beantwoord

Dlm reset na wisselen modem

  • 1 juli 2016
  • 40 reacties
  • 1364 keer bekeken

Badge +1
Na wisselen van modem fritzbox 7360 voor arcadyan v8 is de actual data rate ca 22000 kbps en de attainable rate 27800 kbps.
Graag een dlm reset zodat de attainable rate weer word ingesteld.
Hoop dat ik geen spijt krijg van deze wisseling
icon

Beste antwoord door toon54 3 augustus 2016, 17:14

UPDATE

Vanmorgen eerst Guideon langsgeweest maar deze kon niets doen. zat in het israpunt. vanmiddag KPN monteur langsgeweest. lijn doorgemeten enz. zat een kleine breuk in de aansluiting in het israpunt. . deze goed gemonteerd en vastgezet. Schone lijn en weer up to date.
had natuurlijk in eertse instantie gemoeten gaf ook deze monteur aan.
al met al slotje erop
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Toon, bedankt voor de update. Fijn dat de KPN monteur je IS/RA punt aansluiting heeft hersteld. Ik ben het volledig met je eens dat dit in eerste instantie had moeten gebeuren. Excuses voor het ervaren ongemak.
Badge +1
UPDATE

Vanmorgen eerst Guideon langsgeweest maar deze kon niets doen. zat in het israpunt. vanmiddag KPN monteur langsgeweest. lijn doorgemeten enz. zat een kleine breuk in de aansluiting in het israpunt. . deze goed gemonteerd en vastgezet. Schone lijn en weer up to date.
had natuurlijk in eertse instantie gemoeten gaf ook deze monteur aan.
al met al slotje erop
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie! Zoals aangegeven nemen mijn collega's binnen twee werkdagen contact met jou op omtrent het IS/RA punt,
Badge +1
Stephen

Op 21-07-2016 om 11:06 heb ik telefonisch kontakt gehad naar aanleiding van het feit dat bij het aanraken van het isra het
Modem opnieuw opstartte. Gezien de manier van bevestiging isra zou een ondeugdelijke bevestiging tot dit kunnen leiden.
Klantenservice wou dit doorzetten naar guido of iets dergelijks maar dit kreeg hij niet voor elkaar. Hij vroeg mij of hij terug mocht bellen en ik ben de moeilijkste niet dus geen probleem. Maar ja dan word je goedheid meteen afgestraft want dat terugbellen moet
Nu nog gebeuren. Het gesprek duurde 12 minuten. Overigs als er geen log is ben ik benieuwd of ik wel word gefactueerd voor dit kontakt
Reputatie 8
Badge +16
@Omestan,

Mijn collega is jou verder van dienst in je eigen topic.


@toon54,

Ook van het contact op 21 juli 2016 zie ik geen log staan. In ieder geval heb ik de foto van het IS/RA punt intern uitgezet. Binnen twee werkdagen nemen mijn collega's contact met jou op hierover.
Kun jij mij aangeven welke mail je bedoeld inzake het onderhoud met de klantenservice?
Badge +1
Stephen

Hoe ben jij gevaren met mijn mail. ??????? Inzake het onderhoud met klantenservice?????
Reputatie 8
Bijgaand no een foto hoe KPN de binnenkomende kabel verbind met het isra punt. Loshangend en niet gezekerd. Vragen om moeilijkheden ?????
En dan die monteur 25 jaar in dienst geweest bij KPN en dan zo'n prutswerk afleveren?
Hij kan beter meteen met (vervroegd) pensioen gaan.

Het is zeker komkommertijd, zitten ze om werk verlegen,
moet er volgende week weer iemand anders terugkomen om het opnieuw alsnog netjes uit te voeren.
Badge +1
yep of althans volgens mij was het volker wessels of zoiets maar gewoon in opdracht van de kpn.de monteur die dit gedaan heeft zei dat hij 25 jaar in dienst was geweest van de KPN en dat het werk nu was geoutsoured.
Reputatie 8
Badge +16
Dat hoort zo niet... eigenlijk lijkt het of daar een lasdop hoort te zitten. Dat schroeft een monteur ook wat makkelijker tegen de muur (3 schroefjes) en past beter in de beschikbare ruimte.

