je in je modem kan zien kan die snelheid bijna gehaald worden (attainable rate downstream: 79269 kbps) en je upload gaat dan naar "attainable rate upstream: 33878 kbps"

dus om de hoge snelheid (weer?) te krijgen: gewoon je abbo verlengen...
als bonus "krijg" je ook nog eens 3 maanden gratis "Internet Extra"! :D

Ik heb gisteren de klantenservice gebeld en gevraagd of ze mijn abonnement konden verlengen, kreeg ik bovenstaande antwoord.
Is er een manier om dit te regelen zonder weer een 20 minuten aan de lijn te moeten hangen, email-adres?
Waarom kon de klantenservice mij niet helpen hiermee?
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb gisteren de klantenservice gebeld en gevraagd of ze mijn abonnement konden verlengen, kreeg ik bovenstaande antwoord.
Is er een manier om dit te regelen zonder weer een 20 minuten aan de lijn te moeten hangen, email-adres?
Waarom kon de klantenservice mij niet helpen hiermee?

Zodra er weer een hogere snelheid beschikbaar is stuur mij dan berichtje. Ik zal mijn collega dan contact met jou laten opnemen om de verlenging in orde te maken. 🙂
Na twee keer gebeld te zijn is toch uiteindelijke de conclusie dat de snelheid niet sneller kan dan 50 mbit.

Ik ben toch redelijk teleurgesteld.
Reputatie 8
Badge +16
Na twee keer gebeld te zijn is toch uiteindelijke de conclusie dat de snelheid niet sneller kan dan 50 mbit.
Lariekoek... er is gewoon 79 Mbps haalbaar...
Ik zou gewoon gebruik maken van een verlengingsaanbieding.