beantwoord

Dlm reset na wisselen modem

• 1 juli 2016
  • 40 reacties
  • 1358 keer bekeken

Badge +1
Na wisselen van modem fritzbox 7360 voor arcadyan v8 is de actual data rate ca 22000 kbps en de attainable rate 27800 kbps.
Graag een dlm reset zodat de attainable rate weer word ingesteld.
Hoop dat ik geen spijt krijg van deze wisseling
icon

Beste antwoord door toon54 3 augustus 2016, 17:14

UPDATE

Vanmorgen eerst Guideon langsgeweest maar deze kon niets doen. zat in het israpunt. vanmiddag KPN monteur langsgeweest. lijn doorgemeten enz. zat een kleine breuk in de aansluiting in het israpunt. . deze goed gemonteerd en vastgezet. Schone lijn en weer up to date.
had natuurlijk in eertse instantie gemoeten gaf ook deze monteur aan.
al met al slotje erop
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat was de snelheid dan met de FritzBox?

Als de attainable rate toen óók 27800 was dan heeft een DLM reset géén zin. Dan kan je beter de V8 nog een keer een reboot geven.
Badge +1
In fritzbox actual rate ca 32000 kbps en actual 27832 kbps
Nu actual 22000 kbps en atainable 22022 kbps
Komt met reboot dus niet boven de data rate rate uit
Reputatie 8
Badge +16
Hallo toon54, ik heb dit intern doorgezet en mijn collega's gevraagd om hiernaar te kijken. Het is gewoon vreemd dat je een lagere snelheid haalt met het Arcadyan modem. Binnen twee werkdagen mag je een telefoontje van mijn collega's verwachten.
Badge +1
Hallo toon54, ik heb dit intern doorgezet en mijn collega's gevraagd om hiernaar te kijken. Het is gewoon vreemd dat je een lagere snelheid haalt met het Arcadyan modem. Binnen twee werkdagen mag je een telefoontje van mijn collega's verwachten.

dank voor je opmerking . voor de goede orde lijn 4 dagen stabiel met een actual data rate van 22029 kbps met een
attainable rate van 28637 kbps.
deze waardes staan nog steeds hetzelfde .
Badge +1
DE HONDEN LUSTEN HIER GEEN BROOD VAN
net een zekere Natasch aan de lijn gehad. kwam met een lulverhaal over lijn dit en lijn dat. moest blij zijn dat ik nu 22000 kbps had.
dat het met de fritzbox eraan hoger was moest ik maar vergeten. ook de attainable snelheid van 28600 mnoest ik maar vergeten.
Er word geen DLM reset aangevraagd want deze word toch door KPN geweigerd. WAT EEN KUL ZEG>
eerst de mensen van een fritzbox terugzetten naar een arcadyan omdat er dat weer met sip gebeld kan worden en dan de lijn meteen]
knijpen
Ik heb hier genoeg van . geen DLM reset dan TELFORT eruit met alle abbonnementen.
Badge +1
dit is het schermafdruk
Reputatie 8
Badge +16
Je frustratie is begrijpelijk, wel zou ik nog even een maandje wachten. Bij oplevering van een nieuwe lijn was het altijd zo dat dit in 7 dagen verhoogd werd naar je maximale snelheid. Bij een lijn waar door hardware wisseling door de klant een lagere snelheid ontstaat kan het tot een maand duren voor je de oorspronkelijke snelheid weer terug hebt.

Reactie van de Klantenservice is wellicht een aandachtspuntje voor Webcare om op te pakken.
Reputatie 8
Badge +10
Ik ben geen expert in electrotecnhiek, dus weet niet veel van weerstanden, noise margins (signaal/ruisverhouding!?) en dat soort dingen.
Maar ik zie in de afbeelding dat (volgens mij dan) een nogal hoge noise margin downstream staan van bijna 12 dB staan.
Als ik de downloadsnelheid en de verwachte afstand naar de centrale/straatkast vergelijk met mijn eigen verbinding dan is de noise margin downstream 2 x zo hoog als bij mijn verbinding, die een haalbare snelheid heeft van 26 Mbps met een noise margin van 5 a 6 dB bij een afstand van 1450 meter.

