beantwoord

DNS problemen ongeacht welke DNS ik gebruik

  • 17 september 2017
  • 8 reacties
  • 837 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Zodra ik een andere DNS server(s) gebruik dan de automatisch toegekende, valt mijn internet verbinding uit.

De volgdende DNS servers getest maar ze werken gewoon niet meer?
Google:
8.8.8.8
8.4.8.4
OpenDNS:
208.67.222.222
208.67.220.220

Gisteren werkte alles nog gewoon naar behoren. Ligt niet aan de computer, heb deze servers ook op een andere computer getest en daar krijg ik ook geen internet. Beide Windows 10. Ohja, pingen naar de servers is geen probleem.

De Google Chrome error is: DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

Stappen die ik al heb uitgevoerd:
  • Modem reset
  • Router reset
code:

ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
ipconfig /release
ipconfig /renew
netsh winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log


Enig idee wat er aan de hand is?
icon

Beste antwoord door Alex 17 september 2017, 19:14

Ik heb een andere router aangesloten en het is opgelost! Vreemd!
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Ik heb het hier even getest en hier werkt het wel.
Er lijkt dus toch iets lokaal bij jou niet goed te zitten.

Kun je wel een tracert uitvoeren als je andere DNS-servers gebruikt?
Dit is om uit te sluiten dat het in je browser ergens zit.

Andere browser getest?
Reputatie 1
Badge +1
Andere computer getest zelfde probleem, maar ik wil natuurlijk alles uitsluiten.

Zodra ik een andere DNS instel houd het internet gewoon op.

Google DNS, 8.8.8.8:
code:

C:\WINDOWS\system32>tracert google.nl
Unable to resolve target system name google.nl.


Gewoon traceroute naar het ip gaat wel goed.
Reputatie 8
Badge +10
De secundaire DNS-server van Google is geen 8.4.8.4 maar 8.8.4.4
Maar dat zal de oorzaak niet zijn omdat dit een fallback-server is en altijd eerst de primaire server (8.8.8.8) wordt aangeroepen.

Werkt het wel als je de DNS-servers van Google of OpenDNS in de modem zet i.p.v. een lokale PC..?
Dan werken alle aangesloten devices gelijk via deze servers.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb een andere router aangesloten en het is opgelost! Vreemd!
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb een andere router aangesloten en het is opgelost! Vreemd!
Als het maar werkt... 😉
Reputatie 8
Ik heb een andere router aangesloten en het is opgelost! Vreemd!
En als je de eerdere modem/router waarmee je problemen ervaart een reset geeft,
en dan alsnog andere waarden instelt voor de DNS-servers?
Reputatie 1
Badge +1
Is helaas te veel moeite om te testen, het is aangesloten in de meterkast waar je nergens makkelijk bij kunt...
Reputatie 8
Tja, het is niet mijn verbinding. Jij wilt de oorzaak kennen.
Als je tevreden bent met de oplossing nu, laat het je het zo.

Reageer