beantwoord

DLM goed zetten...

• 18 oktober 2013
  • 22 reacties
  • 3094 keer bekeken

Beste Vrienden van Telfort,

Elke keer als in mijn modem uitzet, kom het  terug in deze mode:

INTERNET
VDSL:  CONNECTED
Mode:  PROFILE_8B
Download:  31996 Kbps.
Upload:  3080 Kbps.

Het gevolg is een onstabiele verbinding die na een paar uur geen internet meer heeft.

Als ik nou het modem reset met een sateprikker komt het wel goed terug, Download: 10000  maar dan is mijn verbinding te traag!, het duurt dan meer dan een week voordat hij dan vanzelf naar Download: 20645 gaat, ook dan blijft de boel stabiel en goed draaien en haal ik de maximale snelheid die via deze lijn mogelijk is, ergens rond 19000Kbps. dit heb ik de laatste paar weken gehad en draaide goed.

Nou is mijn vraag kunnen jullie het terug zetten naar die laatste download van 21000 nog wat?

Gr Fredje
icon

Beste antwoord door fredje1971 4 november 2013, 13:46

Beste mensen van Telfort,

De KPN monteur is geweest en heeft de lijn goedgekeurd, hij haalde met een test 42Mbps, dus dat is goed voor mijn 30Mbps abbo.

Het oude modem is vervangen door een nieuw exemplaar en deze draaid al 3 dagen goed.

Mijn probleem is denk ik bij deze opgelost, ga het modem deze week terug sturen.

Willen jullie me beloven dat het oude modem in de schredder terecht komt? want ding is vervloekt..hahaha

Allemaal bedankt voor de goede zorgen.

Gr Fred.
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Het beste is om je modem aan te laten staan en niet te resetten, want daardoor zakt je snelheid omdat DLM niet een stabiele verbinding bij jou herkend, als je modem met rust laat klimt door de DLM je snelheid weer.
Ja Jimmy, zou hem ook graag aan laten staan, maar raak gewoon na en paar uur mijn internet verbinding kwijt...

is er een andere oplossing dit weer op te starten dan?

dit is de huidige status, denk dat het internet er rond een uurtje of 11 straks er weer uit ligt...!!!

VDSL Data Rate:
   Upstream  Downstream
Actual Data Rate  3080 (Kbps.)  31996 (Kbps.)
Attainable Rate  17052 (Kbps.)  74500 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data  Upstream  Downstream
Noise Margin  34.5 dB  26.3 dB
Attenuation  0.0 dB  9.5 dB

Indicator Name  Upstream  Downstream
FEC Error  0  178363
CRC Error  0  60
Reputatie 8
Badge +18
Heb je het modem zo dicht mogelijk max 50 cm aangesloten op het ISRA punt en ook kun je de aansluitkabeltjes even nalopen
Ja het kabeltje van het isra punt en het modem is 15 cm lang. en het modem hangt er naast.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Vrienden van Telfort,

Elke keer als in mijn modem uitzet, kom het  terug in deze mode:

INTERNET
VDSL:  CONNECTED
Mode:  PROFILE_8B
Download:  31996 Kbps.
Upload:  3080 Kbps.

Het gevolg is een onstabiele verbinding die na een paar uur geen internet meer heeft.

Als ik nou het modem reset met een sateprikker komt het wel goed terug, Download: 10000  maar dan is mijn verbinding te traag!, het duurt dan meer dan een week voordat hij dan vanzelf naar Download: 20645 gaat, ook dan blijft de boel stabiel en goed draaien en haal ik de maximale snelheid die via deze lijn mogelijk is, ergens rond 19000Kbps. dit heb ik de laatste paar weken gehad en draaide goed.

Nou is mijn vraag kunnen jullie het terug zetten naar die laatste download van 21000 nog wat?

Gr Fredje

Welkom op ons forum, @fredje1971!

De verbinding 'terugzetten' is in dit geval niet mogelijk, omdat de verbinding instabiel is schakelt DLM automatisch terug naar een lagere snelheid. Om het e.e.a. in kaart te brengen wil ik graag weten waar je hoofdaansluitpunt zit, vragen of je de kabel tussen modem en aansluitpunt vervangt en bekijken of de verbinding dan nog steeds zo vaak wegvalt.

Mocht dit de situatie niet verbeteren kan ik eventueel een storingsmelding voor je aanmaken.

Succes!

Henk
Mijn hoofdaansluiting zit aan de binnenkant van de buitenmuur, tis een woning uit 1952 en het isra punt is nog een oude gesloten doos. ik heb hier zelf de aansluiting op gemaakt met 15 cm utp kabel en heb hier een gevlogten ader paar voor gebruikt op de a rode en b blauwe draad.

