beantwoord

DLM lijn reset

Reputatie 3
Ik heb sinds jaar en dag een VDSL lijn bij Telfort. Altijd (met een paar probleempjes onderweg) een strakke verbinding gehad. De afgelopen tijd is de snelheid ervan behoorlijk teruggelopen. Download van 32 terug naar 17 MB, Upload terug van 5,5 naar 2 MB.
Uiteraard de hele procedure maar weer eens doorlopen, kabeltjes, reboot, reset.
Ik ben braaf door alle hoepeltjes van de helpdesk gesprongen.

Nu zou er voor mij bij KPN een DLM reset worden aangevraagd, zodat het moden met een schone lei opnieuw in kan gaan trainen.
Dit is mij 2 maal toegezegd, maar deze gegevens zijn uiteraard niet terug te vinden bij de Helpdesk. Vandaag is het mij opnieuw beloofd.
Is er een van de moderatoren bereid om voor mij uit te zoeken of dit inmiddels gebeurd is?

Ik wordt een beetje schijtziek van de helpdesk. Ik heb er nu 20 telefoontjes opzitten.

De ene medewerker zegt dat ik beter mijn oude modem (Zyxel) erop kan houden, de volgende zegt dat er pas een DLM reset gedaan wordt als ik toch weer mijn Experiabox V8 erop zet.
Overigens heeft de Zyxel altijd beter gewerkt op mijn lijn dan de Experiabox.
Kort en goed wil ik dus nu gewoon weten of de betreffende reset is aangevraagd ja of nee.

Over kabeltjes ga ik niet meer in discussie. Ook over Glasvezel niet. Hoewel in alle administraties staat dat er in mijn huis glasvezel ligt, kan ik (en ik woon er) verzekeren dat dit niet het geval is. Ik ben daarvoor net één keertje te vaak van het ene naar het andere bedrijf gestuurd.
Graag een antwoord dus waar het woord "glasvezel" niet in voorkomt.
icon

Beste antwoord door geloofjehetzelf 8 oktober 2018, 14:53

Toen Telfort mij voorstelde, om een (tweede) monteur te sturen werd erbij gezegd dat dit gedaan werd omdat deze monteur meer bevoegdheden had dan de vorige en ook naar de situatie in de wijkkast en de centrale zou kijken.

Omdat bij binnenkomst zijn eerste constatering was, dat de eerdere monteur verkeerde materialen had gebruikt, heeft hij verder niet meer naar de lijn gekeken. Op zich logisch, want hij dacht het probleem gevonden te hebben. Dat houdt helaas wel in, dat naar de rest van de keten (buitenshuis) niet meer gekeken is. Daar is dus niet alles aan gedaan wat mogelijk is, en ook niet wat in het gesprek met Telfort besproken was.

Nogmaals, vanuit de monteur zeer verklaarbaar, daar wil ik niks van zeggen.

Maar als KPN denkt dat alles is geprobeerd, dan is dat niet juist. Bovendien zijn er nog twee andere (vrije) koperlijnen naar dit pand die als laatste mogelijkheid ook nog getest hadden kunnen worden.

Maar de hoofdzaak voor mijn vertrek is al lang niet meer het probleem met deze lijn. Het is hoe ik door Telfort al die maanden ben behandeld. Eigenlijk kan ik dat ook niet eens vastpinnen op een persoon. (bijna) Iedereen heeft mij netjes te woord gestaan, maar ik heb te vaak het idee gehad, dat men het probleem gewoon niet begreep.

Ook op de toch relevante informatie, dat de DLM in de war raakt van de grote verschillen in "attainable rate" en dat deze zelfs volgens een duidelijk patroon optreden (nl. 08.30 - 18.00 uur) krijg ik geen respons.

Van procedures (hoe een verplaatsing aan te vragen) is men niet voldoende op de hoogte. Elke medewerker vertelt een ander verhaal. Beloftes hebben dus geen enkele waarde.

Ook het feit, dat er in al die tijd bijna geen enkele terugbelafspraak werd nagekomen, en ik me elke keer zelf weer opnieuw moest melden, speelt een grote rol.

De "gewone" helpdesk is wat dat betreft een stuk correcter in haar handelen dan de afdeling Klantrelaties. Terwijl je toch het omgekeerde zou verwachten....

