beantwoord

DLM lijn reset

Toon het eerste bericht

124 reacties

Reputatie 3
De informatie komt bij de medewerkers van Telfort vandaan. Zowel de "eerste" als "tweede" lijn.
En om Henk Krol te parafraseren: "De eerste lijn is belangrijk. De tweede lijn is belangrijk. Maar het gaat om MIJN lijn" -:)
Ik vond het Telfort modem ook wel goed om mee te werken, en Telfort was naar verhouding ook niet zo duur toch? Dus echt hele ingewikkelde eisen heb ik er niet aan. Maar er zijn providers waarbij je zelf helemaal niks kunt instellen, en dat wil ik niet.
Reputatie 3
Om kort te gaat zoek ik net zoiets als Telfort, maar dan ergens waar mijn haatmeter weer op nul kan beginnen.
Ik zou op een vergelijk site kijken, en in 1e instantie kiezen op prijs. En dan kijken wat voor modem ze beschikbaar stellen, en wat je kan instellen. Eventueel kan je misschien een eigen modem inzetten, zou ik ook naar kijken of dat kan. Maakt het in het jaar aanschaf eigen modem wel duur.

Wel jammer, ben zelf nog uit de WOL tijd. Altijd op alle woon adressen goede verbindingen. Soms snel, soms minder snel. Maar wel altijd stabiel.
Reputatie 3
Bart, ik ben inmiddels gebeld. Nogmaals dank voor jouw bemiddeling daarin.

Helaas is het standpunt van Telfort ongewijzigd gebleven. Alle eerdere toezeggingen blijven ingetrokken.
Er zou een nieuw contract moeten worden afgesloten en de "korting" (tot het tarief wat ik nu betaal) kan maximaal één jaar duren.
Wanneer het dus niet in orde zou komen met deze lijn, ben ik verplicht om zowel de verplaatsing van de glasvezelaansluiting te betalen als een duurder abonnement te nemen.
Ik hoop dat je zult begrijpen, dat ik (na alles wat er is voorgevallen) mijn standpunt zelf ook niet ga wijzigen. Ik ben dus niet akkoord gagaan.
Hoewel mij anders beloofd was, wil ik die verplaatsing zelf nog wel regelen (want dat is geen fout van Telfort geweest) maar ik ga niet meer betalen dan nu. Absoluut niet.

Mij is maandenlang van alles op de mouw gespeld. Terugbelafspraken zijn meermaals niet nagekomen. Door de (eerste) monteur blijkt een behoorlijke fout te zijn gemaakt en hoe vaak ik wel niet gehoord heb: "Dat had mijn collega zo niet mogen toezeggen" kan ik niet eens meer bijhouden.

Dit alles heeft mij veel tijd gekost. Ik heb inmiddels ruim 40 uur aan telefoongesprekken hierover gevoerd. Zelfs een keer van afstand teruggekomen voor een afspraak ter plekke.
Ook in het gesprek van vanmiddag kon er nog geen excuus vanaf. Ik moest er feitelijk haast om vragen, alsof ik in debat was met de minister....

Iedereen lijkt deze gang van zaken normaal te vinden. En misschien is dat ook wel zo als je
niets anders gewend bent. Dan krijg je vanzelf een plaat voor je kop.
Ik kan alleen maar dankbaar zijn, dat ik zelf nooit op deze manier heb hoeven te werken.
Het lijkt me vreselijk. Met terugwerkende kracht heb ik ineens heel veel respect gekregen voor mijn collega's en werknemers door de jaren heen.
Reputatie 3
Het vervelende is, dat de meeste providers wel (na enig aandringen) kunnen vertellen met wat voor modem ze werken, maar echte details over wat er voor wijzigingen en blokkades er in aangebracht zijn ten opzichte van het originele modem, dat soort details zul je niet te horen krijgen. Daar kom je dan pas achter als je al klant bent.
Ik heb al een paar providers gebeld voor info, maar zo'n medewerker heeft geen idee wat portforwarding o.i.d. betekent.
Over Telfort: Technisch ben ik, op wat kleine dingetjes na altijd best tevreden geweest. Maar ik laat gewoon niet langer tegen me liegen. En ik verzin dat echt niet. Elke medewerker die zich in bovenstaand verhaal denkt te herkennen, omdat hij of zij de afgelopen weken met mij gesproken heeft kan ik op verzoek al deze leugens in volgorde terug laten horen.
Reputatie 3
Bart, Ik moet natuurlijk wel netjes antwoord geven op je vraag! Over het V10 modem:

