beantwoord

DLM lijn reset



Toon het eerste bericht

124 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Dat is wel apart. Ik zie namelijk dat de mail om 19.06 uur is gestuurd. Heb je deze niet kunnen vinden?

Wat betreft de DLM reset, ik zie inderdaad dat je daar afgelopen donderdag contact over hebt gehad. Dit verzoek is nog in behandeling. Zij zullen hier nog verder mee aan de slag gaan en dan hoor je van een van hun.
Reputatie 3
Misschien is de e-mail alvast naar mijn volgende provider verstuurd......
Reputatie 3
Hallo Bart,
Ik zag dat de DLM reset zojuist heeft plaatsgevonden. Modem is gestart om 09.02 uur.
Gezien het tijdstip moet dat haast wel door menselijk ingrijpen zijn gebeurd.
Mijn vertrouwen is dan ook direkt spectaculair gestegen tot 0,01 :-)
In elk geval is de snelheid weer wat omhoog gegaan. Nu maar afwachten hoe e.e.a. zich verder ontwikkelt.
En héél misschien krijg ik zelfs ooit nog de beloofde e-mail. Ook dat is een kwestie van afwachten.....
Eigenlijk snap ik niet waar je naar toe wilt.
- Je hebt een koperlijn die in snelheid terugvalt en gebruikt een oud Zyxel modem.
Er is je meerdere malen een vervangend modem aangeboden.
Je kan overstappen naar glas.
En toch blijf je reset aanvragen, niet een vervangend modem proberen, en wil je ook niet overstappen naar glas.
Ik weet zeker dat je Telfort geen plezier doet met deze opstelling.
Maar belangrijker: wat zijn de pluspunten voor jezelf? 🤔
Reputatie 3
Hallo Nelly,

Eerst even het volgende:
Er is GEEN sprake van "het aanbieden van ëen vervangend modem", of het niet willen proberen daarvan.
Dat heb je echt verkeerd begrepen. Ik heb al een paar jaar een Experiabox in huis , maar telkens blijkt, dat die minder presteert op mijn lijn dan de Zyxel. Dit is uitgebreid getest, ook op langere termijn. Ook de afgelopen maanden. Volgens meerdere medewerkers kan dit inderdaad af en toe voor te komen.

Dan even het geheugen opfrissen:
Mijn glasvezelaansluiting zit in de verkeerde woning, hoewel deze wel gelabeld is met mijn huisnummer. Telfort zou de verhuizing van deze aansluiting voor mij kosteloos regelen.
Deze toezegging is later ingetrokken. Volgens een andere medewerker had de eerste medewerker "voor zijn beurt gesproken". Volgens weer een andere medewerker was de verhuizing echter door Reggefiber afgewezen, maar Reggefiber blijkt hierover nooit benaderd te zijn. Ook niet achter de schermen.

Toen zou Telfort alsnog de verhuizing aanvragen. Maar voor de tweede maal is dit aanbod ingetrokken. Men heeft mij toen wel zelf een procedure ingestuurd om e.e.a. aan te vragen, maar dat bleek na veel werk van mijn kant de verkeerde procedure te zijn.
Ik was "helaas verkeerd geïnformeerd".

Tijdens mijn laatste gesprek met Klantrelaties werd opnieuw gezegd dat Telfort de verhuizing zou willen regelen en zelfs betalen, maar toen ik de voorgeschiedenis uitlegde werd dit meteen weer teruggenomen. Heel verstandig overigens, vooral omdat er toen wel naar mij geluisterd werd.
Die meneer van Klantrelaties zou e.e.a. wel gaan uitzoeken (Hij dacht dat KPN het zou moeten betalen) en in de hierboven besproken e-mail uit de doeken doen, maar dat is natuurlijk ook niet gebeurd.

Bovendien wilde men (nog afgezien van de kosten van de verhuizing van de lijn) ook geen duidelijkheid geven over de abonnementsprijs. Ik heb geen zin om ineens een tarief als "nieuwe klant" te gaan betalen wanneer ik al meer dan 15 jaar klant ben.
(Dat tarief lag op dat moment 10 Euro hoger, inmiddels zijn de tarieven weer wat veranderd)

Er kon "eventueel wel wat geregeld worden". Dat was mij te vaag.
Dit laatste is inmiddels wel helder afgesproken. Mijn tarief zou gelijk blijven aan wat ik nu betaal. (Is overigens ook nog steeds niet bevestigd).
Feit blijft, dat mijn glasvezel aansluiting in de verkeerde woning zit, en dat Telfort over de verhuizing ervan inmiddels 4 maal een ander verhaal verteld heeft.