En als je dan maandenlang aantoonbaar van het kastje naar de muur bent gestuurd, heb je dat maar te slikken en kan er (ondanks eerdere toezeggingen) niets zinnigs geregeld worden ter genoegdoening. DAT is de reden van mijn vertrek. NIET het probleem met deze lijn.

Ik was graag bij Telfort gebleven.

Ik wil jou wel erg bedanken Bart, vooral voor je geduld. Als ik hetzelfde geduld had, zou ik misschien dit alles ook wel normaal kunnen vinden, en me minder ergeren aan de lange rij van fouten waarmee ik ben geconfronteerd.

Nu wordt jij er natuurlijk wel voor betaald en ik moet er voor betalen, dat zal ook wel wat verschil maken denk ik :-)

Maar nogmaals: zeer bedankt voor je inzet. Je krijgt van mij in elk geval 10 punten. Je kunt er zelfs 11 van maken door deze post (nu toch wel de eindconclusie van het verhaal) als "antwoord" aan te merken.... Maar als jij denkt: "Met een 10 kan ik ook wel leven" dan snap ik dat volkomen.

Ook dank aan alle anderen op dit forum. Het probleem werd hier tenminste serieus genomen.

Tot slot nog even een ander (filosofisch) punt. Het is, zoals ik eerder zei, jammer dat die DLM steeds op het verkeerde been wordt gezet en daardoor als het ware de verkeerde beslissingen neemt. Als we handmatig de lijn zouden kunnen begrenzen op bijoorbeeld 30MB zou het perfect kunnen functioneren. Dat blijkt echter niet meer mogelijk te zijn.

Het is voor mij de eerste keer dat ik geconfronteerd word met een vorm van "kunstmatige intelligentie" die door de mens niet meer "overruled" kan worden.

Dat voorspelt niet veel goeds voor de toekomst 🙂
Bekijk reactie

124 reacties

Reputatie 3
Dank voor je excuses Ik zal ze netjes op de harddisk met excuses van telfort zetten.

De code die men mij (één week geleden) gegeven heeft was juist bedoeld om deze twee weken te kunnen gebruiken. Het zou daarom ook een NIEUWE code zijn, maar men heeft toch de vorige code (van 28 juni) opnieuw gestuurd. Die was natuurlijk al verlopen. Weer niet volgens afspraak dus.... En dan nog als extra vermelding, dat deze code mij beloofd was, en ik er vervolgens nog een keer extra om heb moeten vragen omdat men vergeten was hem te sturen... (En dan krijg ik uiteindelijk dus de verkeerde)

Dit alles liep al via die (volgens jou) "hoogste afdeling". Je begrijpt hoop ik dat ik daar dus ook geen hoge pet van op heb.

Verder dank voor je samenvatting. Ik geef er voorlopig een 8 voor :-)
Je hebt je in ieder geval goed ingelezen. Dank daarvoor!
Er ontbreken nog wel een paar kleinigheidjes:

Er is inderdaad afgesproken dat medewerkers met mij hun log moeten overleggen aan het einde van een telefoongesprek. Helaas gebeurt dit niet of nauwelijks, ook niet als ik verwijs naar de datum waarop deze afspraak is gemaakt (12 juli jl.)
Prima afspraak dus (ook weer gemaakt met jouw "hoogste afdeling", maar in de praktijk waardeloos.

Dan het verhaal glasvezel:

Ik wil zeker niet "graag" op de glasvezel zoals jij het formuleert. Liever niet zelfs. Ik ga er voorlopig vanuit dat mijn VDSL lijn goed zal gaan werken. Hij heeft altijd behoorlijk stabiel gefunktioneerd.
KPN is er onlangs bij geweest en heeft alles (lijn + aansluitingen) goedgekeurd.
Na de problemen van gisteren heb ik inmiddels mijn modem (op afstand) nog een keer herstart, en nu staat de verbinding weer op 34MB. De afgelopen jaren heb ik steeds 32 MB gehad, dus dat moet er zeker in zitten. Is voor mij overigens ook snel genoeg.