Het V10 modem is (net zoals zijn voorgangers) vol goede moed van start gegaan, maar dat gebeurt bij elk nieuw modem.
Staat op 33/3 op het moment, dus heel behoorlijk. (Hoewel de uploadsnelheid de helft is van wat het was)
De attainable upload is overigens 8Mb, zo hoog was hij nog niet eerder.
Het profiel is 17a.

Helaas loopt tot nu toe elk modem na een paar dagen behoorlijk terug. Ik heb inmiddels aardig inzage in wat het probleem met deze lijn zou kunnen zijn, Ik heb een soort dagboek bijgehouden met wanneer en hoe het fout gaat. Maar daar blijkt helaas geen geen interesse in te zijn.

De V10 zelf valt mij overigens goed mee. Ik had begrepen, dat bijvoorbeeld het instellen van portforwarding nauwelijks mogelijk was, maar dat ging heel makkelijk. Erg overzichtelijk allemaal. Alleen jammer, dat je geen backup kunt maken van je instellingen zodat je die na een eventuele reset niet zo makkelijk weer terug kunt zetten. Of zie ik iets over het hoofd en is dat toch mogelijk?
Ik verwacht dat webcare nog wel inspringt. Die komen bij mij als eerlijk en betrouwbaar over. Wellicht kunnen zij nog wat voor je betekenen.
Je kan, als je een provider op het oog hebt, op het Tweakers forum een hoop info en gebruikers ervaring tot je nemen.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/4
Reputatie 3
Ik denk dat ik wel verplicht ben om van het koper af te gaan. Er is geen provider meer die een nieuwe klant op koper wil leveren. (Behalve in plaatsen waar helemaal nog geen glasvezel ligt natuurlijk)
Wat jij hierover zegt is overigen ook helemaal waar. Als de (koper)lijn niet goed is krijg ik ergens ander natuurlijk hetzelfde probleem. Dus toch maar hoge kosten maken om een nieuwe glasvezel aansluiting te laten leggen. Het is niet anders. Maar als ik die kosten dan toch moet maken, dan niet meer voor Telfort. Ziggo is overigens best een goed idee van je. Had ik zelf nog niet aan gedacht, maar ik zit mobiel bij vodafone, en dan krijg ik via Ziggo nog wat korting en extra data. Schrale troost, maar toch...
Als er geen glas ligt, en wel koper kunnen ze je toch niet verplichten tot hoge kosten om glas door te trekken?
En van de Ziggo modems heb ik nog niet gelezen dat daar wat in in te stellen is...:(

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1757253#modems
Reputatie 3
Probleem is, dat er officieel op mijn adres WEL glas ligt. Alleen zit dat in een ander huis. Maar op papier heb ik dus glasvezel. Een van de eerste dingen die Telfort mij beloofde was dat zij alvast een verplaatsing van de lijn zouden aanvragen. Ik heb namelijk gezegd: Ik wil (met tegenzin) wel de overstap maken, maar ga die niet aanvragen voordat de aansluiting op mijn adres er is. Anders wordt de zaak opgeleverd (formeel op mijn huisnummer) en ben ik mijn verbinding kwijt. Ook deze belofte is natuurlijk niet nagekomen.
Volgens Telfort was e.e.a. afgewezen door Reggefiber. Maar Reggefiber bleek hierover door Telfort helemaal niet benaderd te zijn. Later moest Telfort ook toegeven, dat er nooit een verplaatsing was aangevraagd. De medewerker had "voor zijn beurt gesproken".
Dat is waar: Als je iets toezegt wat je niet waar kunt maken, dan "spreek je inderdaad voor je beurt".
Kan gebeuren.
Maar als je daarna volhoud dat je het wel hebt gedaan, dat is liegen.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi, goed om te lezen dat je contact hebt gehad. Nog fijner dat hiervoor goede afspraken zijn gemaakt. Dat is erg fijn. Ik hoor het graag als je de mail hiervan ontvangen hebt.