Hoop dat het je nu weer helder is, voor zover het nog te volgen is op een regenachtige dinsdagmiddag.

Op je vraag "waar ik eigenlijk naar toe wil" kan ik nog geen antwoord geven. Ik ben me wel aan het oriënteren, maar ik vind eigenlijk de meeste providers niet zo sympathiek.....
Bedankt voor de uitleg.
Dat had ik niet helemaal helder op het netvlies.
Reputatie 3
Ikzelf eigenlijk ook niet 🙂
Ikzelf eigenlijk ook niet :-)


Ik denk dat ik zou willen:
Glasvezel aansluiting in mijn woonruimte getagd met mijn adres, eventuele benodigde aanpassingen door degene die de fout heeft gemaakt.
Aansluitend glas abo 50/5.
Reputatie 3
Zo was het begin juni ook afgesproken. Precies ook in die volgorde.
Eerst de aansluiting en dan pas het abonnement wijzigen. (Om te voorkomen dat het in het verkeerde pand opgeleverd zou worden).
Reputatie 8
Badge +12
Je geeft steeds aan dat je nog wacht op de beloofde mail. Dat blijf ik apart vinden, want ik zie dat deze toch echt verstuurd is. Ik wil je toch vragen om even in de map ongewenst te kijken. Mogelijk dat deze daar tussen staat.
Reputatie 3
Voor de tweede maal: Ik heb geen map ongewenst, er is bij mij geen map ongewenst, en er bestaat geen map ongewenst. Als je de spamfolder van Telfort zelf bedoeld (van de webmail) daar zit ook niets in. Heb ik ook al eerder gemeld. Daar zit bij mij trouwens nooit iets in, want ik ben vanaf het begin behoorlijk verstandig met mijn mail adressen omgegaan.
Duidelijk? Dan houden we er nu over op.

Zoniet, vraag me dan gerust nog maar een keer hetzelfde.
Ik ben niet te beroerd om dan nogmaals hetzelfde antwoord te geven.

En als je meer weet dan ik, (bijvoorbeeld dat de mail nu alsnog verzonden is) mag je me het ook wel eerlijk zeggen, want dan kijk ik nog een keertje. Dan zal ik heel verbaasd doen. Laten we dat afspreken.
Er is wel overeenstemming over het zend/ontvang mailadres?
Reputatie 3
Dat heb ik uitgebreid doorgegeven. Iedere keer opnieuw. Ik ken mijn Pappenheimers.
Maar ik heb voor de zekerheid ook andere mailboxen nagekeken. Zelfs eentje die ik nog nooit ergens voor gebruikt heb.
Reputatie 8
Badge +12
Dan houden we er over op. Waar het dan mis is gelopen durf ik niet te zeggen.
Reputatie 3
Zou ik in jouw positie waarschijnlijk ook niet durven....
Reputatie 3
Ben inmiddels maar weer eens op onderzoek gegaan. Iemand moet het doen nietwaar?

Volgens de klantenservice is de e-mail wel geschreven, maar nooit verzonden. De tekst was opgenomen in het log van het gesprek in plaats van dat er een mail verstuurd was.
Ik heb om Bart gerust te stellen ook nog naar het tijdstip gevraagd. Dit klopt precies met wat jij vertelde Bart.... Er was dus wel een tekst, maar geen e-mail.

Ik heb deze tekst inmiddels alsnog per mail ontvangen: zeer sumier, en verre van compleet....
Er zou namelijk eerst nog uitgezocht worden hoe het zou gaan indien het niet lukt met de vdsl en er dus alsnog sprake zou moeten zijn van het verplaatsen van de glasvezelaansluiting.
(wie regelt het en wie betaalt ervoor...)

Het kan natuurlijk ook zijn, dat de betreffende medewerker dit later nog had willen toevoegen, om die reden de mail nog niet verstuurd had, en dat dit er vervolgens niet meer van gekomen is.
(Ik ben nooit te beroerd om een smoesje voor iemand anders te bedenken....)

Verder zijn er toevoegingen over een nieuw contract aangegeven die telefonisch niet besproken zijn.
En er is sprake van dat ik mijn adsl aansluiting mij "goed bevalt". Afgezien van het feit dat er sprake is van VDSL, heb ik geloof ik niet de indruk gewekt, dat ik de afgelopen tijd zo tevreden was met mijn lijn.

