beantwoord

DLM lijn reset

Toon het eerste bericht

124 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Dat is wel apart. Ik zie namelijk dat de mail om 19.06 uur is gestuurd. Heb je deze niet kunnen vinden?

Wat betreft de DLM reset, ik zie inderdaad dat je daar afgelopen donderdag contact over hebt gehad. Dit verzoek is nog in behandeling. Zij zullen hier nog verder mee aan de slag gaan en dan hoor je van een van hun.
Reputatie 3
Ik vraag "Webcare" ook niet om een toezegging. Ik vraag ze om "iets bij de juiste mensen neer te leggen".
Goed lezen, wijsneus. Het staat er letterlijk. Zoek maar een ander forum-topic, om je mee te bemoeien.
Reputatie 3
Misschien is de e-mail alvast naar mijn volgende provider verstuurd......
Reputatie 8
Badge +17
Ach, toevallig is deze "wijsneus" de eerste VDSL klant bij Telfort. En toevallig weet deze wijsneus wel hoe eea werkt.Ik vraag "Webcare" ook niet om een toezegging. Ik vraag ze om "iets bij de juiste mensen neer te leggen".
Goed lezen, wijsneus. Het staat er letterlijk. Zoek maar een ander forum-topic, om je mee te bemoeien.

Bovendien is dit een openbaar forum waar iedereen die dat wil een reactie kan plaatsen én waar jij je gewoon aan de regels moet houden en met bovenstaande reactie doe je dat duidelijk niet.

Succes met je klacht!
Reputatie 3
Voor de tweede maal: Ik heb geen map ongewenst, er is bij mij geen map ongewenst, en er bestaat geen map ongewenst. Als je de spamfolder van Telfort zelf bedoeld (van de webmail) daar zit ook niets in. Heb ik ook al eerder gemeld. Daar zit bij mij trouwens nooit iets in, want ik ben vanaf het begin behoorlijk verstandig met mijn mail adressen omgegaan.
Duidelijk? Dan houden we er nu over op.

Zoniet, vraag me dan gerust nog maar een keer hetzelfde.
Ik ben niet te beroerd om dan nogmaals hetzelfde antwoord te geven.

En als je meer weet dan ik, (bijvoorbeeld dat de mail nu alsnog verzonden is) mag je me het ook wel eerlijk zeggen, want dan kijk ik nog een keertje. Dan zal ik heel verbaasd doen. Laten we dat afspreken.
Reputatie 3
Het lijkt mij verstandig, wanneer iemand van Klantrelaties een overduidelijk "moeilijk geval" overneemt, dat hij of zij zich eerst inleest. Dat is niet gebeurd, want anders zou mijn nieuwe kontaktpersoon geweten hebben, dat ik al eerder ten onrechte op pad ben gestuurd voor een "haalbaarheidsonderzoek".
Die procedure heeft echter betrekking op heel andere gevallen (is hier een paar weken geleden ook al besproken).

Het is nu net of de hele film weer van voren af aan begint!

Ik ga verder onder geen enkele voorwaarde akkoord met een prijsverhoging.
Na alles wat er gebeurd is zeker? ABSOLUUT NIET.
Ik heb met Dhr. L. in een eerder gesprek (op 12 juli) afgesproken, dat het VOLLEDIGE log van elk geprek aan mij voorgelezen zou worden.
DAT (en DAT alleen) zijn de gemaakte afspraken.

Wat er verder in een gesprek gewisseld wordt dient alleen om tot deze afspraken te komen.
Anders zou Telfort ook gehouden zijn om die verplaatsing toch te te gaan regelen en betalen.
Ik heb wel 5 verschillende opnames waarop me dat (niet alleen door Dhr. L) letterlijk wordt toegezegd.

Ik zal daar echter niet aan vasthouden. Ik ga er van uit dat dat gezegd is vanuit onwetendheid. Hoewel ik inmiddels liever het woord "onnozelheid" gebruik....
Dat is (zeker als het zo vaak gebeurt) welliswaar een teken van een slechte organisatie, maar het gebeurt wel te goeder trouw. Als Telfort er niet over gaat, dan KAN zij die belofte ook niet waar maken.

