beantwoord

DNS Servers WIFI vallen steeds weg sinds een maand

• 29 december 2018
  • 8 reacties
  • 206 keer bekeken

Sinds een maand ongeveer regelmatig problemen met WIFI, DNS servers geven geen respons dus geen toegang tot internet, wel gewoon toegang tot het lokale netwerk met voldoende snelheid. Wat is er in de laatste maand aangepast? En kan die verandering weer terug gedraaid worden. Aan mijn zijde geen verandering geweest, dus aub geen vragen over mijn kabels, en dat die mogelijk versleten zouden zijn, zoals ik al eens gehoord zou hebben. Lijkt me ook stug gezien het feit dat ik dezelfde infrastructuur ook gebruik gebruik voor bekabeld en dit gewoon werkt evenals tv en telefoon. Het is echt alleen de WIFI en dat sinds een maand.
icon

Beste antwoord door Babylonia 29 december 2018, 14:45

Dan is er met de WiFi dus feitelijk niets aan de hand. Testen met andere WiFi-kanalen, of andere suggesties in de "probleemoplosser" heeft dan ook weinig zin.

Je zou het kunnen proberen door andere DSN-servers in te stellen in de modem/router.
DNS-servers van KPN (Telfort) geven wel vaker problemen.
Een aantal alternatieve DNS-servers zijn bijv. die van:
Wat levert dat op?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hi AnneP, wat raar en lastig dat je sinds een maand merkt dat via WiFi de DNS servers niet reageren. Goed dat je dit hier op het forum aankaart, ik zie dat je al op weg geholpen bent, dat is fijn!

Ik ben net als Enterprise wel benieuwd hoe het zit met je internetverbinding van de lokale apparaten? En heb je de tips van Babylonia al bekeken en kunnen proberen? Laat je ons weten hoe het is gegaan en wat er uit gekomen is?
Reputatie 8
Badge +19
Hi Babylonia, dat is correct ik kan gewoon verbinding maken met lokale apparaten.
En hebben die andere lokale apparaten dan wél een internetverbinding..?
Het hebben van een verbinding met de wifiradio van de modem is wat anders dan dat er daadwerkelijk data vanaf internet over die verbinding doorkomt...
Daarnaast heb je blijkbaar wel een werkende internetverbinding via bekabelde apparaten en dat komt toch écht via dezelfde in de modem ingestelde DNS-server(s) binnen.
Reputatie 8
Dan is er met de WiFi dus feitelijk niets aan de hand. Testen met andere WiFi-kanalen, of andere suggesties in de "probleemoplosser" heeft dan ook weinig zin.

Je zou het kunnen proberen door andere DSN-servers in te stellen in de modem/router.
DNS-servers van KPN (Telfort) geven wel vaker problemen.
Een aantal alternatieve DNS-servers zijn bijv. die van:
Wat levert dat op?
Hi Babylonia, dat is correct ik kan gewoon verbinding maken met lokale apparaten.
Reputatie 8
Sinds een maand ongeveer regelmatig problemen met WIFI, DNS servers geven geen respons dus geen toegang tot internet, wel gewoon toegang tot het lokale netwerk met voldoende snelheid.
Bedoel je daarmee dat je via WiFi geen probleem hebt om connectie te leggen met apparaten in je lokale netwerk?
Reputatie 8
Badge +19
Er is geen 'jullie' want ik ben ook gewoon net als jij een klant...
Heb je alle stappen gevolgd want het gaat wel over meer dan alleen versleten kabels natuurlijk..?
Wifi is draadloos dus dat heeft sowieso niks met al dan niet versleten kabels te maken maar alles met (bijvoorbeeld) storingsbronnen zoals tijdelijke kerstverlichting (LED?... een maand geleden opgehangen?) zowel in jouw woning als bij de buren.
Het is ook goed mogelijk dat het wifikanaal dat je nu gebruikt 'overbevolkt' is door zoveel netwerken dat jouw verbinding weggedrukt wordt.

Ergo... lees die adviezen toch gewoon maar eens goed door en doe er je voordeel mee.
Veel andere tips dan deze zal je daarnaast toch niet krijgen want dit zijn de eerste stappen die Telfort of andere hulpvaardige forumbezoekers je ook zullen vragen uit te voeren.
Een internetprovider heeft van afstand namelijk geen enkele invloed op je wifiverbinding, dat is echt een lokaal probleem.
Bedankt, maar deze reactie valt bij mij in de categorie van versleten kabels. Ik wil graag weten wat jullie een maand geleden verandert hebben, want dat is de start van mijn problemen.
Reputatie 8
Badge +19
Een melding van de DNS-server is vrij standaard bij verbindingsproblemen, ook die van wifi.
Daar hoef je het verder niet in te zoeken.

Als alleen de wifi geen internetverbinding meer wil maken dan kan je het beste eens onderstaande tips en adviezen lezen en indien nodig uitvoeren.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hulp-bij-technische-problemen-1/wifi-verbeteren.htm

Reageer