Zoals het er nu zit lijkt het prutswerk. Heeft KPN dit ècht zo gedaan?
Badge +1
Op 21-07-2016 om 11:06 kontakt gehad met de helpdesk. de medewerke probeerde Guido?? te bereiken maar dit lukte hem niet meteen.
Mag ik u terugbellen , ja hoor geen probleem heeft u mijnn mobiel nummer, ja dat heb ik . het gesprek duurde 12 minuten.
Bijgaand no een foto hoe KPN de binnenkomende kabel verbind met het isra punt. Loshangend en niet gezekerd. Vragen om moeilijkheden ?????
Reputatie 1
Badge
Franzi

Daar ben ik het roerend mee eens.
Allen een eigen topic anders wordt het zon zooitje


Excuses, ik verwachte een snel en simpel PM-etje of zo, maar ik heb inmiddels een eigen topicje geopend (https://forum.telfort.nl/internet-267/snelheid-dlm-reset-vanaf-oude-snelheden-58576).
Reputatie 8
Badge +16
met mijn 40/4 (Internet Standaard) abo kan ik toch gewoon 40/4 halen, aangezien ik daar voor betaal
Met een 40/4 abonnement haal je inderdaad 40/4 als dat beschikbaar is... maar met een "oud" 30/3 Internet Standaard abonnement zou dit zomaar anders kunnen zijn...
Badge +1
Franzi

Daar ben ik het roerend mee eens.
Allen een eigen topic anders wordt het zon zooitje
Reputatie 1
Badge
sinds een tijd is ook sneller mogelijk (tm 80/8, of FPI Info zelfs 100Mbit/2HD!) maar het modem blijft altijd keurig intrainen op 31/3.1
En welk abonnement heb je? Want met een 30/3 abonnement ga je geen 80/8 halen...

[Edit] overigens, dit kan misschien beter in een eigen topic...


Nee dat begrijp ik maar met mijn 40/4 (Internet Standaard) abo kan ik toch gewoon 40/4 halen, aangezien ik daar voor betaal en er op mijn locatie overal 100Mbit (en dus ook 80/8) beschikbaar is?
De 31/3 lijkt mij iets dat over is gebleven van de oude tijd dat 30Mbit hier de max was.
Reputatie 8
Badge +16
sinds een tijd is ook sneller mogelijk (tm 80/8, of FPI Info zelfs 100Mbit/2HD!) maar het modem blijft altijd keurig intrainen op 31/3.1
En welk abonnement heb je? Want met een 30/3 abonnement ga je geen 80/8 halen...

[Edit] overigens, dit kan misschien beter in een eigen topic...
Badge +1
Hallo Toon, kun jij mij aangeven wanneer je contact hebt gehad met de klantenservice? Ik zie namelijk geen logs in het systeem. In afwachting van jouw reactie.

Stephen. Ik heb vandaag om 11:06 kontakt gehad. Gesprek duurde 12 min. Desbetreffende persoon probeerde guido of zoiets te
Bereiken maar dit lukte niet. Zou mij terugbellen!!!
Wat opviel was dat carrier record van A43 was veranderd in J 43 als je van het isra punt afblijf dan zijn er vrijwel geen errors
De lijn was ca 13 dagen gewoon stabiel uitgezonderd de snelheid tov attainable maar wel een snr van down 10 en send 7
Dit is tov wat het altijd geweest is 6 en 6 behoorlijk hoog
Reputatie 1
Badge
Hi,

Ik heb altijd 30Mbit/3Mbit gehad, maar sinds een tijd is ook sneller mogelijk (tm 80/8, of FPI Info zelfs 100Mbit/2HD!) maar het modem blijft altijd keurig intrainen op 31/3.1 (zoals altijd hier).
Kan dit worden verhoogd/gereset (DLM reset dus of?)?

Modem is overigens een ZyXEL P-2812HNU-F1 (V3.11TUE8)(data pump 5.7.5.6.1.7).

Dank!
Toon, ik lees net in een ander topic dat je wel eens op een lager profiel gezet kan worden mocht er bepaalde lijnstoringen optreden. Dat zou een verklaring kunnen zijn dat je nog steeds op profiel 8B staat. Let wel: dit is een aanname, zeker weten doe ik het niet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Toon, kun jij mij aangeven wanneer je contact hebt gehad met de klantenservice? Ik zie namelijk geen logs in het systeem. In afwachting van jouw reactie.
Mijn ervaring met KPN is dat ze heel snel reageren en op korte termijn je bellen voor een afspraak. Hopelijk krijg je een nieuw ISRA-punt en kan je het probleem van slechte of loszittende kabels uitsluiten. DLM reset lijkt me op dit moment geen goed idee.
Badge +1
Beste Toon, ik snap je frustratie als geen ander. Inmiddels heb ik ook wat ervaring met het resetten van DLM en een Fritz!Box 7390, zie het topic ‘Abonnement gewijzigd, maar downloadsnelheid gaat niet omhoog.’ Ik zie dat het profiel van jouw verbinding op 8B staat. Ik dacht dat dit een tijdelijk profiel was. Heb je ook schermprints van een ander profiel? Bij mij is de DLM op verzoek de afgelopen maand minimaal 2 x gereset, met de behulpzame medewerking van Leon van Telfort. In eerste instantie kreeg ik dan profiel 8B en na een paar dagen werd er overgeschakeld naar profiel 17A en klom de snelheid omhoog. Gek dat bij jou het profiel op 8B blijft staan, want in dit profiel gebeurt er niks met je snelheid waardoor je snelheid blijft hangen op 22 Mb. Een DLM reset lijkt me zeker het proberen waard.

