beantwoord

Dlm reset na wisselen modem

  • 1 juli 2016
  • 40 reacties
  • 1351 keer bekeken

Badge +1
Na wisselen van modem fritzbox 7360 voor arcadyan v8 is de actual data rate ca 22000 kbps en de attainable rate 27800 kbps.
Graag een dlm reset zodat de attainable rate weer word ingesteld.
Hoop dat ik geen spijt krijg van deze wisseling
icon

Beste antwoord door toon54 3 augustus 2016, 17:14

UPDATE

Vanmorgen eerst Guideon langsgeweest maar deze kon niets doen. zat in het israpunt. vanmiddag KPN monteur langsgeweest. lijn doorgemeten enz. zat een kleine breuk in de aansluiting in het israpunt. . deze goed gemonteerd en vastgezet. Schone lijn en weer up to date.
had natuurlijk in eertse instantie gemoeten gaf ook deze monteur aan.
al met al slotje erop
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo toon54, ik heb dit intern doorgezet en mijn collega's gevraagd om hiernaar te kijken. Het is gewoon vreemd dat je een lagere snelheid haalt met het Arcadyan modem. Binnen twee werkdagen mag je een telefoontje van mijn collega's verwachten.
Reputatie 8
Badge +16
met mijn 40/4 (Internet Standaard) abo kan ik toch gewoon 40/4 halen, aangezien ik daar voor betaal
Met een 40/4 abonnement haal je inderdaad 40/4 als dat beschikbaar is... maar met een "oud" 30/3 Internet Standaard abonnement zou dit zomaar anders kunnen zijn...
Reputatie 1
Badge
Franzi

Daar ben ik het roerend mee eens.
Allen een eigen topic anders wordt het zon zooitje


Excuses, ik verwachte een snel en simpel PM-etje of zo, maar ik heb inmiddels een eigen topicje geopend (https://forum.telfort.nl/internet-267/snelheid-dlm-reset-vanaf-oude-snelheden-58576).
Badge +1
Op 21-07-2016 om 11:06 kontakt gehad met de helpdesk. de medewerke probeerde Guido?? te bereiken maar dit lukte hem niet meteen.
Mag ik u terugbellen , ja hoor geen probleem heeft u mijnn mobiel nummer, ja dat heb ik . het gesprek duurde 12 minuten.
Bijgaand no een foto hoe KPN de binnenkomende kabel verbind met het isra punt. Loshangend en niet gezekerd. Vragen om moeilijkheden ?????
Reputatie 8
Badge +16
Dat hoort zo niet... eigenlijk lijkt het of daar een lasdop hoort te zitten. Dat schroeft een monteur ook wat makkelijker tegen de muur (3 schroefjes) en past beter in de beschikbare ruimte.

Zoals het er nu zit lijkt het prutswerk. Heeft KPN dit ècht zo gedaan?
Badge +1
yep of althans volgens mij was het volker wessels of zoiets maar gewoon in opdracht van de kpn.de monteur die dit gedaan heeft zei dat hij 25 jaar in dienst was geweest van de KPN en dat het werk nu was geoutsoured.
Reputatie 8
Bijgaand no een foto hoe KPN de binnenkomende kabel verbind met het isra punt. Loshangend en niet gezekerd. Vragen om moeilijkheden ?????
En dan die monteur 25 jaar in dienst geweest bij KPN en dan zo'n prutswerk afleveren?
Hij kan beter meteen met (vervroegd) pensioen gaan.

Het is zeker komkommertijd, zitten ze om werk verlegen,
moet er volgende week weer iemand anders terugkomen om het opnieuw alsnog netjes uit te voeren.
Badge +1
DE HONDEN LUSTEN HIER GEEN BROOD VAN
net een zekere Natasch aan de lijn gehad. kwam met een lulverhaal over lijn dit en lijn dat. moest blij zijn dat ik nu 22000 kbps had.
dat het met de fritzbox eraan hoger was moest ik maar vergeten. ook de attainable snelheid van 28600 mnoest ik maar vergeten.
Er word geen DLM reset aangevraagd want deze word toch door KPN geweigerd. WAT EEN KUL ZEG>
eerst de mensen van een fritzbox terugzetten naar een arcadyan omdat er dat weer met sip gebeld kan worden en dan de lijn meteen]
knijpen
Ik heb hier genoeg van . geen DLM reset dan TELFORT eruit met alle abbonnementen.
Badge +1
dit is het schermafdruk
Reputatie 8
Badge +16
Je frustratie is begrijpelijk, wel zou ik nog even een maandje wachten. Bij oplevering van een nieuwe lijn was het altijd zo dat dit in 7 dagen verhoogd werd naar je maximale snelheid. Bij een lijn waar door hardware wisseling door de klant een lagere snelheid ontstaat kan het tot een maand duren voor je de oorspronkelijke snelheid weer terug hebt.