Gelukkig heb ik voor ik wegging, een GSM gestuurde schakelaar op mijn modem gezet. Anders had ik nu geen verbinding meer met mijn PC thuis gehad.
De kans is heel groot, dat wanneer ik mijn oude Zyxel modem weer aansluit, e.e.a. weer stabiel zal werken op deze snelheid. Mijn lijn heeft met dat modem altijd beter gewerkt, en volgens meerdere mensen van de helpdesk komt dat vaker voor.
Er is mij uitgelegd, dat voor bepaalde afstanden (zeg maar in sporttermen "de middellange afstand" de ZYxel of juist de V10, SOMS beter blijken te werken dan de V8. Overigens denken niet alle medewerkers er zo over, maar mijn ervaring is, dat het in mijn geval wel klopt. Ik heb dus ook (van twee medewerkers) "toestemming" om dat modem weer aan te sluiten en dan krijg ik (indien nodig) opnieuw een DLM reset. Ik denk dus dat dat echt wel voor elkaar komt.

Probleem met de glasvezel is, dat deze indertijd in de verkeerde woning is aangesloten. Daar hebben noch Telfort, noch ik schuld aan.

Ik heb dus op mijn adres dus officiëel wél glasvezel, maar de aansluiting zit echt bij een ander en moet dus verplaatst worden. In eerste instantie heeft Telfort mij gezegd dit voor mij te kunnen regelen, omdat het als zij het aanvroegen kosteloos zou kunnen gebeuren. Deze toezegging is later ingetrokken. Ik moest het toch zelf regelen. Hierbij is tegen mij glas(vezel)hard gelogen over de reden van deze afwijzing. Gewoon om te verhullen, dat men eerst een verkeerde belofte had gedaan.

Vervolgens heeft men mij tweemaal een verkeerde procedure ingestuurd om de lijn te laten verplaatsen, waardoor ik heel wat telefoontjes voor Jan Boterletter heb gevoerd, + voor niets in de weer ben geweest met allerlei e-mails, foto's maken, etc. Ik geloof gerust, dat degenen die me die procedure aangereikt hebben te goeder trouw waren, maar het is wel allemaal extra werk en ergernis voor niets geweest.

Vooral omdat men niet goed geluisterd heeft naar wat het probleem nu precies was.
Te snel conclusies trekken is HET probleem van jullie helpdesk. Neem dan maar van me aan. Verder zijn de mensen daar overigens bijna zonder uitzondering erg vriendelijk. Daar kan ik geen kwaad woord over zeggen. Heel af en toe krijg je wel eens de bekende arrogante helpdesk-betweter aan de lijn (die zitten bij elk bedrijf), maar gemiddeld zijn ze erg aardig. (Dat meen ik oprecht) Maar écht luisteren is de meesten helaas niet altijd gegeven.

Nu hetgeen ik verwacht:

Er is een aantal malen gesuggereerd, dat als ik ondanks alles TOCH over zou moeten op glasvezel, er dan (gezien alle fouten die er gemaakt zijn + de kosten van verplaatsing die, ondanks eerdere beloftes, alsnog bij mij terecht gaan komen) iets aan de abonnementsprijs gedaan zou kunnen worden.
Ik wil hierover een CONCRETE toezegging. Dat is alles wat ik wil.

Ik wil dus (ook als mijn VDSL lijn nu wel goed gaat werken) een "Plan B" hebben waarop we terug kunnen vallen als e.e.a. (nu of in de toekomst) toch fout gaat.
Ik wil niet dat als dit aan de orde komt, er opnieuw sprake kan zijn van het niet nakomen van afspraken, misverstanden of hoe we het ook noemen. Ik wil dit gewoon niet nog eens mee hoeven te maken.

Het lijkt mij, gezien de hoge kosten voor de verplaatsing van de glasvezel, het feit dat de overstap eigenlijk onvrijwillig is, plus de manier waarop alles de afgelopen maanden gelopen is, een redelijke eis om mijn abonnementsgeld in dat geval te laten zoals het nu (of op dat moment) voor mij is.
Ik wil in ieder geval geen vaag verhaal van "We kunnen in dat geval misschien wel wat doen aan de prijs".
Nee, ik wil duidelijkheid. Op voorhand. Juist om ruzie te voorkomen.

Daar hebben alle betrokkenen belang bij.

Ik vind dit een volkomen redelijke eis. Het nu bieden van duidelijkheid is de enige manier waarop ik klant bij Telfort blijf. Ik zou het jammer vinden om op te stappen, want ben al 15 jaar klant, maar ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen.

Bart, ik vraag jou "op de man af" het volgende:

Ik vraag je dus niet om een uitspraak te doen over abonnementsgeld o.i.d. Daar gaat dit forum niet over, en jij dus ook niet lijkt me.