DLM reset aangevraagd maar deze werd geweigerd, ondanks de hogere attainable snelheid.
geruime tijd geleden heeft KPN mijn binnenkomende kabel ( oud lood enz) gestript en een nieuw isra punt gemonteerd. Omdat door deze handeling de kabel in de meterkast te kort werd om vast te zetten bleef deze op de kabel hangen. vanmorgen moest ik in de meterkast zijn waarbij ik tegen dit israpunt kastje stootte. onmiddellijk starte het modem opnieuw op met een grote hoeveelheid CRC errors.
Ik kreeg het donkerbruin vermoedden dat er hier iets aan de hand is. het israkastje hangt gewoon aan de binnenkomende kabel en een breukje in het kastje van een van de draadjes of een loszittend draadje kan dan zomaar.
heb dit aangegeven bij klantenservice welke dit nu zal gaan uitzetten bij KPN
Beste Toon, ik snap je frustratie als geen ander. Inmiddels heb ik ook wat ervaring met het resetten van DLM en een Fritz!Box 7390, zie het topic ‘Abonnement gewijzigd, maar downloadsnelheid gaat niet omhoog.’ Ik zie dat het profiel van jouw verbinding op 8B staat. Ik dacht dat dit een tijdelijk profiel was. Heb je ook schermprints van een ander profiel? Bij mij is de DLM op verzoek de afgelopen maand minimaal 2 x gereset, met de behulpzame medewerking van Leon van Telfort. In eerste instantie kreeg ik dan profiel 8B en na een paar dagen werd er overgeschakeld naar profiel 17A en klom de snelheid omhoog. Gek dat bij jou het profiel op 8B blijft staan, want in dit profiel gebeurt er niks met je snelheid waardoor je snelheid blijft hangen op 22 Mb. Een DLM reset lijkt me zeker het proberen waard.
Badge +1
Update
Line nu 13 dagen onaangeroerd en stabiel. Toch schakel het modem niet naar een hogere waarde ondanks de attainable snelheid
dit wel zou moeten toestaan en welk altijd is geweest. geen errors en een hoge snr .
met andere woorden wanneer schakel dlm op of zit er toch een wasknijper in de centrale op de lijn welke dit verhinderd.
Reputatie 8
Badge +16
Beste toon, ik zie inderdaad dat je eerder hogere snelheden hebt gehaald. Ik kan je echter verzekeren dat de snelheid niet door ons wordt geknepen of dat er een moedwillig downgrade is toegepast. Zoals het modem aangeeft kan er een hogere snelheid worden gehaald dan de snelheid die wij garanderen. Ik verwacht dan ook dat de Fritbox weer de snelheid zal halen die eerder werd gehaald.
Badge +1
Hallo toon54, nogmaals excuses voor het mailtje, deze was intern bedoeld voor het ticket waarin wij werken. Op jouw adres garanderen wij een snelheid van maximaal 20 Mb/s. Helaas kunnen wij er niks aan doen om je snelheid te verhogen. Wellicht dat je dan weer de Fritzbox kan aansluiten als een hogere snelheid daarmee wel mogelijk is. Alleen leveren wij daar geen ondersteuning op dus mocht je weer ergens tegenaan lopen dan gaan we je vragen om het Arcadyan modem weer aan te sluiten. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Stephen

Helaas gaat je redenatie niet. Toen de kpn monteur de kabel had hersteld hing er een arcadyan v8 aan. Dit juist op verzoek van
de monteur en welwel om dezelfde reden als jij aangeeft. Toen de reparatie klaar was gaf juist in eerste instantie de arcadyan v8
Een max rate troughput aan van 32000 kbps en een atainable van 28500 met current van 28257 kbps.
Daarna is de fritzbox eraan gehangen met vrijwel dezelfde waardes en dat is maanden zo geweest.
Kijk mijn topics er maar op na
Indien waar is wat jij zegd dan betekend dit gewoon dat de lijn is geknepen???