Misschien zie ik iets wat er niet is, maar iemand met verstand van zaken kan hier wellicht meer over vertellen.
Badge +1
beste Tuut Tuut
Ik word niet gauw kwaad maar hier zak mijn broek van af. men is onwillig onder het mom van oude wijn in nieuwe zakken.
een simpele dlm reset is gewoon te rechtvaardigen omdat men zelf als telfort heeft aangedrongen
hun modem te gebruiken ivm de sip problemen.
met de fritzbox maanden zeer stabiel en nooit problemen.
Ik ben een goede en langdurige klant met ook enkele mobile abonnement. maar telfort is niet zaligmakend.
Badge +1
Dit is de reactie van klantenservice. Met puntjes op service welke er niet is om over klanten nog maar te zwijgen

( goed verhaal lekker kort, geen vraag)
Badge +1
Net gebeld door klantenservice cq technische dienst .Dit was nou eens een goede benadering
Problemen doorgenomen en afspraken gemaakt
Prima
Reputatie 8
Badge +16
Hallo toon54, nogmaals excuses voor het mailtje, deze was intern bedoeld voor het ticket waarin wij werken. Op jouw adres garanderen wij een snelheid van maximaal 20 Mb/s. Helaas kunnen wij er niks aan doen om je snelheid te verhogen. Wellicht dat je dan weer de Fritzbox kan aansluiten als een hogere snelheid daarmee wel mogelijk is. Alleen leveren wij daar geen ondersteuning op dus mocht je weer ergens tegenaan lopen dan gaan we je vragen om het Arcadyan modem weer aan te sluiten. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
...en met de Fritz!Box kan hij straks niet meer bellen!
Reputatie 8
Badge +16
Op jouw adres garanderen wij een snelheid van maximaal 20 Mb/s.

Vreemd... de attainable waarde is gewoon 28 Mbps. En ook de hoge Noise Margin Downstream laat zien dat er meer snelheid dan 22Mbps mogelijk is.

Mijn eerste gedachte is dat een DLM-reset zou moeten helpen... of het modem met rust laten. Maar het kan ook zijn dat Telfort een profiel van 22 Mbps op je verbinding heeft staan omdat officieel 20 Mbps het maximaal (administratief) bestelbare is.
Badge +1
beste Allemaal.

Sinds er een monteur is geweest ca 1 jaar terug welke de kabel buiten en binnen heeft gerepareerd een max dslam troughput van 32000 kbps
stabiel en een attainable troughput van ca 28000 kbps en een current troughput van ca 27500 kbps. Altijd stabiel en nooit problemen met
de fritzbox. na mailtje van de sip omzetting arcadyan eraan gehangen met de fritz erachter als router. Hier ging het fout
max dslam trougput 22020 kbps en een attainable van 27650. current is 22000 kbps
SNR recieve 11 en sent 6 db
geen of vrijwel geen errors
Op advies van de trechnische dienst van telfort fritz er weer aangehangen. Problematiek besproken inzake de sip maar hier werd aangegeven dat dit nog lang geen uitgemaakte zaak is.
Ik kijk het even aan wat de dlm doen maar gezien het feit dat er al een zeer geruime tijd op 27500 kbps current heeft gestaan en nu weer een attainable staat van 27500 ben ik van meneing dat als de dlm dit niet verhoogd er een moedwillige downgrade is toegepast op de lijn
word vervolgd
Badge +1
Hallo toon54, nogmaals excuses voor het mailtje, deze was intern bedoeld voor het ticket waarin wij werken. Op jouw adres garanderen wij een snelheid van maximaal 20 Mb/s. Helaas kunnen wij er niks aan doen om je snelheid te verhogen. Wellicht dat je dan weer de Fritzbox kan aansluiten als een hogere snelheid daarmee wel mogelijk is. Alleen leveren wij daar geen ondersteuning op dus mocht je weer ergens tegenaan lopen dan gaan we je vragen om het Arcadyan modem weer aan te sluiten. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Stephen