Ik wil (gezien alles wat is voorgevallen + de complexheid van de situatie) een duidelijke afspraak nu, juist om problemen in de toekomst te voorkomen.
Komt dit op jou over als onredelijk?
Reputatie 8
Badge +12
Hoi geloofjehetzelf,

Ik begrijp heel goed dat het niet handig is om een code te sturen die al verlopen is. Excuses hiervoor. Het loopt nu in ieder geval via de afdeling Klantrelaties. Dat is inderdaad de hoogste afdeling. Er zal door mijn collega nog contact met je opgenomen worden. Hij kan dan ook bepalen in hoeverre er een nieuwe code nodig is. Hij zal namelijk ook eventueel contact opnemen met de Technische Dienst.

Ik heb mij zeker ingelezen, ik wil je graag zo goed mogelijk helpen. Ik vind het jammer dat er zoveel mis gaat. Daarom denk ik voor nu om het via een afdeling te laten verlopen, die van Klantrelaties. Zij hebben nog net even meer opties dan dat ik heb. Ik heb mijn collega dan op de hoogte gesteld van dit topic. Zo heeft hij beschikking tot alle informatie die je hebt gegeven aan mij.

Je zal dan ook geholpen worden om de lijn te verbeteren. Dat is zeker onze bedoeling. Mijn collega zal alles met je doorlopen.

Het is dan ook zeker onze bedoeling om je te helpen zodat de verstoringen verholpen kunnen worden zodat je een goed werkende lijn krijgt. Natuurlijk werken we wel met techniek en helaas kan er altijd iets kapot gaan.

Ik verwacht in ieder geval dat mijn collega snel contact met je op neemt.
Reputatie 3
Dank voor het doorgeven van de info op dit topic aan "de medewerker".
Was niet echt nodig lijkt mij, omdat alles de afgelopen weken al in 31 telefoongesprekken aan de orde is geweest. Maar toch bedankt hoor.
Jammer dat de strekking van mijn verhaal: AFSPRAKEN VOOR DE TOEKOMST, volkomen aan je voorbij lijkt te zijn gegaan. Ik heb al meerdere malen geschreven: "Al komt mijn VDSL lijn op 1000MB, ik wil HOE DAN OOK eerst afspraken voor als het later tóch weer fout gaat. Ik heb dat inmiddels zo vaak geschreven dat het voor mij duidelijk is, dat ook jij maar gewoon doet alsof het er niet staat.
Het gaat dus NIET om het verbeteren van de lijn. Het gaat om het maken van afspraken. Anders kan men zich de moeite besparen om nog energie in deze lijn te steken.
Jammer ook, dat je mijn laatste vraag niet beantwoord hebt....

P.S. Doe maar verder geen excuses meer.
Ik volg je topic met belangstelling.
Hier schrijf je:
Verder wil ik, dat indien mijn VDSL lijn toch weer instabiel blijkt (of wordt) of niet de snelheid gaat halen die ik had, dat ik zonder prijsverhoging of extra kosten over kan stappen op glasvezel.
Hierover hoor ik nog, maar gezien de voorgeschiedenis vind ik dat geen overdreven eis.

https://forum.telfort.nl/internet-267/dlm-lijn-reset-76841/index2.html#post633694

Is het niet zo dat je case op dit moment bij Klantrelaties ligt, en dat webcare daar op dit forum geen uitspraken over kan (of zelfs mag) doen.
Dat lijkt me een aannemelijke verklaring waarom je hier geen antwoord krijgt op de vragen die bij Klantrelaties liggen.
Reputatie 3
Vandaar dat ik ook DUIDELIJK schreef: "Ik vraag je NIET om een uitspraak over abonnementsgeld." Heb er zelfs bijgeschreven: "Daar gaat dit forum niet over". Maar luisteren en lezen, blijkt erg moeilijk te zijn. Misschien komt dat door de warmte? (Ik zit zelf in een koeler stukje Europa, dus het is je vergeven....)