Je gaat dus alleen over op glas als de problemen blijven of weer terugkomen. Mocht het veranderen dan zou je de prijs blijven betalen die je nu hebt. Wanneer je tv erbij neemt, veranderd het wel begrijp ik. Ook heb je nog afgesproken dat wanneer je om een DLM reset vraagt, dat deze gedaan wordt.

Ik hoop zeker ook dat de huidige lijn gewoon goed blijft, dat is de meest ideale situatie. Ik hoop ook zeker dat het nu rond is, waar ik wel vanuit ga. Mocht er zo nog iets zijn, dan horen wij dat uiteraard graag.
Reputatie 8
Badge +12
Je zou inderdaad wel zeggen dat er uiteindelijk een gemiddelde uit zou moeten komen, helaas blijkt dit niet het geval. Dat is erg spijtig. KPN geeft dan ook aan dat ze de lijn niet goed meer krijgen. Hier valt dan weinig winst te behalen spijtig genoeg.

Nu zie ik ook dat je contact hebt gehad, dat is fijn. Nu begrijp ik echter wel dat we er niet uit gaan komen. Wat natuurlijk erg jammer is. Ik kan hier zo niets in betekenen meer, excuses. Mijn collega met wie je contact hebt gehad is van de afdeling Klantrelaties, zij behandeld de klachten af, daar kan ik verder niet meer tussen gaan zitten. Nu heb je de afspraken van haar via de mail gekregen. Mocht je je toch nog bedenken, dan mag je hier op ingaan. Mocht je zo nog andere vragen hebben, dan weet je mij te vinden. Ik hoop in ieder geval dat je een stabiele verbinding nog gaat vinden. Misschien wel via glasvezel.
Dat is waar: Als je iets toezegt wat je niet waar kunt maken, dan "spreek je inderdaad voor je beurt".
Kan gebeuren.
Maar als je daarna volhoud dat je het wel hebt gedaan, dat is liegen.

Ik zou daar ook geen ander woord voor weten...:(

Maar dan hebben je buren, neem ik maar aan, wel glas. Maar ook die kunnen dat niet gebruiken omdat dat op jouw adres staat?
Reputatie 3
Ik zou daar ook geen ander woord voor weten. (Mark Rutte wel.....)
Nee, mij buren hebben drie aansluitingen in huis. Eentje ervan staat officieel op mijn adres.
(Vermoedelijk aangelegd op vrijdagmiddag rond half 5)
Ik zou dus mijn glasvezel aansluitpunt bij hun in de meterkast hebben. Niet zo handig als je eens wat wil resetten, of wanneer de helpdesk vraagt welke lampjes er wel of niet branden.
Vandaar dat ik dat natuurlijk in eigen beheer wil hebben.
Reputatie 3
Badge +4
Goedemiddag,

Dank je wel voor je bericht. Je klacht is op dit moment in behandeling, dus mijn collega's zullen nog contact met je zoeken om dit af te handelen. Het is mijn intentie om je zo goed mogelijk te helpen via dit forum, dus wanneer ik nog iets voor je kan betekenen hoor ik dat graag.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi geloofjehetzelf, jammer om te lezen dat je niet gebeld bent. Dat is niet fijn. Nu heb ik even gekeken. Ik zie dat mijn collega je geprobeerd heeft te bellen op het nummer dat eindigt op 11. Dit was zo gisteravond rond 19.50 uur. Helaas kreeg hij je niet te pakken. Heb je een oproep gemist? Omdat hij je niet te pakken heeft gekregen heeft hij nog wel contact gezocht met de Technische Dienst en vandaar dat je een nieuw code hebt ontvangen.

