beantwoord

DLM lijn reset

Toon het eerste bericht

124 reacties

Reputatie 3
Bart, ik waardeer je inzet. Je zult er af en toe ook wel een punthoofd van krijgen!
Excuus, dat ik af en toe wel een plaagstootje aan je uitdeel, maar je zult het wel eens erger meemaken denk ik zo....

Het gaat mij om het volgende: Sinds Telfort (lees KPN) het nodig vond om weer eens een "lijnverbetering" uit te voeren, is mijn verbinding behoorlijk instabiel geworden.
We hebben nu (bijna) alles geprobeerd met deze lijn. Alleen de V10 nog niet.
(Die is inmiddels onderweg heb ik begrepen)

Ik heb tot vervelens toe aangegeven, dat ik van tevoren wilde weten wat we gaan doen als ik noodgedwongen toch op de glasvezel over moet.
Ik ben wekenlang bezig geweest (ook hier op het forum) om dit duidelijk te maken. Uiteindelijk ben ik (inmiddels ook al weer 3 weken geleden) daarover gebeld. Ik dacht werkelijk in dat gesprek goede afspraken gemaakt te hebben.

Nu verwacht men ineens, dat ik met deze overstap ook mijn contract ga verlengen.
Ja, ik ben gekke Henkie niet! Als Telfort niet meer betrouwbaar kan leveren via het ene systeem, maar wel via het andere systeem, is dat niet mijn schuld.
Als Telfort mij een goed signaal kan bieden (langs welke weg dan ook) moet Telfort er maar op vertrouwen dat ik klant blijf. Ben ik ook al meer dan 15 jaar.
Er wordt dus zeker geen nieuw kontrakt afgesloten en dat is ook in geen enkel gesprek aan de orde geweest. Om dit, terwijl al het andere tot in detail besproken is, zomaar out of the blue in deze mail op te nemen vind ik ronduit achterbaks.

Dan is er in de mail sprake van, dat ik "kostenloos" over kan stappen. Maar het probleem van het verplaatsen van de verbinding wordt toch weer niet benoemd.
"Kostenloos" wordt daardoor alsnog een vaag begrip.

Nu hoef je geen jurist te zijn om te snappen, dat Telfort natuurlijk al lang niet meer kan zeggen dat zij niet op de hoogte was van het feit dat de verbinding niet in de juiste woning zat. Maar de afspraak was, dat het duidelijk in de email zou staan en dat is niet het geval.

Verder verwacht ik, dat er zodra ik de V10 heb aangesloten weer een DLM reset plaatsvindt. Ik ga niet weer een maand afwachten of e.e.a. nu wel of niet is opgelost. Het lijkt me voor alle betrokkenen beter om zo snel mogelijk te weten welke weg er uiteindelijk bewandeld moet worden.

Nogmaal dank. Ik wens je oprecht een prettig weekend!
Reputatie 3
Badge +4
Hi,

Excuses voor de verwarring. Ik heb het net even doorgenomen met mijn technische collega's. De DSL reset is inderdaad iets anders. Hiermee wordt er een kortere reset gedaan, deze is zojuist uitgevoerd. De DLM reset is de meting die drie dagen duurt. Deze is aangevraagd en wordt vanaf morgen uitgevoerd. Ik zie deze aanvraag (het netwerk ticket) gelukkig terug in het systeem. Dit ticket wordt automatisch doorgezet naar KPN inderdaad. We zullen dus even moeten afwachten wat hier uit komt en of hier verbetering zal plaatsvinden.
Ik volg je topic met belangstelling.
Hier schrijf je:
Verder wil ik, dat indien mijn VDSL lijn toch weer instabiel blijkt (of wordt) of niet de snelheid gaat halen die ik had, dat ik zonder prijsverhoging of extra kosten over kan stappen op glasvezel.
Hierover hoor ik nog, maar gezien de voorgeschiedenis vind ik dat geen overdreven eis.

https://forum.telfort.nl/internet-267/dlm-lijn-reset-76841/index2.html#post633694

Is het niet zo dat je case op dit moment bij Klantrelaties ligt, en dat webcare daar op dit forum geen uitspraken over kan (of zelfs mag) doen.
Dat lijkt me een aannemelijke verklaring waarom je hier geen antwoord krijgt op de vragen die bij Klantrelaties liggen.
Reputatie 8
Badge +12
Dat is inderdaad zeker de bedoeling, jammer dat het niet altijd goed gaat. Excuses hiervoor.