Ik vroeg alleen: "Komt het op jou onredelijk over om afspraken te willen maken voor de toekomst?" Dat is GEEN vraag die bij klantrelaties ligt. Het was een directe vraag aan Bart. Zo heb ik het ook naar voren gebracht. Letterlijk schreef ik: "op de man af".
Reputatie 3
Ah, Nelly, Ik zie nu pas dat ik op de verkeerde reageer. Ik dacht dat jouw reaktie van Bart was. Inmiddels aangepast dus! Excuus aan beiden.
Geen probleem! :)
Het is hier trouwens net zo warm als ik denk... En dat is al warm genoeg.
Reputatie 3
Joh, ik wist niet eens dat je kon editten! Dank voor de tip!
Da's toch al mooi, want ik kan er ook nogal van wakker liggen als ik net na het posten nog een spellingsfoutje zie. Ik ben nog uit te tijd dat je dan met een lineaal geslagen werd, vandaar....

Ik heb e.e.a. inmiddels aangepast. Mijn opmerking is dus nu naar jouw gericht.
Het licht sarcastisch toontje heb ik er maar ingelaten, want dat had je toch al gelezen 🙂
Reputatie 3
Afgelopen zaterdag is mij beloofd, dat ik binnen één werkdag door de afdeling klantrelaties teruggebeld zou worden. Op mijn kalender bleek dat "maandag" te heten.
Er is maandag niet gebeld natuurlijk...

Wel heb ik vandaag een nieuwe code ontvangen van de technische afdeling ("tweede lijn").
Bij het controleren van deze code werd gezegd dat ik dan vanavond (dinsdag) toch echt zou worden gebeld door klantrelaties.
En wat denken jullie? Zou ik vanavond gebeld zijn?

Degene die het als eerste goed raadt, krijgt van mij 10 Euro beltegoed naar keuze. (Telfort uitgezonderd)

Doe gerust een gok, want ik kom mijn beloftes wel na!
Ja!
Heb een abo. Tientje mag naar Kika. 😀
Reputatie 3
Je zat er dichtbij, maar het is helaas niet het goede antwoord :-(
"De volgende kandidaat meer succes" zei Kees Schilperoort dan vroeger op de radio.
😥 Jammer.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi geloofjehetzelf, jammer om te lezen dat je niet gebeld bent. Dat is niet fijn. Nu heb ik even gekeken. Ik zie dat mijn collega je geprobeerd heeft te bellen op het nummer dat eindigt op 11. Dit was zo gisteravond rond 19.50 uur. Helaas kreeg hij je niet te pakken. Heb je een oproep gemist? Omdat hij je niet te pakken heeft gekregen heeft hij nog wel contact gezocht met de Technische Dienst en vandaar dat je een nieuw code hebt ontvangen.

Nu wil ik zeker wel afspraken met je maken over verder contact. Zullen we eerst het contact via Klantrelaties laten lopen? Ik kan daar eigenlijk zo niet tussen gaan zitten.
Reputatie 3
Badge
Als ik dit alles teruglees dan kan ik maar 1 ding zeggen: dit is te gek voor woorden! Ongelofelijk hoe toezeggingen niet worden nagekomen.
Ik wens je veel sterkte hiermee en ben benieuwd hoe het afloopt.
@geloofjehetzelf

Ik zie dat mijn collega je geprobeerd heeft te bellen op het nummer dat eindigt op 11. Dit was zo gisteravond rond 19.50 uur.

Heb ik nu alsnog gewonnen? 😄
Reputatie 3
Dat is vreemd Bart, want toen ik de technische dienst gisteravond aan de telefoon had (die heb ik gebeld om die nieuwe code te checken) vertelden ze mij dat de mederwerker van klantrelaties mij 's avonds ZOU gaan bellen. Niet dat hij al gebeld had.
Ik heb de hele avond huilend naast de telefoon gezeten, en dus zeker geen oproep gemist.

Ik ben vooralsnog bereid om deze medewerker het voordeel van de twijfel te geven, maar dat doe ik met grote terughoudendheid. Mijn forumnaam is namelijk bepaald niet willekeurig gekozen....
Hebben we het in dit geval over een medewerker wiens naam eindigt op ed ? Kun je dat bevestigen?

Ik heb vanavond (voordat ik dit las overigens) opheldering gevraagd, over waarom ik niet gebeld was.
Ook in dit gesprek werd weer gezegd, dat er geen afspraak terug te vinden was, inzake het doornemen van het log aan het einde van het gesprek. Het is uiteindelijk wel gebeurd overigens, maar het heeft me wel weer 20 minuten extra gekost. En ik vind het oprecht pijnlijk, dat ik steeds boos moet doen tegen nieuwe medewerkers, die door Telfort als kanonnenvlees onvoorbereid de loopgraven in gestuurd worden.