Daar zal ik (hoewel ik het een achterlijke gang van zaken vind) me bij neer leggen. Bovendien heb ik ook al eerder (ook op dit forum) gezegd: "Dat die aansluiting in de verkeerde woning zit is niet de schuld van Telfort".
Hoewel je formeel natuurlijk wel zou kunnen stellen dat Telfort die kosten met mij zou moeten verrekenen omdat zij nu eenmaal belooft heeft dit te betalen, maar ik zal die belofte gewoon vergeten.

Waar het een afspraak over de abonnementsprijs betreft ligt het anders:
Daar gaat ALLEEN Telfort over. Niet KPN, Reggefiber of welke andere partij dan ook.
Die afspraak dient Telfort dus na te komen.
Als er in het log later iets toegevoegd is, dan is dat gewoon achterbaks. Het is mij NIET zo voorgelezen en ik kan dat bewijzen.

Ik heb in meerdere gesprekken ook duidelijk aangegeven: "Ik laat me niet afschepen met een aantal maanden korting of een tijdje gratis internet. Ik wil een ongewijzigde prijs mocht ik gedwongen worden op glasvezel over te gaan."
Niemand kan zeggen dat ik daarover niet duidelijk ben geweest.
Mijn handen jeuken om alle gesprekken (inmiddels bijna 40 uur) openbaar te maken, maar dat zal ik uiteraard niet doen.

Het is verdomde jammer, dat Telfort zich zo onbetrouwbaar toont. Juist omdat het met de V10 op de VDSL nu toch best aardig lijkt te gaan, en we misschien "plan B" (glasvezel) alsnog kunnen ontlopen.
Maar het is voor mij nu een principekwestie geworden.
Tefort heeft met het telkens geven van verkeerde informatie en het niet nakomen van allerlei afspraken (waaronder ook het niet terugbellen, mails niet verzenden, liegen over het kontakt met Reggefiber etc. etc.) mij heel veel tijd, energie en ergernis gekost.
Voor mij is de maat nu gewoon helemaal vol. Maar dan ook helemaal.

Ik vroeg me overigens wel af Bart, of jij nog belangstelling hebt voor het technische verhaal achter de VDSL problemen? Jij leek me in ieder geval wel geïnteresseerd.
In dat geval laat ik je dat nog even weten. (eventueel dan als prive bericht).
Zelf ben ik ook wel benieuwd naar jou mening daarover. Gewoon uit eigen technische interesse, helemaal los van het Telfort verhaal. Ik zal dan ook even door de vingers zien dat jij bij Telfort werkt :-)

Wist je overigens Bart dat jij een van de weinigen bent die af en toe nog eens een excuus maakt? Ik heb je daar (uit ballorigheid) al een paar keer belachelijk mee gemaakt, maar misschien is dat nog wel het meest storend: Dat de meeste medewerkers zich opstellen op een manier, alsof het volkomen normaal is om zo met je klanten om te gaan.
Reputatie 3
Dank je wel.
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt voor de woorden. Ik doe zeker mijn best. De plaagstootjes kan ik ook wel hebben hoor. 🙂

Ik begrijp ook ontzettend goed dat je baalt van de instabiele lijn. Ik zie inderdaad dat je de V10 al in gebruik hebt. Merk je nog verbetering?

Daarbij wil je heel graag duidelijkheid over hoe en wat als je over moet op glasvezel. Dat snap ik. Deze wil ik je ook graag geven, maar daar kan ik niets over zeggen. Ik heb hiervoor de vraag bij Klantrelaties neergelegd vorige week. Ik begrijp alleen dat je nog niet bent gebeld. Dat is jammer. Ik zie dat de vraag weer is aangewezen aan de collega die je eerder hebt gesproken. Vermoedelijk was hij vrij. Hij zal in ieder geval nog contact met je opnemen. Dat je hier nu wat argwanend in staat snap ik, maar er zal zeker nog contact met je opgenomen worden. Wil je mij het laten weten als er contact is geweest?
Reputatie 3
Even afgezien van de niet verzonden e-mail (zie boven) het volgende:

Ik heb inmiddels een DLM reset aangevraagd.
Volgens medewerker 1 (we beginnen maar opnieuw met nummeren) was onbekend hoe lang hier overheen zou gaan. Toen ik later terugbelde om te controleren of de aanvraag inderdaad doorgezet was (want ja, je vertrouwt op een gegeven moment niks meer....) zei medewerker 2 uit zichzelf dat ik hierover binnen 5 werkdagen een terugkoppeling zou krijgen.