Nu wil ik zeker wel afspraken met je maken over verder contact. Zullen we eerst het contact via Klantrelaties laten lopen? Ik kan daar eigenlijk zo niet tussen gaan zitten.
Reputatie 3
Badge
Als ik dit alles teruglees dan kan ik maar 1 ding zeggen: dit is te gek voor woorden! Ongelofelijk hoe toezeggingen niet worden nagekomen.
Ik wens je veel sterkte hiermee en ben benieuwd hoe het afloopt.
Reputatie 8
Badge +12
Ik snap de frustratie helemaal. Ik begrijp dan ook dat je niet nogmaals helemaal op nieuw wilt beginnen met het verhaal. Dat lijkt mij wat overbodig. Mijn collega is dan ook op de hoogte van dit topic. Daarbij heb ik nogmaals jouw verhaal doorgegeven. Want je wil gewoon weten hoe het zit met de kosten naar eventuele overgang naar glasvezel en hoe het zit met de verplaatsing van de glasvezelaansluiting. Ik hoop dan ook echt dat jullie hier uit gaan komen.

Wat betreft het technische verhaal. Ik ben zeker benieuwd naar je bevindingen. Ik wil er graag eens naar kijken. Ik hoop dat ik er iets kan uithalen. Deze mag je wel privé sturen, misschien wel zo makkelijk inderdaad. Ik zie ze wel verschijnen.
Reputatie 3
Update 21 juli:

Gisteren stond mijn verbinding (die ik op afstand kan monitoren) op 35MB. Sneller dan ooit. Vanmorgen was de verbinding helaas helemaal weg. Ik kon van afstand ook geen kontakt meer met de router krijgen. (ET Phone Home...)

Op dit moment is mijn snelheid niet zo heel relevant, maar ik moet wel op afstand toegang hebben tot mijn PC thuis.

De helpdesk 0900 is vanuit het buitenland niet te bereiken, maar men had mij een nummer van de 2e lijn gegeven en met een code die ik op dat nummer in kon voeren.
Helaas: CODE ONGELDIG.

Uiteindelijk via de chat geprobeerd kontakt te leggen. Kreeg daar iemand aan het scherm die mij vertelde dat Telfort vanuit het buitenland helemaal niet per telefoon te bereiken is. Ik heb dus gezegd: "Ik krijg Telfort wel aan de lijn, maar mijn code is ongeldig" Toen werd de chat verbroken. Lekker onbeschoft.
Nogmaals geprobeerd op die chat. Nu kreeg ik iemand, die mij direkt een nummer van Telfort gaf, wat je wel uit het buitenland kon bellen. Een nummer van de "gewone" helpdesk. +31887650200
Geen probleem dus. Goed dus, dat ik het nog een keer gevraagd heb, maar ik weet inmiddels wel, dat er vaak maar wat geroepen wordt.

Ik heb dus dat nummer gebeld, en de medewerker heeft geprobeerd om mijn modem te restarten. Hij kreeg er echter ook geen kontakt mee. Nu kan ik wel op afstand de spanning thuis aan en uitschakelen, dus dat heb ik in overleg met hem gedaan. Modem maakte daarna weer kontakt met 25MB, voor zolang het duurt natuurlijk....

Ik heb, zoals met "Klantkontakt" afgesproken, gevraagd om het log van dit gesprek met mij door te nemen om latere misverstanden te voorkomen. Dat is opnieuw niet gebeurd.

Mijn verbinding is dus weer 10MB achteruitgegaan, ik blijk een niet werkende code te hebben gekregen, en de afspraak over de gespreksverslagen wordt nog steeds niet nagekomen.