In de meeste gevallen bundelen we inderdaad onder 1 casenummer. Zo blijft alles van het zelfde probleem bij elkaar. Als er dan inderdaad veel contact is kan het wat onder onoverzichtelijk wordt. We doen er alles aan om het wel overzichtelijk te houden. Ik snap dat je daardoor moeite hebt gehad om de actie duidelijk te maken wat je van ons zou verwachten. 😞

Ik ben ik in ieder geval heel benieuwd wat je lijn gaat doen. Ik hoor het graag als je weer thuis bent. Ik hoop dat deze goed is. Mocht de lijn nog steeds slecht zijn, dan wil ik raag kijken of de DLM reset weer een optie is.
Reputatie 3
De eerste zin van mijn reaktie was niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde, dat de attainable ook al heel lang op dezelfde waarde staat.
Reputatie 3
Beste mevrouw F,

Dank voor Uw bericht.

Over de abonnementsprijs:
Of er in de loop van het gesprek iets over een termijn is gezegd doet niet ter zake.

Ik heb Dhr. L. tijdens het gesprek op 26 juli nadrukkelijk gevraagd, om alle AFGESPROKEN punten door te nemen. Ik heb letterlijk gezegd: "Er is zoveel aan de orde geweest, het lijkt me daarom verstandig om nog even door te nemen welke voorstellen er nu WEL en welke er NIET "door de raad" aangenomen zijn…."
De geluidsfragmenten welke hierop van toepassing zijn stuur ik U bij deze alsnog toe.

In dit resumé is geen enkele sprake meer van een termijn van een jaar. Als het wel in het log staat, dan is dat later toegevoegd.
Hij heeft het mij in ieder geval NIET voorgelezen.
Ik ben met de suggestie dat e.e.a. slechts voor één jaar zou gelden dus op geen enkel moment akkoord gegaan.
Ik zou daar ook nooit mee akkoord zijn gegaan en ik ZAL er ook niet mee akkoord gaan.

Na het voorlezen van e.e.a. heeft Dhr. L. nog uitdrukkelijk gezegd:
"Telfort kan hier niet meer onderuit".
Dit waren dus de EINDAFSPRAKEN zoals ze gemaakt zijn. Niet meer en niet minder.

Dan over het verplaatsen van de glasvezelaansluiting:
Verschillende medewerkers van Telfort hebbn mij aangegeven dat het beter is om EERST de verhuizing van de glasvezelaansluiting te regelen, om te voorkomen dat het signaal op het verkeerde adres opgeleverd zou kunnen gaan worden. (klonk mij ook logisch in de oren).
Ook daarover wordt nu dus weer een ander verhaal opgehangen.
Misschien wel het juiste verhaal, maar toch weer wat anders.

Het verhaal over het "haalbaarheidsonderzoek" via Reggefiber is in elk geval zeker niet correct.
Dat pad ben ik al eerder door Telfort opgestuurd.
Mijn aanvraag werd door Reggefiber onmiddelijk afgewezen, omdat die procedure voor een ander soort gevallen geldt. Het fijne weet ik daar ook niet van, maar een "haalbaarheidsonderzoek" is niet van toepassing op dit geval.
De betreffende afdeling heeft dus eerst mij en nu ook U daarover verkeerd geïnformeerd.

Het is wat mij betreft nu over. Telfort heeft nu zo vaak het verhaal veranderd, we komen er blijkbaar niet uit.

Met vriendelijke groet en evengoed een prettige vakantie,
D.
Reputatie 8
Badge +12
Allereerst wat spijtig om te lezen dat je niet bent gebeld terwijl dit wel is afgesproken. Excuses hiervoor.

In ieder geval heb je weer contact gehad want nog steeds gaat het niet goed. Dat is niet fijn. Daar op besloot mijn collega een monteur langs te sturen. Deze kwam tot een conclusie dat er niet het juiste materiaal was aangesloten. Dat is natuurlijk niet fijn. Gelukkig heeft hij het in orde gemaakt. Ik begrijp ook dat het daarna iets beter is geworden, maar het is nog steeds niet optimaal. De actual rate schommelt nog steeds. Maar toch is het redelijk stabiel met de Zyxel.