Het uitvallen gebeurt trouwens alleen in de 30mb mode, in de 20mb mode draaid het stabiel.

(p.s toen ik vanmiddag thuis kwam draaie alles nog! zag dat jullie in de modem zijn geweest....nou kijken of het morgenvroeg nog draaid in de 30mb  mode...)
Helaas half uur terug weer de verbinding weg, heb nu nieuwe kabel 50cm...tussen het israpunt en de modem gemaakt, maar even kijken hoe lang het nu blijft draaien..

status nu ;

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data  Upstream  Downstream
Noise Margin  32.9 dB  24.5 dB
Attenuation  0.0 dB  9.6 dB
En nog steeds valt het internet weg, 2de keer al vandaag, modem nu een harde reset gegeven.

Heel vreemd want de dsl verbinding blijft wel, ook de telefoon is dood als internet wegvalt.

Denk dat het modem de oorzaak is.
Hallo mensen van de Telfort...zijn we er nog????
Reputatie 8
Badge +16
Webcare is er alleen op werkdagen, dus even geduld
Nou het is nu maandag,

Het modem raakt nog steed 2 tot 3x per dag zijn internet kwijt, terwijl de dsl verbinding wel gewoon blijft...is het de modem stuk ?

De bekabeling is allemaal nagelopen en waarnodig vervangen, heb verder alle bovenstaande tips uitgevoerd.

Begin er nu wel een beetje zat van te worden, beste vrienden van Telfort...

Gr Fred.
Wat moet ik nou nog doen, brief schrijven? of nog even wachten op antwoord hier?
Reputatie 4
Badge +3
Wat moet ik nou nog doen, brief schrijven? of nog even wachten op antwoord hier?

Ik maak een storingsmelding aan, ik heb hier alleen nog een mobiel telefoonnummer voor nodig. Zou je deze in een privébericht willen sturen?

Henk
u heeft een PM Henk.
Reputatie 4
Badge +3
u heeft een PM Henk.

Ontvangen :)

Ik zal verder geen contact opnemen. Als er geconstateerd wordt dat de instabiliteit wordt veroorzaakt door de aansluiting thuis, wordt er pas contact met je opgenomen, om een monteur aan te sturen.

Is in dat geval een ander nummer makkelijker bereikbaar?

Henk
Is in dat geval een ander nummer makkelijker bereikbaar?

Henk

Als je een datum kan geven neem ik de mobiel die dag wel mee naar het werk.

Gr Fred.
Reputatie 4
Badge +3
Als je een datum kan geven neem ik de mobiel die dag wel mee naar het werk.

Gr Fred.

DLM heeft vannacht de lijn weer 'teruggezet' op de maximale waarden maar de verbinding is nog niet stabiel. Storingsmelding is van een update voorzien en ik verwacht dat er vandaag, uiterlijk morgen contact met je wordt opgenomen. Tevens komt er een nieuw modem je kant op om dit uit te kunnen sluiten.

Henk
Helaas heb ik de GSM niet bij me vandaag, dus contact dan graag via mail...
en nieuw modem is zeker niet verkeerd! Bedankt Henk.

Gr Fred.
Reputatie 4
Badge +3
Helaas heb ik de GSM niet bij me vandaag, dus contact dan graag via mail...
en nieuw modem is zeker niet verkeerd! Bedankt Henk.

Gr Fred.

Ik zal de updates van het storingsonderzoek hier plaatsen, en indien nodig vragen morgen contact met je op te nemen.

Henk
Heb de gsm meegenomen naar het werk. ben nu dus bereikbaar.
Heb inmiddels het nieuwe modem ontvangen en ook gelijk aangesloten, zag dat het online kwam en toen moest ik weg naar mijn werk, als je nog wat testen wilt Henk ga je gang hij staat aan.

Vanavond kont de KPN monteur de lijn meten, ben benieuwd wat hier uit komt.

Gr Fred.
Beste mensen van Telfort,

De KPN monteur is geweest en heeft de lijn goedgekeurd, hij haalde met een test 42Mbps, dus dat is goed voor mijn 30Mbps abbo.

Het oude modem is vervangen door een nieuw exemplaar en deze draaid al 3 dagen goed.

Mijn probleem is denk ik bij deze opgelost, ga het modem deze week terug sturen.

Willen jullie me beloven dat het oude modem in de schredder terecht komt? want ding is vervloekt..hahaha

Allemaal bedankt voor de goede zorgen.

Gr Fred.

Reageer