Helaas gaat je redenatie niet. Toen de kpn monteur de kabel had hersteld hing er een arcadyan v8 aan. Dit juist op verzoek van
de monteur en welwel om dezelfde reden als jij aangeeft. Toen de reparatie klaar was gaf juist in eerste instantie de arcadyan v8
Een max rate troughput aan van 32000 kbps en een atainable van 28500 met current van 28257 kbps.
Daarna is de fritzbox eraan gehangen met vrijwel dezelfde waardes en dat is maanden zo geweest.
Kijk mijn topics er maar op na
Indien waar is wat jij zegd dan betekend dit gewoon dat de lijn is geknepen???
Reputatie 8
Badge +16
Beste toon, ik zie inderdaad dat je eerder hogere snelheden hebt gehaald. Ik kan je echter verzekeren dat de snelheid niet door ons wordt geknepen of dat er een moedwillig downgrade is toegepast. Zoals het modem aangeeft kan er een hogere snelheid worden gehaald dan de snelheid die wij garanderen. Ik verwacht dan ook dat de Fritbox weer de snelheid zal halen die eerder werd gehaald.
Badge +1
Update
Line nu 13 dagen onaangeroerd en stabiel. Toch schakel het modem niet naar een hogere waarde ondanks de attainable snelheid
dit wel zou moeten toestaan en welk altijd is geweest. geen errors en een hoge snr .
met andere woorden wanneer schakel dlm op of zit er toch een wasknijper in de centrale op de lijn welke dit verhinderd.
Beste Toon, ik snap je frustratie als geen ander. Inmiddels heb ik ook wat ervaring met het resetten van DLM en een Fritz!Box 7390, zie het topic ‘Abonnement gewijzigd, maar downloadsnelheid gaat niet omhoog.’ Ik zie dat het profiel van jouw verbinding op 8B staat. Ik dacht dat dit een tijdelijk profiel was. Heb je ook schermprints van een ander profiel? Bij mij is de DLM op verzoek de afgelopen maand minimaal 2 x gereset, met de behulpzame medewerking van Leon van Telfort. In eerste instantie kreeg ik dan profiel 8B en na een paar dagen werd er overgeschakeld naar profiel 17A en klom de snelheid omhoog. Gek dat bij jou het profiel op 8B blijft staan, want in dit profiel gebeurt er niks met je snelheid waardoor je snelheid blijft hangen op 22 Mb. Een DLM reset lijkt me zeker het proberen waard.
Badge +1
Beste Toon, ik snap je frustratie als geen ander. Inmiddels heb ik ook wat ervaring met het resetten van DLM en een Fritz!Box 7390, zie het topic ‘Abonnement gewijzigd, maar downloadsnelheid gaat niet omhoog.’ Ik zie dat het profiel van jouw verbinding op 8B staat. Ik dacht dat dit een tijdelijk profiel was. Heb je ook schermprints van een ander profiel? Bij mij is de DLM op verzoek de afgelopen maand minimaal 2 x gereset, met de behulpzame medewerking van Leon van Telfort. In eerste instantie kreeg ik dan profiel 8B en na een paar dagen werd er overgeschakeld naar profiel 17A en klom de snelheid omhoog. Gek dat bij jou het profiel op 8B blijft staan, want in dit profiel gebeurt er niks met je snelheid waardoor je snelheid blijft hangen op 22 Mb. Een DLM reset lijkt me zeker het proberen waard.

DLM reset aangevraagd maar deze werd geweigerd, ondanks de hogere attainable snelheid.
geruime tijd geleden heeft KPN mijn binnenkomende kabel ( oud lood enz) gestript en een nieuw isra punt gemonteerd. Omdat door deze handeling de kabel in de meterkast te kort werd om vast te zetten bleef deze op de kabel hangen. vanmorgen moest ik in de meterkast zijn waarbij ik tegen dit israpunt kastje stootte. onmiddellijk starte het modem opnieuw op met een grote hoeveelheid CRC errors.
Ik kreeg het donkerbruin vermoedden dat er hier iets aan de hand is. het israkastje hangt gewoon aan de binnenkomende kabel en een breukje in het kastje van een van de draadjes of een loszittend draadje kan dan zomaar.
heb dit aangegeven bij klantenservice welke dit nu zal gaan uitzetten bij KPN
Mijn ervaring met KPN is dat ze heel snel reageren en op korte termijn je bellen voor een afspraak. Hopelijk krijg je een nieuw ISRA-punt en kan je het probleem van slechte of loszittende kabels uitsluiten. DLM reset lijkt me op dit moment geen goed idee.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Toon, kun jij mij aangeven wanneer je contact hebt gehad met de klantenservice? Ik zie namelijk geen logs in het systeem. In afwachting van jouw reactie.
Toon, ik lees net in een ander topic dat je wel eens op een lager profiel gezet kan worden mocht er bepaalde lijnstoringen optreden. Dat zou een verklaring kunnen zijn dat je nog steeds op profiel 8B staat. Let wel: dit is een aanname, zeker weten doe ik het niet.
Reputatie 1
Badge
Hi,

Ik heb altijd 30Mbit/3Mbit gehad, maar sinds een tijd is ook sneller mogelijk (tm 80/8, of FPI Info zelfs 100Mbit/2HD!) maar het modem blijft altijd keurig intrainen op 31/3.1 (zoals altijd hier).
Kan dit worden verhoogd/gereset (DLM reset dus of?)?

Modem is overigens een ZyXEL P-2812HNU-F1 (V3.11TUE8)(data pump 5.7.5.6.1.7).

Dank!
Badge +1
Hallo Toon, kun jij mij aangeven wanneer je contact hebt gehad met de klantenservice? Ik zie namelijk geen logs in het systeem. In afwachting van jouw reactie.

Stephen. Ik heb vandaag om 11:06 kontakt gehad. Gesprek duurde 12 min. Desbetreffende persoon probeerde guido of zoiets te
Bereiken maar dit lukte niet. Zou mij terugbellen!!!
Wat opviel was dat carrier record van A43 was veranderd in J 43 als je van het isra punt afblijf dan zijn er vrijwel geen errors
De lijn was ca 13 dagen gewoon stabiel uitgezonderd de snelheid tov attainable maar wel een snr van down 10 en send 7
Dit is tov wat het altijd geweest is 6 en 6 behoorlijk hoog