Wat ik in ieder geval nu gedaan heb is de afdeling Klantrelaties ingelicht over het feit dat je niet gebeld bent. Ik ga er van uit dat jullie zeker toe een goed vervolg moeten kunnen komen. Ik hoor dan ook graag als er contact is geweest.
Eigenlijk snap ik niet waar je naar toe wilt.
- Je hebt een koperlijn die in snelheid terugvalt en gebruikt een oud Zyxel modem.
Er is je meerdere malen een vervangend modem aangeboden.
Je kan overstappen naar glas.
En toch blijf je reset aanvragen, niet een vervangend modem proberen, en wil je ook niet overstappen naar glas.
Ik weet zeker dat je Telfort geen plezier doet met deze opstelling.
Maar belangrijker: wat zijn de pluspunten voor jezelf? 🤔
Reputatie 3
Er is vanmiddag door een KPN monteur (die overigens over mijn aansluiting niks te klagen had) ter plekke een DLM reset uitgevoerd. Voor hem was dit twee keer drukken op zijn telefoon en klaar.
En dit terwijl e.e.a door Telfort aan mij was voorgespiegeld alsof hiervoor de tweede kamer terug moest komen van zomerreces. Meteen erna was de snelheid al weer 10 MB hoger.

De lijn is inmiddels dus wel verbeterd. Ik had dus (vooralsnog...) toch gelijk om aan te blijven dringen op deze procedure.

Misschien is het nu raadzaam om jouw aanvraag nu in te trekken, of in ieder geval te melden dat de DLM reset al heeft plaatsgevonden?
Anders worden de resultaten van de nu uitgevoerde reset misschien negatief beinvloed door een "tweede" reset. In dat geval vliegt de kurk uit mijn hoofd ben ik bang.....

Ik heb dus gewoon gelijk gehad, dat een reset inderdaad nodig was. Ik blijf het schofterig vinden hoe ik behandeld ben en ben er nog lang niet zeker van of ik het hierbij laat.
Nu mijn lijn goed blijkt te zijn, is de overstap naar een ander misschien zelfs makkelijker geworden.
Ik voel me namelijk schofterig behandeld.
Reputatie 3
Dank aan alle "gangmakers", "liefhebbers", "legendes", "toppers" en "helden" (nou ja...)
Dank voor de interesse, moral support, deskundigheid, betweterij, en ander menselijk gedrag :-)

Het is helaas niet gelukt. Met alle respect voor iedereen op het forum, ik had meteen naar mezelf moeten luisteren.... (Toch weer wat geleerd....)
Reputatie 3
Dank voor je bericht Bart. Dit topic lag (in afwachting van verdere berichten) al als dood paard langs de weg en dat jij (net als Rozemarijn overigens) bereid bent om nog een keer aan dat dode paard te trekken wordt door mij zeer gewaardeerd.
Omtrent mijn opmerking over te telefonische helpdesk betreft het volgende:

Er spelen op dit moment twee dingen tussen mij en Telfort.
Als ik contact heb met de helpdesk inzake de procedure rondom het eventueel verplaatsen van de glasvezelaansluiting, dan zeg ik dus duidelijk tegen de medewerker: "Ik bel nu over het resetten van mijn VDSL lijn, en NIET over de glasvezel". "Als U zich in gaat lezen, kunt U dat deel dus overslaan, want daar gaat het nu even niet over." In bijna alle gevallen is dan de reaktie: "Ah, U wilt overgaan op glasvezel, etc. etc." Dan hebben ze dus NIET geluisterd, maar wel in de tussentijd alvast zitten lezen.
Als ik bel over het eventueel verplaatsen van de glasvezel (omdat mij al 4 maal een andere procedure hiervoor is aangegeven) dan reageert men met: "Ah, ik zal een klacht voor U aanmaken over Uw VDSL lijn". Hoe duidelijk ik ook vanaf het begin aangeef waar ik precies over bel, het helpt geen snars.

Het is dus prima om : zoals jij het zegt "alles van HETZELFDE probleem bij elkaar te bundelen".
Maar als het NIET om hetzelfde probleem gaat leidt dit tot problemen en onduidelijkheid, zeker wanneer de medewerker niet bereid is om van mij aan te nemen met welke vraag ik eigenlijk bel, maar op eigen houtje door blijft drammen over iets heel anders.
Je hebt dus helemaal gelijk, alleen gaat het in dit geval niet om "hetzelfde probleem" in één casenummer maar om twee verschillende zaken.
En nogmaals, dit verschijnsel vinden de helpdeskmedewerkers zelf ook lastig.
Blijbaar is luisteren moeilijker voor ze dan lezen. (Heeft misschien ook wel gewoon te maken met deze tijd, waarin steeds minder communicatie nog verbaal is)

Dan nu jouw aanbod om behulpzaam te zijn met mijn VDSL lijn.
Nogmaals, zeer gewaardeerd. Als je echter wilt begrijpen waarom ik nu (ook als mijn lijn weer op de oude snelheid van 32 MB komt) nog een aanvullende afspraak wil maken voor eventuele problemen in de toekomst, dan wil ik je met alle plezier het hele verhaal gedetailleerd vertellen. Dan overigens beter in een privé bericht lijkt mij.