Reactie van de Klantenservice is wellicht een aandachtspuntje voor Webcare om op te pakken.
Reputatie 8
Badge +10
Ik ben geen expert in electrotecnhiek, dus weet niet veel van weerstanden, noise margins (signaal/ruisverhouding!?) en dat soort dingen.
Maar ik zie in de afbeelding dat (volgens mij dan) een nogal hoge noise margin downstream staan van bijna 12 dB staan.
Als ik de downloadsnelheid en de verwachte afstand naar de centrale/straatkast vergelijk met mijn eigen verbinding dan is de noise margin downstream 2 x zo hoog als bij mijn verbinding, die een haalbare snelheid heeft van 26 Mbps met een noise margin van 5 a 6 dB bij een afstand van 1450 meter.

Misschien zie ik iets wat er niet is, maar iemand met verstand van zaken kan hier wellicht meer over vertellen.
Badge +1
beste Tuut Tuut
Ik word niet gauw kwaad maar hier zak mijn broek van af. men is onwillig onder het mom van oude wijn in nieuwe zakken.
een simpele dlm reset is gewoon te rechtvaardigen omdat men zelf als telfort heeft aangedrongen
hun modem te gebruiken ivm de sip problemen.
met de fritzbox maanden zeer stabiel en nooit problemen.
Ik ben een goede en langdurige klant met ook enkele mobile abonnement. maar telfort is niet zaligmakend.
Badge +1
Stephen

Hoe ben jij gevaren met mijn mail. ??????? Inzake het onderhoud met klantenservice?????
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie! Zoals aangegeven nemen mijn collega's binnen twee werkdagen contact met jou op omtrent het IS/RA punt,
Reputatie 8
Badge +16
Beste toon, ik zie inderdaad dat je eerder hogere snelheden hebt gehaald. Ik kan je echter verzekeren dat de snelheid niet door ons wordt geknepen of dat er een moedwillig downgrade is toegepast. Zoals het modem aangeeft kan er een hogere snelheid worden gehaald dan de snelheid die wij garanderen. Ik verwacht dan ook dat de Fritbox weer de snelheid zal halen die eerder werd gehaald.
Badge +1
UPDATE

Vanmorgen eerst Guideon langsgeweest maar deze kon niets doen. zat in het israpunt. vanmiddag KPN monteur langsgeweest. lijn doorgemeten enz. zat een kleine breuk in de aansluiting in het israpunt. . deze goed gemonteerd en vastgezet. Schone lijn en weer up to date.
had natuurlijk in eertse instantie gemoeten gaf ook deze monteur aan.
al met al slotje erop
Badge +1
Dit is de reactie van klantenservice. Met puntjes op service welke er niet is om over klanten nog maar te zwijgen

( goed verhaal lekker kort, geen vraag)
Badge +1
Net gebeld door klantenservice cq technische dienst .Dit was nou eens een goede benadering
Problemen doorgenomen en afspraken gemaakt
Prima
Reputatie 8
Badge +16
Hallo toon54, nogmaals excuses voor het mailtje, deze was intern bedoeld voor het ticket waarin wij werken. Op jouw adres garanderen wij een snelheid van maximaal 20 Mb/s. Helaas kunnen wij er niks aan doen om je snelheid te verhogen. Wellicht dat je dan weer de Fritzbox kan aansluiten als een hogere snelheid daarmee wel mogelijk is. Alleen leveren wij daar geen ondersteuning op dus mocht je weer ergens tegenaan lopen dan gaan we je vragen om het Arcadyan modem weer aan te sluiten. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Toon, bedankt voor de update. Fijn dat de KPN monteur je IS/RA punt aansluiting heeft hersteld. Ik ben het volledig met je eens dat dit in eerste instantie had moeten gebeuren. Excuses voor het ervaren ongemak.
...en met de Fritz!Box kan hij straks niet meer bellen!
Reputatie 8
Badge +16
Op jouw adres garanderen wij een snelheid van maximaal 20 Mb/s.

Vreemd... de attainable waarde is gewoon 28 Mbps. En ook de hoge Noise Margin Downstream laat zien dat er meer snelheid dan 22Mbps mogelijk is.

Mijn eerste gedachte is dat een DLM-reset zou moeten helpen... of het modem met rust laten. Maar het kan ook zijn dat Telfort een profiel van 22 Mbps op je verbinding heeft staan omdat officieel 20 Mbps het maximaal (administratief) bestelbare is.
Reputatie 8
Badge +17
Wat was de snelheid dan met de FritzBox?

Als de attainable rate toen óók 27800 was dan heeft een DLM reset géén zin. Dan kan je beter de V8 nog een keer een reboot geven.
Badge +1
In fritzbox actual rate ca 32000 kbps en actual 27832 kbps
Nu actual 22000 kbps en atainable 22022 kbps
Komt met reboot dus niet boven de data rate rate uit
Badge +1
Update
Line nu 13 dagen onaangeroerd en stabiel. Toch schakel het modem niet naar een hogere waarde ondanks de attainable snelheid
dit wel zou moeten toestaan en welk altijd is geweest. geen errors en een hoge snr .
met andere woorden wanneer schakel dlm op of zit er toch een wasknijper in de centrale op de lijn welke dit verhinderd.