Wat een ongelofelijk ongeorganiseerd zooitje is het daar.... Heb me opnieuw bij de helpdesk gemeld, met het verzoek om opnieuw teruggebeld te worden door de 2e lijn. Opnieuw afwachten dus.
Helaas weet ik inmiddels, dat hun afspraken ook niet veel waarde hebben.
Reputatie 8
Badge +12
Ik zie inderdaad dat je nog weer contact hebt gehad met een collega. Daar op ben je dus gebeld. Je geeft aan dat het een kort gesrprek was? Heb je wel iets kunnen bespreken? Zijn er vervolgafspraken gemaakt?

De V10 geeft dus ook geen verbetering. Dat is jammer om te horen. Er lijkt dan toch iets mis met de lijn. Je geeft aan dat je een aardig beeld hebt van het probleem? Wil je die met mij delen? Ik ben wel benieuwd namelijk. Ik wil graag eens kijken of ik daar wat mee kan.

Wat betreft het maken van een back-up, dit is spijtig genoeg niet mogelijk. Ik begrijp dat je het graag had gewild, alleen die optie is er niet. 😞
Reputatie 3
Badge +4
Hi Geloofjehetzelf,

Als eerste wil ik benadrukken dat iedereen op dit forum zijn of haar uiterste best doet om je te helpen. Bedankt, Kees-Jan, voor je aanvulling.

In de notities van mijn technische collega's wordt aangegeven dat het opleveren van glasvezel op je adres wat voeten in de aarde zal hebben in verband met de locatie van de meterkast, bij de buren. Deze aansluiting moet voor een glasvezelaansluiting op jouw adres worden verplaatst. Ik zie dat de aanvraag om de aansluiting te verplaatsen zal moeten worden gedaan via de website van Mijn aansluiting. Heb je dit ook besproken met mijn collega?
Ik zie dat er is afgesproken dat je over enkele weken het modem gaat verplaatsen en een Zyxel modem gaat aansluiten. Ook zie ik dat er is afgesproken om een DLM reset te doen wanneer je hierna nog geen verbetering ervaart. Hopelijk zal dit de beste oplossing voor je zijn, zodat er niet nog meer processen en acties aan te pas hoeven te komen.

Ik betreur in ieder geval ten zeerste je ervaringen met Telfort. Ik wil je bij deze een goede reis wensen, laat het me weten als ik nog iets voor je kan betekenen.
Reputatie 3
Badge +4
@geloofjehetzelf, dank je wel voor je uitleg. In de ene situatie is een haalbaarheidsonderzoek van toepassing (wanneer het bijvoorbeeld gaat om een aanvraag in een omgeving waar omliggende woningen geen glasvezelaansluiting hebben), in de andere situatie (wanneer de status bijvoorbeeld niet leverbaar is) kan er vanuit Telfort een verzoek worden gedaan richting de afdeling Levering. Ik weet in deze situatie 100% zeker dat mijn collega's je zo goed mogelijk hebben willen helpen. Dit is echter op verschillende fronten mis gegaan, waarbij ik je frustratie begrijp.

Ik wil bij deze voorstellen dat we afwachten hoe het over enkele weken met je verbinding gaat. Wanneer dit niet naar wens is, zou ik je willen vragen om een seintje te geven in dit topic. Wanneer je over wilt stappen naar glasvezel tegen die tijd, kunnen wij vanuit het forum acties ondernemen om te kijken of dit haalbaar is. Ik kan zelf geen enkele toezegging doen over wat er mogelijk is. Ik wil dat met dit bericht nog even benadrukken.
Reputatie 8
Badge +12
Dan houden we er over op. Waar het dan mis is gelopen durf ik niet te zeggen.
Reputatie 3
Ik ben hierover vanmiddag gebeld, en dit telefoontje zou los staan van een telefoontje wat vanavond rond 8 uur toch al zou krijgen van "Klantenkontakt" . (We wachten af....)
Prettig gesprek hoor vanmiddag, (echt) aardige man, daar niet van.
Maar het blijven natuurlijk allemaal "misverstanden" en vooral geen leugens.....
Maakt het er niet beter op.