Maar misschien ben ik in dat opzicht wel niet zo duidelijk geweest. Ik zal eens nadenken over een assertiviteitstraining....
Reputatie 3
Inmiddels is de VDSL lijn dan toch weer in elkaar gezakt. Ik had het voor de zekerheid nog wel even aan willen kijken, maar geen nood, want ik krijg nu weer een V10 modem opgestuurd (!)
Hoewel ook de medewerker van vandaag zei, dat de Zyxel meestal op een moeilijke lijn het beste werkt, en hij er dus zelf ook niet veel vertrouwen in leek te hebben.
Maar ja, procedures hè, en niet geschoten is altijd mis.

Als ik dat modem dan aansluit, zou een DLM reset niet nodig zijn.... Ja, ik ga zeker na alles wat er al gebeurd is nog even lekker een maand langer wachten (tegen beter weten in) om te zien of die V10 dan uiteindelijk wel beter gaat werken. Ik ben niet gek..... Tegen die tijd hangt de kerstverlichting al weer in de straten. Het heeft lang genoeg geduurd lijkt mij.

Ik vervloek de dag, dat ik het bericht kreeg: "Goed nieuws! Uw lijn is nu nog beter geworden!"

En als het niet lukt (kans lijkt me inmiddels behoorlijk groot) dan zitten we dus alsnog in de situatie, dat er geen echte duidelijkheid is over hoe te handelen bij een overstap naar glasvezel (verplaatsing lijn, kosten etc...)
Precies waar ik enkele weken terug voor gewaarschuwd heb.

Nog even een ander vraagje (voor wie er wat van weet).
Hoe zit het eigenlijk bij die V10 met dingen als portforwarding? Het is voor mij van groot belang, dat ik op afstand mijn netwerk thuis kan blijven bereiken. Ik hoef geen complete uitleg, maar wil wel graag weten of deze mogelijkheid nog bestaat, om me vast geestelijk voor te bereiden, mocht ook dat weer verslechterd zijn.
Reputatie 8
Badge +12
Op die manier, de mail was dus niet verstuurd. Dat was mij niet helemaal duidelijk. Excuses hiervoor. Ik heb namelijk geen toegang tot die mailbox. Ik zag de mail alleen staan. Nu is de mail alleen nog niet helemaal zoals gehoopt. Er mist wat informatie. Dat is spijtig. Ik begrijp heel goed dat je graag wilt weten hoe het zit met de kosten mocht je over op glasvezel moeten. Ik ga het daarom nogmaals doorzetten om dit verder uit te laten zoeken. Je hoort nog weer van een collega van mij.
Reputatie 3
Bart, ik waardeer je inzet. Je zult er af en toe ook wel een punthoofd van krijgen!
Excuus, dat ik af en toe wel een plaagstootje aan je uitdeel, maar je zult het wel eens erger meemaken denk ik zo....

Het gaat mij om het volgende: Sinds Telfort (lees KPN) het nodig vond om weer eens een "lijnverbetering" uit te voeren, is mijn verbinding behoorlijk instabiel geworden.
We hebben nu (bijna) alles geprobeerd met deze lijn. Alleen de V10 nog niet.
(Die is inmiddels onderweg heb ik begrepen)

Ik heb tot vervelens toe aangegeven, dat ik van tevoren wilde weten wat we gaan doen als ik noodgedwongen toch op de glasvezel over moet.
Ik ben wekenlang bezig geweest (ook hier op het forum) om dit duidelijk te maken. Uiteindelijk ben ik (inmiddels ook al weer 3 weken geleden) daarover gebeld. Ik dacht werkelijk in dat gesprek goede afspraken gemaakt te hebben.

Nu verwacht men ineens, dat ik met deze overstap ook mijn contract ga verlengen.
Ja, ik ben gekke Henkie niet! Als Telfort niet meer betrouwbaar kan leveren via het ene systeem, maar wel via het andere systeem, is dat niet mijn schuld.
Als Telfort mij een goed signaal kan bieden (langs welke weg dan ook) moet Telfort er maar op vertrouwen dat ik klant blijf. Ben ik ook al meer dan 15 jaar.
Er wordt dus zeker geen nieuw kontrakt afgesloten en dat is ook in geen enkel gesprek aan de orde geweest. Om dit, terwijl al het andere tot in detail besproken is, zomaar out of the blue in deze mail op te nemen vind ik ronduit achterbaks.

Dan is er in de mail sprake van, dat ik "kostenloos" over kan stappen. Maar het probleem van het verplaatsen van de verbinding wordt toch weer niet benoemd.
"Kostenloos" wordt daardoor alsnog een vaag begrip.