Het zal mij benieuwen.
Er zal wel weer eerst een gewone lijn-reset worden gedaan i.p.v. een DLM reset. Daarna zal er wel weer iemand roepen, dat voor een Zyxel modem geen DLM reset wordt gedaan.
Ik heb 0,0 vertrouwen beste mensen.... 0,0....
Er is wel overeenstemming over het zend/ontvang mailadres?
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt voor dit laatste bericht, ik denk dat dit een mooie afsluiter is. Wellicht is mooi niet het beste woord, maar ik denk dat we elkaar goed begrijpen. Het is erg jammer dat het zo gelopen. Verschillende monteurs, KPN die aangeeft dat het probleem niet opgelost is. Een DLM die niet meewerkt. Er lijkt geen inzicht te komen in een oplossing, behalve een glasvezelaansluiting, alleen dit brengt ook nog werk met zich mee. Ik hoop in ieder geval dat je een goede stabiele verbinding krijgt in de toekomst.
Reputatie 3
Afgelopen zaterdag is mij beloofd, dat ik binnen één werkdag door de afdeling klantrelaties teruggebeld zou worden. Op mijn kalender bleek dat "maandag" te heten.
Er is maandag niet gebeld natuurlijk...

Wel heb ik vandaag een nieuwe code ontvangen van de technische afdeling ("tweede lijn").
Bij het controleren van deze code werd gezegd dat ik dan vanavond (dinsdag) toch echt zou worden gebeld door klantrelaties.
En wat denken jullie? Zou ik vanavond gebeld zijn?

Degene die het als eerste goed raadt, krijgt van mij 10 Euro beltegoed naar keuze. (Telfort uitgezonderd)

Doe gerust een gok, want ik kom mijn beloftes wel na!
Reputatie 3
Bart, dank voor je reaktie. Ik wacht verder maar weer af wat Klantrelaties te melden heeft.
Jij heb je best gedaan.

Nog even voor de duidelijkheid: Het probleem begint juist met de "attainable rate" die sterk varieert. (Grofweg tussen de 29MB overdag en de 41 MB 's nachts).

Daardoor schakelt de DLM de "actual rate" vaak eerst veel te ver omhoog. Soms zo hoog, dat de verbinding ook echt uitvalt en daarna terugvalt tot een veel te lage snelheid. Dus veel lager dan feitelijk haalbaar zou zijn. (Met "uitvallen" bedoel ik echt uitvallen, dus niet het schakelen wat de DLM 's nachts uitvoert).

Ook wordt door deze grote variatie het profiel telkens gewijzigd, tussen 8b en 17a.
Omdat de "attainable rate" zo varieert kan de DLM dus eigenlijk geen echte keuze maken en wordt slachtoffer van zijn eigen optimisme.
Jammer dat zo'n DLM niet uitschakelbaar is en de snelheid gewoon handmatig vastgezet kan worden.
In ieder geval is er nu wel weer een verbetering aan de lijn aangebracht, dus wie weet?
Er moet toch op een gegeven moment een gemiddelde uitkomen waar de lijn stabiel op blijft werken zou je denken.
Reputatie 3
Dat heb ik uitgebreid doorgegeven. Iedere keer opnieuw. Ik ken mijn Pappenheimers.
Maar ik heb voor de zekerheid ook andere mailboxen nagekeken. Zelfs eentje die ik nog nooit ergens voor gebruikt heb.
Reputatie 3
Blijkbaar begrijpen we elkaar toch niet voor de volledige 100% Bart....
Deze zaak is niet stukgelopen door een technisch probleem maar door een verschil in beschaving.
Voor mij is een afspraak een afspraak. Voor Telfort niet.
Dat geldt nogmaals niet voor jou!
Ja!
Heb een abo. Tientje mag naar Kika. 😀
Reputatie 3
Je zat er dichtbij, maar het is helaas niet het goede antwoord :-(
"De volgende kandidaat meer succes" zei Kees Schilperoort dan vroeger op de radio.
😥 Jammer.
Reputatie 3
Ben inmiddels maar weer eens op onderzoek gegaan. Iemand moet het doen nietwaar?