Waar jij op hintte (inderdaad: met dubbel t) een "voorstel om het leed te verzachten" is niet aan de orde geweest. Ben overigens ook niet zomaar te lijmen.

Wel hilarisch: Volgens de ene medewerker duurt het intrainen van een modem 24 uur, volgens wat jou verteld werd 3 dagen, en volgens de meneer die ik vandaag sprak 2 weken.
Ik denk zelf dat het laatste dichter bij de waarheid komt.

Als het niet mijn hele week verpest had, zou je er vrolijk van worden.
Zeker wanneer je de politiek dan hoort ouwehoeren over de "hardwerkende Nederlanders" en ons fantastische bedrijfsleven.

Overigens even over mijn vorige bericht: Het "je bent niet goed bij je hoofd" slaat niet op de "jij-figuur" in de zin van dat het op jou als persson slaat.
Het is meer een taalkundige stijlfiguur, waarbij "je" verwijst naar de mens in het algemeen. Zoals bijvoorbeeld in de zin: "Als je denkt dat Telfort een goed bedrijf is, dan ben je niet goed bij je hoofd".
Ik bedoelde dus niet dat jij niet goed bij je hoofd bent!
(Behalve natuurlijk als jij wel denkt dat Telfort een goed bedrijf is, dan natuurlijk wel 🙂
Reputatie 3
Dank voor je geduld. Ik geloof ook zonder meer, dat als mij iets verteld wordt dat men dan (meestal) oprecht denkt het juiste verhaal te vertellen. Maar het gebeurt mij gewoon te vaak, dat dit niet het geval blijkt te zijn. Soms is dit te begrijpen, soms ook gewoon een kwestie van te beroerd zijn om iets uit te zoeken. Of soms gewoon niet goed luisteren en daardoor de vraag niet helemaal begrijpen.

Bovendien komt alles bij elkaar onder één "case nummer" (of hoe zoiets bij jullie ook heet)
Als er meerdere dingen tegelijk aan de orde zijn, is het voor de Telfort medewerkers soms ook onduidelijk waar het nu precies over gaat. (Zo is het me ook letterlijk verteld, sommige medewerkers zijn daar ook niet blij mee)

Als ik dan bel over het resetten van de VDSL lijn, dan denken ze als ze het laatste gesprek teruglezen, dat het over het verplaatsen van de glasvezel gaat, of andersom.

Ze zouden zich dus in eerste instantie meer moeten richten op dat waar de klant op dat moment over belt en iets minder op wat er in het scherm verschijnt. Het is wel handig om even in het dossier te kunnen kijken, maar dat kan wel over iets heel anders gaan. Dus eerst luisteren en dan pas lezen.
Als Telfort hier iets van zou moeten leren is het dat. (Gratis advies :-)

Ik zal zeker eerst afwachten wat mijn lijn gaat doen. Moet ook wel, want ik zit inmiddels lekker ergens anders. (17 graden hier, ik hoop dat jullie allemaal wegsmelten :-)

Maar nogmaals, al is mijn lijn de komende tijd perfect dan nog wil ik geregeld hebben wat we gaan doen als het toch weer fout gaat.
Dat zou ook niet vanuit het forum hoeven te gebeuren. Mij is toegezegd, dat ik hierover benaderd zou worden en dat is niet gebeurd.
Ik wil hierover duidelijkheid. En als ik geen toezegging heb met een redelijk voorstel om in geval van problemen over te kunnen stappen, dan ben ik weg bij Telfort. Al staat mijn VDSL lijn op dat moment op 1000MB, dat maakt geen verschil.
Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet wat het probleem is om hierover afspraken te maken.
Telfort mag blij zijn, dat ik nog bereid zou zijn om op een dergelijke afspraak te vertrouwen.

Reageer