De toezegging om mij terug te bellen die zaterdag werd gedaan: "binnen één werkdag" is vanavond veranderd naar "in de loop van de week". Verzin het maar....

Ik hoop dat degene die mij gaat bellen, verdomd goed begrijpt, dat het gesprek niet over mijn lijn zal moeten gaan, maar over de toekomst. Als dit nu nog niet helder is, dan is mijn geduld echt op.
Reputatie 3
Nelly, meestal wordt er dan gezegd: "Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd", maar als ik Telfort (met tegenzin) het voordeel van de twijfel geef, maak ik met heel wat meer plezier een tientje over naar Kika. En er waren verder toch geen deelnemers....
Waardeer ik zeer!
Met zeer veel dank van Kika!
Ben volgend jaar vrijwilliger bij Kikarow 2019.
Nu al bezig met de voorbereidingen. Volgend jaar met de uitvoering.
https://kikarow.nl/rondje-nl/
Reputatie 8
Badge +12
Dat is inderdaad wel een vershil. In het systeem staat echt 19.49 uur klant gebeld, helaas geen gehoor. Dit is inderdaad gebeurd door medewerker die je had verwacht. Voor zover ik kan zien pakt hij het nu ook helemaal op en kan het dus zijn dat je in de loop van de week gebeld gaat worden, het hangt natuurlijk af van zijn werktijden. Het lijkt mij inderdaad goed om met hem de toekomst te bespreken.

In ieder geval van mijn kant veel respect voor het overmaken van 10 euro naar Kika.

Ik hoor het graag als er contact is geweest.
Reputatie 3
Hallo Bart,

Ik ben vandaag gebeld en er zijn nu eindelijk duidelijke afspraken voor de toekomst gemaakt.
Een ingewikkeld gesprek, maar wel prettig, en aan het einde hebben we de afspraken goed doorgenomen.
Ik krijg e.e.a. nog per e-mail bevestigd. Pas dan is het een definitieve afspraak.

Er is afgesproken dat ik alleen over zal gaan op glasvezel als het met mijn VDSL lijn echt niet lukt, of wanneer het in de toekomst toch weer fout blijkt te gaan met die lijn.
De kosten voor het verplaatsen van de glasvezelaansluiting komen in dat geval niet bij mij terecht. Volgens Klantrelaties wordt dat in dat geval door KPN betaald. (Ik denk dat daarmee formeel Reggefiber bedoeld wordt, maar het is natuurlijk uiteindelijk allemaal KPN)
Overigens is Reggefiber ook de partij die de fout bij de aanleg van deze aansluiting gemaakt heeft. Dit moet nog bekeken worden, maar e.e.a. wordt in elk geval vanuit Telfort zo geregeld, dat ik mijn glasvezelaansluiting (die dus ook nu al op mijn huisnummer staat) ook daadwerkelijk in mijn woning voorhanden zal hebben. Ik zal dus niet afhankelijk zijn van anderen als er ooit eens een probleem met de verbinding zou ontstaan.

Bij een eventuele overstap, blijf ik het op dát moment voor mij geldende tarief betalen, uitgaande van de gezamelijke prijs voor Internet + bellen. Mijn tarief wordt dus niet verhoogd.

Als voorbeeld de situatie van nu: Ik betaal nu €31 voor Internet + bellen in plaats van €37,50 bij nieuwe abonnementen (Omdat ik nog op een heel oud abonnement zit, betaal ik wat minder) Laten we het voor het gemak even "korting" noemen, hoewel dat eigenlijk niet de juiste benaming is. "smartengeld" is misschien een beter woord :-)

Eigenlijk houd ik bij een eventuele overgang dus gewoon de "korting" die ik toch al had. Dat had natuurlijk ook onder "normale" omstandigheden al vanzelfsprekend moeten zijn. Ik vraag me af wat daar nou zo moeilijk aan was, maar dat zal wel aan mij liggen...

Verder blijft staan, de eerder gemaakte afspraak over het Zyxel modem, en het geven van een nieuwe DLM reset indien gewenst.
Vooralsnog verwacht en hoop ik, dat de VDSL lijn het nog wel een tijdje uit zal houden.
32 MB down en 6 MB up. Daar is (zeker voor een eenpersoonshuishouden) prima mee te leven.

