beantwoord

DNS server reageert niet

• 10 oktober 2014
  • 8 reacties
  • 4970 keer bekeken

Hallo, ik heb al geruime tijd dat mijn internet slecht of vaak niet werkt. Het heeft enige tijd weer goed gewerkt maar nu ondervind ik weer problemen. De verbinding is er wel alleen niet met internet. De Wifi geeft aan verbinding. Ik kan alleen geen website openen ivm melding DNS server reageert niet.

Wat kan ik hier aan doen? Ik lees op internet wel allerlei technische aanpassingen maar daar ga ik niet in uitkomen. Hier moeten toch meer mensen last van hebben?

Ps. Indien ik de wifi activeer op de wifi repeater dan werkt deze vaker wel dan via (rechtstreeks) mijn eigen modem. Waarom heb ik geen "DNS problemen" als ik internet via de wifi-repeater en wel ik als ik rechtstreeks verbinding maak met mijn hoofdmodem?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
icon

Beste antwoord door schuur63 1 januari 2015, 14:15

Beste Enterprise/Michael,

Met de Wifi-analyser hebben we geconstateerd dat naburige netwerken op andere kanalen zaten en dat het daarom niet nodig was om het kanaal te wijzigen. Bovendien hebben we de laatste dagen geen hinder meer ondervonden. Waar het aan gelegen heeft, blijft de vraag.

Gert
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@Woutert,

Allereerst hartelijk welkom op het forum en mijn excuus voor deze wat late reactie.

Vreemde zaak inderdaad, dat je telkens DNS gerelateerde problemen ervaart. Heb je deze problemen ook als je jouw PC/laptop direct aansluit op het modem?
Ik heb geen verklaring voor het feit dat het met de repeater minder goed werkt als je direct verbinding maakt met het modem.

Zou je jouw naw-gegevens in een privébericht kunnen sturen? Dan ga ik voor jou kijken of ik aan deze kant iets vreemds kan ontdekken.

Michael
Beste servicemedewerker,

Sinds enkele weken heb ik - vaak 's morgens - geen toegang tot internet. De probleemoplosser geeft telkens aan: DNS server reageert niet. Ik kan geen webpagina's openen. Super hinderlijk! Op dit moment heb ik weer dezelfde storing en maak ik gebruik van het internet van de buren om de storing te kunnen melden.
Reputatie 8
Badge +19
Beste servicemedewerker,

Sinds enkele weken heb ik - vaak 's morgens - geen toegang tot internet. De probleemoplosser geeft telkens aan: DNS server reageert niet. Ik kan geen webpagina's openen. Super hinderlijk! Op dit moment heb ik weer dezelfde storing en maak ik gebruik van het internet van de buren om de storing te kunnen melden.

Geen servicemedewerker, maar toch een poging... ;)

Je klacht lijkt op die van veel abonnees en kan heel goed worden veroorzaakt door een té drukke wifiomgeving.
Lees onderstaande topics eens door en kijk of de gegeven adviezen je kunnen helpen.

Hoe druk is jouw WiFi omgeving?

Oplossen trage of wegvallende wifiverbinding.
Beste Enterprise,

Dank voor je snelle support!
Met hulp van mijn zoon ben ik er achter gekomen dat het probleem niet ligt bij het draadloze netwerk maar dat het internet vanuit het modem niet over het netwerk gestuurd wordt. Er is immers wel verbinding met het netwerk met allerlei apparaten op allerlei plaatsen in het huis maar er is geen internet om bijvoorbeeld webpagina's te openen.

Bijna elke ochtend doet dit probleem zich voor en pas wanneer het modem gereset wordt doet het internet het weer.
Reputatie 8
Badge +19
[...]
Er is immers wel verbinding met het netwerk met allerlei apparaten op allerlei plaatsen in het huis maar er is geen internet om bijvoorbeeld webpagina's te openen.

Juist, en dat wordt veroorzaakt doordat de dataoverdacht op het wifikanaal dat je op dat moment gebruikt (waarschijnlijk) wordt weggedrukt door naburige netwerken en netwerken die ook gebruik maken van het kanaal dat jij op dat moment ook gebruikt.
Dat alle apparaten wel wifiverbinding hebben met het modem staat los van wel of geen dataverbinding met internet.

Heb je trouwens al geprobeerd of je met een ethernetkabel tussen de modem en PC wel een stabiele verbinding hebt..?

Bijna elke ochtend doet dit probleem zich voor en pas wanneer het modem gereset wordt doet het internet het weer.

Als de kanaalkeuze in de modem op 'Automatisch' staat zal deze na een reset proberen om een minder druk kanaal te zoeken en deze in te stellen.
Vandaar dat het dan vaak ook weer even werkt, tot dat ook dit kanaal weer 'volloopt'.
Deze 'auto' functie is overigens niet echt betrouwbaar, hij kiest vaak 'at random' een kanaal dat net zo druk blijkt te zijn als de anderen omdat er bij teveel naburige netwerken gewoon geen keuze meer is.
Mijn advies zou zijn: stel in de modem een vast wifikanaal in.
Hoe je dit doet staat in de tweede link in mijn vorige reactie.
Probeer het in ieder geval zodat je, voordat je verder gaat zoeken of contact opneemt met Telfort, deze mogelijke oorzaak alvast uitgesloten hebt.
Telfort zal je namelijk ook vragen om bovenstaande eerst te proberen.
Reputatie 8
Badge +2
@schuur63,

Welkom op het forum!

Hebben de tips van de almachtige Enterprise jou een duw in de juiste richting gegeven of kan ik jou nog ergens mee van dienst zijn?

Ik lees je reactie graag.

Michael
Beste Enterprise/Michael,

Met de Wifi-analyser hebben we geconstateerd dat naburige netwerken op andere kanalen zaten en dat het daarom niet nodig was om het kanaal te wijzigen. Bovendien hebben we de laatste dagen geen hinder meer ondervonden. Waar het aan gelegen heeft, blijft de vraag.

Gert
Reputatie 8
Badge +2
@schuur63,

Bijzonder inderdaad.
Laten we het lot niet tarten en er vanuit gaan dat het probleem in 2014 is achtergebleven. :)

Michael