beantwoord

DLNA streamen werkt niet goed

• 4 april 2012
  • 55 reacties
  • 14807 keer bekeken

Badge
Er is een topic aan gemaakt in het thuiswerken deel. Ik begreep dat op deze topics niet door webcare gereageerd wordt.
Het betreft topic: #25618
Het probleem is dat DLNA streaming na een tijdje niet meer werkt via WiFi van het Zyxel 2812 modem. Via LAN blijft het goed werken. Het lijkt erop dat het modem na verloop van tijd (enkele dagen) de DLNA communicatie blokkeert via Wifi.
Uit en weer inschakelen van Wifi verhelpt het probleem niet. De enige workaround op dit moment is het modem resetten (softwarematig of power down).
icon

Beste antwoord door Hugo 5 juli 2012, 09:14

We menen de oorzaak van het probleem gevonden te hebben en de oplossing is verwerkt in een nieuwe firmware. Bij iedereen in dit topic hebben we deze firmware nu geïnstalleerd. Kunnen jullie bevestigen dat het is opgelost?

Ik zie ook onduidelijkheid over het uPnP vinkje in de ZyXEL: uPnP gebruiken binnen uw netwerk is niet hetzelfde als uPnP aanzetten in uw router (ZyXEL). In een router zitten twee type uPnP. De uPnP-IGD (internet gateway device) en uPnP-AV (audio/video media server). De uPnP functie in de ZyXEL is voor poort forwarding (IGD) en staat los van LAN naar LAN communicatie.

De Playstation 3 vindt de NAS via DLNA, daar heeft het uPnP vinkje in de ZyXEL niets mee te maken :)

Hugo
Bekijk reactie

55 reacties

Hallo,
Omdat ik ook niet kan streamen gebruik ik maar dit draadje...

Modem: P-2812HNU(L)
firmware: v3.10(TEU.4)20120702

Heb (naar mijn beperkte kunnen) al van alles geprobeerd.

Ik wil graag via Audiostation op mijn NAS streamen naar mijn wifi apparaten.

Tips zijn zeer welkom!
Best Webcare team,

Mijn dlna server werkt sinds ik het nieuwe modem heb ook niet.
Current Firmware Version : V3.10(TUE.4)-20120807
Graag zou ik ook een firmware update krijgen. In de huidige firmware heb ik uPNP wel aangezet, maar dit lost het probleem niet op dat mijn apparaten elkaar niet kunnen zien.
Graag uw reactie,

bijvoorbaat dank,

Groeten Ricky van den Heuvel
Badge
Ben, na een advies van Telfort op Facebook, met een nieuw Topic begonnen. Zie:

https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/upnp-dlna-streamen-verder-30562/#post313449

Graag daar ieders reactie en/of steun!😕

Aad
Hallo,
Omdat ik ook niet kan streamen gebruik ik maar dit draadje...

Modem: P-2812HNU(L)
firmware: v3.10(TEU.4)20120702

Heb (naar mijn beperkte kunnen) al van alles geprobeerd.

Ik wil graag via Audiostation op mijn NAS streamen naar mijn wifi apparaten.

Tips zijn zeer welkom!

Het probleem is proffesorisch opgelost op :  """"  Vraag: upnp dlna streamen (hoe nu verder?) 
Ik heb plex geinstalleerd maar nu ziet Plex de server niet. Modem is een P-2601 HN-F1.
Enig idee waar dat aan kan liggen? Ik heb de firewall open gezet.

Reageer