Ik wil dat doen, maar op één voorwaarde:
Ik verwacht van je dat jij het verhaal tweemaal leest, want het is te complex om in één keer te begrijpen.
Bovendien is het voor mij ook nogal wat werk om alles op te schrijven en dan is het prettiger als ik het gevoel heb dat ik ten minste twee "lezers" aan het schrijven ben 🙂 Je mag het ook driemaal lezen als je dat nodig vindt....

Verder ben ik niet verantwoordelijk voor de gevolgen. Als jij na het lezen van mijn verhaal, in een opwelling ontslag neemt bij Telfort omdat je met zo'n bedrijf niets meer te maken wilt hebben, dan moet je dat zelf thuis uitleggen. Ik ga je daar niet bij helpen!
Reputatie 3
Vandaar dat ik ook DUIDELIJK schreef: "Ik vraag je NIET om een uitspraak over abonnementsgeld." Heb er zelfs bijgeschreven: "Daar gaat dit forum niet over". Maar luisteren en lezen, blijkt erg moeilijk te zijn. Misschien komt dat door de warmte? (Ik zit zelf in een koeler stukje Europa, dus het is je vergeven....)

Ik vroeg alleen: "Komt het op jou onredelijk over om afspraken te willen maken voor de toekomst?" Dat is GEEN vraag die bij klantrelaties ligt. Het was een directe vraag aan Bart. Zo heb ik het ook naar voren gebracht. Letterlijk schreef ik: "op de man af".
Reputatie 3
Ah, Nelly, Ik zie nu pas dat ik op de verkeerde reageer. Ik dacht dat jouw reaktie van Bart was. Inmiddels aangepast dus! Excuus aan beiden.
Reputatie 3
Mijn laatste bericht in dit topic is inmiddels door webcare gemarkeerd als "antwoord".
Helaas is goed lezen nog steeds niet iedereen gegeven. Ik schreef namelijk:

"Ik krijg e.e.a. nog per e-mail bevestigd. Pas dan is het een definitieve afspraak."
Ik zou ook hier in het forum melden wanneer ik deze e-mail zou hebben gekregen.

Deze bevestiging is na bijna twee weken nog niet gekomen.
Over hoe ik daarover denk zal ik mijn mond nog maar even houden.

Maar mijn tekst - zonder goed te zijn gelezen - als "antwoord" aanmerken, dat kon ik niet zonder commentaar laten passeren.
Reputatie 3
Nog voor de volledigheid: Mij werd ook door deze monteur (die hierover zelfs nog met zijn hoofdkwartier gebeld heeft) bevestigd dat een eventuele verplaatsing van de glasvezelaansluiting een "technische verplaatsing" betrof (omdat de aansluiting in de verkeerde woning zit)
Het gaat dus niet om een "cosmetische verplaatsing" zoals zowel door Telfort werd volgehouden. (Zelfs nadat ik uitgebreide foto's van de situatie gestuurd had)
Maakt me alleen nog maar kwader.
Reputatie 8
Badge +17
Succes! En sterkte bij een nieuwe provider!
Reputatie 3
Dank Cobus, voor je bemoedigende woorden. Het is altijd prettig als iemand je even laat weten dat niet jij degene bent die gek is... En dat sommige dingen - zelfs in deze tijd - gewoon niet normaal zijn.

In het laatste gesprek met de afdeling Klantrelaties (op 26 juli) is afgesproken dat ik vandaag (20 augustus) gebeld zou worden om de verdere voortgang te bespreken.
"Aan het eind van de ochtend of het begin van de middag" om precies te zijn.

Zou er iemand nog verbaasd zijn, dat ik vandaag weer niet gebeld ben?
Heb je eerder de V8 voor langere tijd (1 a 2 weken) aan de lijn laten hangen? Zodat DLM de kans krijgt op de V8 in te regelen?
Reputatie 3
Hallo Nelly,

Eerst even het volgende:
Er is GEEN sprake van "het aanbieden van ëen vervangend modem", of het niet willen proberen daarvan.
Dat heb je echt verkeerd begrepen. Ik heb al een paar jaar een Experiabox in huis , maar telkens blijkt, dat die minder presteert op mijn lijn dan de Zyxel. Dit is uitgebreid getest, ook op langere termijn. Ook de afgelopen maanden. Volgens meerdere medewerkers kan dit inderdaad af en toe voor te komen.