Volgens de klantenservice is de e-mail wel geschreven, maar nooit verzonden. De tekst was opgenomen in het log van het gesprek in plaats van dat er een mail verstuurd was.
Ik heb om Bart gerust te stellen ook nog naar het tijdstip gevraagd. Dit klopt precies met wat jij vertelde Bart.... Er was dus wel een tekst, maar geen e-mail.

Ik heb deze tekst inmiddels alsnog per mail ontvangen: zeer sumier, en verre van compleet....
Er zou namelijk eerst nog uitgezocht worden hoe het zou gaan indien het niet lukt met de vdsl en er dus alsnog sprake zou moeten zijn van het verplaatsen van de glasvezelaansluiting.
(wie regelt het en wie betaalt ervoor...)

Het kan natuurlijk ook zijn, dat de betreffende medewerker dit later nog had willen toevoegen, om die reden de mail nog niet verstuurd had, en dat dit er vervolgens niet meer van gekomen is.
(Ik ben nooit te beroerd om een smoesje voor iemand anders te bedenken....)

Verder zijn er toevoegingen over een nieuw contract aangegeven die telefonisch niet besproken zijn.
En er is sprake van dat ik mijn adsl aansluiting mij "goed bevalt". Afgezien van het feit dat er sprake is van VDSL, heb ik geloof ik niet de indruk gewekt, dat ik de afgelopen tijd zo tevreden was met mijn lijn.

Maar misschien ben ik in dat opzicht wel niet zo duidelijk geweest. Ik zal eens nadenken over een assertiviteitstraining....
Reputatie 3
Badge +4
Goedemiddag,

Bedankt voor je berichten! Ik heb je opmerkingen zeker niet persoonlijk opgevat. Ik begrijp dat je gewoonweg ontzettend boos bent om hoe je bent behandeld, dit is heel begrijpelijk. Ik zeg dit niet om in herhaling te vallen, maar na het lezen van het ticket van mijn collega die je gisteren hebt gesproken wordt het voor mij nog duidelijker hoe frustrerend dit voor je moet zijn geweest. Ik zie dat je hebt gesproken met een van mijn technische collega's van de tweede lijn, je kunt er dus vanuit gaan dat de informatie die in dit gesprek met je gedeeld is accuraat is.

Ik zie ook dat er vanochtend contact is geweest met om logs op te vragen. Hier is een ticket voor aangemaakt en ik verwacht dat er telefonisch contact met je wordt gezocht om dit te bespreken. Ik begrijp ook dat je ondanks deze toestanden kunt genieten van je bezoek aan het buitenland. Laat het weten wanneer we nog iets voor je kunnen betekenen!
Reputatie 3
Mij is vanmorgen beloofd dat er een andere medewerker op "de zaak" wordt gezet die mij gaat bellen. Ik sta de man waarmee ik eerder sprak namelijk niet meer te woord. Zonde van mijn tijd.

Dit is vanmorgen duidelijk afgesproken. Maar als ik jouw bericht lees, dan blijkt ook deze afspraak weer gewijzigd te zijn, en gaat dezelfde medewerker mij toch weer bellen. Dat belooft dan een kort gesprek te worden....
Reputatie 3
Het korte gesprek heeft zojuist plaatsgevonden.
Reputatie 3
Ik heb vanmorgen (puur ter controle van de afspraken) mijn logs opgevraagd. Dit werd echter geweigerd, hoewel ik kon laten horen dat het mij wel was toegezegd. Het verhaal was, dat dit alleen aan de politie verstrekt mag worden.
Ik ben er zojuist opnieuw over teruggebeld, en wat blijkt: Telfort is gewoon verplicht om deze gegevens te overleggen. Ook al na de recent ingegane nieuwe wetgeving.
Dus iedere klant kan dit gewoon opvragen. Uiteraard na controle van identiteit etc. Lijkt me ook belangrijk dat de medewerkers dat weten.