Ik hoop nu echt dat het eindelijk rond is, want het heeft me inmiddels wel genoeg narigheid opgeleverd. Mocht het vanuit Telfort toch weer anders worden, dan kom ik hier vast nog wel eens langs om de ergernissen over mijn eventuele nieuwe provider te delen. Want zo'n gezellig forum als hier hebben ze daar vast niet!
Reputatie 8
Badge +12
Hoi, goed om te lezen dat je contact hebt gehad. Nog fijner dat hiervoor goede afspraken zijn gemaakt. Dat is erg fijn. Ik hoor het graag als je de mail hiervan ontvangen hebt.

Je gaat dus alleen over op glas als de problemen blijven of weer terugkomen. Mocht het veranderen dan zou je de prijs blijven betalen die je nu hebt. Wanneer je tv erbij neemt, veranderd het wel begrijp ik. Ook heb je nog afgesproken dat wanneer je om een DLM reset vraagt, dat deze gedaan wordt.

Ik hoop zeker ook dat de huidige lijn gewoon goed blijft, dat is de meest ideale situatie. Ik hoop ook zeker dat het nu rond is, waar ik wel vanuit ga. Mocht er zo nog iets zijn, dan horen wij dat uiteraard graag.
Reputatie 3
Mijn laatste bericht in dit topic is inmiddels door webcare gemarkeerd als "antwoord".
Helaas is goed lezen nog steeds niet iedereen gegeven. Ik schreef namelijk:

"Ik krijg e.e.a. nog per e-mail bevestigd. Pas dan is het een definitieve afspraak."
Ik zou ook hier in het forum melden wanneer ik deze e-mail zou hebben gekregen.

Deze bevestiging is na bijna twee weken nog niet gekomen.
Over hoe ik daarover denk zal ik mijn mond nog maar even houden.

Maar mijn tekst - zonder goed te zijn gelezen - als "antwoord" aanmerken, dat kon ik niet zonder commentaar laten passeren.
Reputatie 8
Badge +12
Je hebt dus geen mail ontvangen? Want ik heb even gekeken en volgens mijn gegevens is de mail er 26-07-2018 al uitgegaan. Deze is naar jouw telfort e-mailadres gestuurd. Heb je daar gekeken? En wellicht ook in de map ongewenst? Ik hoor het graag.
Reputatie 3
Op 26-07-2018 heb ik gesproken met "klantrelaties". Dat klopt. Dat is dan ook de datum waarop mij is toegezegd, dat de afspraken per mail bevestigd zou worden.
Neem maar van mij aan dat dit niet is gebeurd.

Een map ongewenst, daar doe ik niet aan. Ook de spam-folder van de webmail werd toevallig de afgelopen tijd regelmatig in de gaten gehouden. Omdat ik zoals je weet nogal vaak in het buitenland zit, doe ik nogal eens wat via webmail. Op 26-7 was ik overigens gewoon in Nederland.
De toezegging is dus wel op die datum gedaan. Er moest echter toen nog e.e.a. uitgezocht worden, en gezien het tijdstip (in de avond) lag het ook niet in de lijn der verwachting, dat de mail nog dezelfde avond verzonden zou worden.

Het schrijven (of verzenden) is ergens "onder het peerd stukgeraakt".
Verbaast me niks, maar dat zul je langzamerhand ook wel begrijpen.
Reputatie 3
Even afgezien van de niet verzonden e-mail (zie boven) het volgende:

Ik heb inmiddels een DLM reset aangevraagd.
Volgens medewerker 1 (we beginnen maar opnieuw met nummeren) was onbekend hoe lang hier overheen zou gaan. Toen ik later terugbelde om te controleren of de aanvraag inderdaad doorgezet was (want ja, je vertrouwt op een gegeven moment niks meer....) zei medewerker 2 uit zichzelf dat ik hierover binnen 5 werkdagen een terugkoppeling zou krijgen.

Het zal mij benieuwen.
Er zal wel weer eerst een gewone lijn-reset worden gedaan i.p.v. een DLM reset. Daarna zal er wel weer iemand roepen, dat voor een Zyxel modem geen DLM reset wordt gedaan.
Ik heb 0,0 vertrouwen beste mensen.... 0,0....

Reageer