Dan even het geheugen opfrissen:
Mijn glasvezelaansluiting zit in de verkeerde woning, hoewel deze wel gelabeld is met mijn huisnummer. Telfort zou de verhuizing van deze aansluiting voor mij kosteloos regelen.
Deze toezegging is later ingetrokken. Volgens een andere medewerker had de eerste medewerker "voor zijn beurt gesproken". Volgens weer een andere medewerker was de verhuizing echter door Reggefiber afgewezen, maar Reggefiber blijkt hierover nooit benaderd te zijn. Ook niet achter de schermen.

Toen zou Telfort alsnog de verhuizing aanvragen. Maar voor de tweede maal is dit aanbod ingetrokken. Men heeft mij toen wel zelf een procedure ingestuurd om e.e.a. aan te vragen, maar dat bleek na veel werk van mijn kant de verkeerde procedure te zijn.
Ik was "helaas verkeerd geïnformeerd".

Tijdens mijn laatste gesprek met Klantrelaties werd opnieuw gezegd dat Telfort de verhuizing zou willen regelen en zelfs betalen, maar toen ik de voorgeschiedenis uitlegde werd dit meteen weer teruggenomen. Heel verstandig overigens, vooral omdat er toen wel naar mij geluisterd werd.
Die meneer van Klantrelaties zou e.e.a. wel gaan uitzoeken (Hij dacht dat KPN het zou moeten betalen) en in de hierboven besproken e-mail uit de doeken doen, maar dat is natuurlijk ook niet gebeurd.

Bovendien wilde men (nog afgezien van de kosten van de verhuizing van de lijn) ook geen duidelijkheid geven over de abonnementsprijs. Ik heb geen zin om ineens een tarief als "nieuwe klant" te gaan betalen wanneer ik al meer dan 15 jaar klant ben.
(Dat tarief lag op dat moment 10 Euro hoger, inmiddels zijn de tarieven weer wat veranderd)

Er kon "eventueel wel wat geregeld worden". Dat was mij te vaag.
Dit laatste is inmiddels wel helder afgesproken. Mijn tarief zou gelijk blijven aan wat ik nu betaal. (Is overigens ook nog steeds niet bevestigd).
Feit blijft, dat mijn glasvezel aansluiting in de verkeerde woning zit, en dat Telfort over de verhuizing ervan inmiddels 4 maal een ander verhaal verteld heeft.

Hoop dat het je nu weer helder is, voor zover het nog te volgen is op een regenachtige dinsdagmiddag.

Op je vraag "waar ik eigenlijk naar toe wil" kan ik nog geen antwoord geven. Ik ben me wel aan het oriënteren, maar ik vind eigenlijk de meeste providers niet zo sympathiek.....
Reputatie 6
Badge +7
Wel ik kan niet anders concluderen dan dat je groot gelijk heb en Telfort er wel eens wat aan mag gaan doen om het netjes en zoals het hoort (snel) op te lossen, het is toch te gek voor woorden dat je telkens zelf weer de boel moet forceren om het een en ander n orde te krijgen ik wens je dan ook heel veel sterkte daarmee. Laat de moed niet zakken!
Reputatie 3
Dank Kees-Jan.
Die sterkte zal ik bij een andere provider ongetwijfeld net zo hard nodig hebben.
Ik maak me geen enkele illusie dat het ergens anders "beter" zal zijn.

In Mark's "gave" land, met zijn "fantastische bedrijfsleven" en met al die "hardwerkende Nederlanders" is er helaas geen enkel bedrijf meer waar je echt op kunt vertrouwen.

De enige reden dat ik bij Telfort weg zal gaan is omdat ik mezelf in de spiegel wil kunnen aankijken zonder dat ik denkt: "Wat ben jij een zak dat je dat allemaal maar geaccepteerd hebt".
Bedankt voor de uitleg.
Dat had ik niet helemaal helder op het netvlies.
Geen probleem! :)
Het is hier trouwens net zo warm als ik denk... En dat is al warm genoeg.
Reputatie 3
Ikzelf eigenlijk ook niet 🙂

Reageer