Verder is er dus specifiek met mij afgesproken, dat elk nieuw gespreksverslag aan het einde van een gesprek eerst met mij wordt overlegd, en dat mij beloofd wordt dat het ook zo in het log komt als we op dat moment afspreken.
Ik wil namelijk NOOIT meer, dat als er gelogen is, men later probeert te zeggen dat het een "misverstand" betreft. Dat soort spelletjes laten we maar aan Halbe Zijlstra over, die overigens nog een baantje zoekt heb ik begrepen. (?)

Ik wacht nu de komende weken af hoe mijn verbinding zich ontwikkelt en heb ook afgesproken, dat ik de volgende keer zonder vragen of gezeur direct een DLM reset kan krijgen.
Mijn aansluiting is nu door KPN ter plekke gecontroleerd goed bevonden, dus de verhalen over kabeltjes (en paperclips 🙂 kunnen dan ook achterwege blijven.
Ik ga niet langer nutteloos keer op keer door hetzelfde hoepeltje springen als alle betrokkenen weten dat dat zinloos is.

Mocht het nu uiteindelijk toch niet lukken met de VDSL dan verwacht ik de door mij aangegeven weg richting glasvezel. Ik verwacht zelf, dat dit niet nodig zal zijn. Ik heb vanaf het begin gezegd, dat de lijn die ik nu heb in beginsel goed moet zijn.

Als persoonlijke noot nog het volgende:

Ik ben de afgelopen tijd veel in het buitenland en kom elke maand een week naar Nederland om met mijn oude moedertje door te brengen. Zij is in de 90, en ik ben blij dat ik haar nog heb.
Ik heb over de afgelopen week werkelijk het gevoel, dat Telfort mij (volkomen onnodig) van iets moois beroofd heeft. En dan heb ik het niet over de ditmaal ook nog zinloos gemaakte reiskosten.
Ik heb deze hele week aan de telefoon gezeten i.v.m. deze kwestie, en als Telfort eerlijk was geweest en haar afspraken na was gekomen dan was dat allemaal niet nodig geweest.

Ik ben daar behoorlijk ziek van, en dat gevoel is natuurlijk niet zomaar verdwenen wanneer er dan toevallig één keer iemand wel zijn afspraken is nagekomen.
Reputatie 3
Inmiddels wordt er weer glashard ontkent, dat er een DLM reset is aangevraagd.
Het is mij nu wel genoeg geweest..... 18 jaar klant geweest (inclusief Tiscali tijd). Stik er verder maar in.
Ik weet wel dat er overal dezelfde soort leugenaars werken, maar heeft iemand nog suggesties voor een andere provider?
Ik heb alleen Internet en telefoon nodig. Hoeft geen topsnelheid te zijn. Liefst natuurlijk niet te duur, en met een modem waarvan het menu door de provider niet helemaal dichtgetimmerd is.
(Dat laatste is voor mij belangrijk, i.v.m. portforwarding e.d.)
TWaar krijg je die informatie vandaan over wel of niet dlm restten? Van de helpdesk?

Internet vergelijkingssites zijn er genoeg.
Denk dat niet te duur, en niet dichtgetimmerd modem niet echt samen gaan....
. Liefst natuurlijk niet te duur, en met een modem waarvan het menu door de provider niet helemaal dichtgetimmerd is.
(Dat laatste is voor mij belangrijk, i.v.m. portforwarding e.d.)

Voor mij is dat Telfort, maar voor jou niet meer, denk ik.
Als je een andere provider over koper kiest en het probleem zit in het koper buiten de deur heb je grote kans dat je de huidige problemen gewoon blijft houden.
Dan blijft alleen Ziggo over.

Reageer