beantwoord

download snelheid plots geleidelijk minstens gehalveerd

• 22 januari 2018
  • 4 reacties
  • 206 keer bekeken

na jaren en jaren gewoon hoge snelheid gehad te hebben is hij in een paar weken helemaal weggevallen en haal ik (kpn test) na een piek van 1 a 2 sec richting 40 onmiddelijke terugval (knijp) en uit eindelijk max 26.4 en meestal 22 a 23.2 en soms maar 19.0 voorheen was dit minimaal 2x zo snel het rare is dat mijn upload snelheid in de 4 test strak 27.* is dus telkens hoger als mijn download en dit alles bij een ping van 8ms en 1
heel vreemd is ook dat voorheen ik een abonnement van 100 zou kunnen krijgen heb nu 40mbit en
bij een nieuw af te sluiten basis abbo 50mbit ?

nu staat er dat ik max 40mbit kan krijgen of nieuw af te sluiten abbo 50mbit ???
terwijl op kpn info site staat dat 100 mbit wel leverbaar is en in mijn moden dsl info
staat huidige op download op 99267 kbps en haalbare op 103051 kbps ?
en nee kabeltje is goed modem okay is niks mee aan de hand (ge reset schoongemaakt contactspray etc.) En nogmaals dsl test is okay lijn is best
gewoon download snelheid is plots weg of wordt geknepen ? upload onveranderd en stabiel en waarom dan opeens al 5 jaar zonder problemen nooit geen last en nu opeens geleidelijk geknepen
ik hoop dat dit allemaal een misverstand is dus ook het niet te verkrijgen 100 abo wat eerst wel te verkrijgen was maar niks aan heb als download snelheid toch niet geleverd wordt
en hoop dat iemand kan uitleggen hoe of wat
icon

Beste antwoord door twagenaar 24 januari 2018, 00:21

update
kabel van lan poort ge wisselt en nu is de snelheid weer goed
kijken hoelang die dit nu volhoud
gisteren was hij in dezelfde poort gebleven
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo twagenaar, welkom op het forum! Ik heb je snelheid gemeten en zie dat het modem een snelheid haalt van 103,39 Mb/s down en 29,17 Mb/s up. Kun je op het modem inloggen en bij de statuspagina van het modem controleren of je ook deze snelheid ziet staan?
Had jij de snelheid bekabeld of draadloos gemeten? Ik kan je in ieder geval wel meedelen dat er gewoon een internet snelheid van 100 Mb/s beschikbaar is op jouw adres.

Inloggen modem (Zyxel)
  • Klik op deze link http://192.168.1.254, je logt dan automatisch in op je modem
  • Vul het volgende in Login ID: 'Admin' en password: '1234'
beste stephen

tests uitsluitend bedraad met nieuwe kabels etc.

na dat ik gisteren avond het bovenstaande bericht had geplaatst ik 25min later
weer een test heb gedaan en wat schetst mijn verbazing 3 test en 2x 50.9 en 1x 51.6Mb/s
buitengewoon goed zoals voorheen
tot ik weer keek vanavond en weer niet hoger als 25 / 30 Mb/s

hoe kan dat het +-30 min. voor plaatsen bericht mijn download snelheid 26.4 en 22.Mb/s etc. is
25 min na plaatsen bericht gewoon weer goed was en de rest van de avond goed bleef
en nou weer niet , nogmaals voorheen nooit last gehad altijd goed geweest ,
aub geen onzin van snoertje dit of instelling hier reset dit dat ...alles is goed
was altijd goed (5+ jaar) en was gisteren na beklag weer even goed ...maar als dat opeens om onduidelijke reden niet meer kan das of elke avond eerst een bericht moet sturen dan spijt het me zeer .. maar dan ga ik wel opzoek naar een andere provider die dat wel kan ..
update
kabel van lan poort ge wisselt en nu is de snelheid weer goed
kijken hoelang die dit nu volhoud
gisteren was hij in dezelfde poort gebleven
Reputatie 8
Badge +7
Hallo twagenaar, laten we hopen dat de snelheid nu wel goed blijft in het andere poortje. Als dat het geval is dan is het poortje wellicht defect. In dat geval kan ik je dan een ander modem toesturen indien je dat wenst.
Ik hoor graag weer van je mocht de snelheid weer wijzigen.

Reageer