Nu hoef je geen jurist te zijn om te snappen, dat Telfort natuurlijk al lang niet meer kan zeggen dat zij niet op de hoogte was van het feit dat de verbinding niet in de juiste woning zat. Maar de afspraak was, dat het duidelijk in de email zou staan en dat is niet het geval.

Verder verwacht ik, dat er zodra ik de V10 heb aangesloten weer een DLM reset plaatsvindt. Ik ga niet weer een maand afwachten of e.e.a. nu wel of niet is opgelost. Het lijkt me voor alle betrokkenen beter om zo snel mogelijk te weten welke weg er uiteindelijk bewandeld moet worden.

Nogmaal dank. Ik wens je oprecht een prettig weekend!
Reputatie 6
Badge +7
Wel ik kan niet anders concluderen dan dat je groot gelijk heb en Telfort er wel eens wat aan mag gaan doen om het netjes en zoals het hoort (snel) op te lossen, het is toch te gek voor woorden dat je telkens zelf weer de boel moet forceren om het een en ander n orde te krijgen ik wens je dan ook heel veel sterkte daarmee. Laat de moed niet zakken!
Reputatie 3
Dank Cobus, voor je bemoedigende woorden. Het is altijd prettig als iemand je even laat weten dat niet jij degene bent die gek is... En dat sommige dingen - zelfs in deze tijd - gewoon niet normaal zijn.

In het laatste gesprek met de afdeling Klantrelaties (op 26 juli) is afgesproken dat ik vandaag (20 augustus) gebeld zou worden om de verdere voortgang te bespreken.
"Aan het eind van de ochtend of het begin van de middag" om precies te zijn.

Zou er iemand nog verbaasd zijn, dat ik vandaag weer niet gebeld ben?
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt voor de woorden. Ik doe zeker mijn best. De plaagstootjes kan ik ook wel hebben hoor. 🙂

Ik begrijp ook ontzettend goed dat je baalt van de instabiele lijn. Ik zie inderdaad dat je de V10 al in gebruik hebt. Merk je nog verbetering?

Daarbij wil je heel graag duidelijkheid over hoe en wat als je over moet op glasvezel. Dat snap ik. Deze wil ik je ook graag geven, maar daar kan ik niets over zeggen. Ik heb hiervoor de vraag bij Klantrelaties neergelegd vorige week. Ik begrijp alleen dat je nog niet bent gebeld. Dat is jammer. Ik zie dat de vraag weer is aangewezen aan de collega die je eerder hebt gesproken. Vermoedelijk was hij vrij. Hij zal in ieder geval nog contact met je opnemen. Dat je hier nu wat argwanend in staat snap ik, maar er zal zeker nog contact met je opgenomen worden. Wil je mij het laten weten als er contact is geweest?
Reputatie 3
Mij is vanmorgen beloofd dat er een andere medewerker op "de zaak" wordt gezet die mij gaat bellen. Ik sta de man waarmee ik eerder sprak namelijk niet meer te woord. Zonde van mijn tijd.


Dit is vanmorgen duidelijk afgesproken. Maar als ik jouw bericht lees, dan blijkt ook deze afspraak weer gewijzigd te zijn, en gaat dezelfde medewerker mij toch weer bellen. Dat belooft dan een kort gesprek te worden....
Reputatie 3
Het korte gesprek heeft zojuist plaatsgevonden.
Reputatie 3
Bart, Ik moet natuurlijk wel netjes antwoord geven op je vraag! Over het V10 modem:

Het V10 modem is (net zoals zijn voorgangers) vol goede moed van start gegaan, maar dat gebeurt bij elk nieuw modem.
Staat op 33/3 op het moment, dus heel behoorlijk. (Hoewel de uploadsnelheid de helft is van wat het was)
De attainable upload is overigens 8Mb, zo hoog was hij nog niet eerder.
Het profiel is 17a.

Helaas loopt tot nu toe elk modem na een paar dagen behoorlijk terug. Ik heb inmiddels aardig inzage in wat het probleem met deze lijn zou kunnen zijn, Ik heb een soort dagboek bijgehouden met wanneer en hoe het fout gaat. Maar daar blijkt helaas geen geen interesse in te zijn.

De V10 zelf valt mij overigens goed mee. Ik had begrepen, dat bijvoorbeeld het instellen van portforwarding nauwelijks mogelijk was, maar dat ging heel makkelijk. Erg overzichtelijk allemaal. Alleen jammer, dat je geen backup kunt maken van je instellingen zodat je die na een eventuele reset niet zo makkelijk weer terug kunt zetten. Of zie ik iets over het hoofd en is dat toch mogelijk?

Reageer