Disclaimer over webbrowser IE 11 en Edge.

• 1 april 2018
  • 8 reacties
  • 106 keer bekeken

Als ik kijk op de website van Telfort bij Bekabeld internet werkt niet,

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet/geen-internet.htm

staat er een disclaimer over webbrowser IE 11 en Edge, zie screenshot.

Gebruik je Internet Explorer 11 of Edge als browser? Dan werkt deze pagina helaas niet heel goed. Probeer het eens in Chrome, Safari en Firefox. Daar kan je alles wel bekijken.

Nu vallen er wel veel dingen op zijn plaats.
Al die vragen, probeer het eens met een andere webbrowser ect.

Op dit moment heb ik nagenoeg geen problemen maar heb ze wel gehad.
Maar ik vind het gênant dat een provider je bepaalde browsers induwt.
Dit vind ik anno 2018 niet kunnen.

Windows 10 heeft de standaard browser Edge.
Deze is nieuw en het moet gewoon goed werken.

IE 11 is dan een oudere browser maar er zijn nog zat mensen die dit gebruiken.
Misschien omdat er geen Windows 10 geïnstalleerd is.
Ook voor deze mensen hoor de website van Telfort goed te werken.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11
......Maar ik vind het gênant dat een provider je bepaalde browsers induwt.
Dit vind ik anno 2018 niet kunnen......

Helemaal mee eens 🙂
Aan de andere kant zijn er genoeg gebruikers die liever helemaal niks van Microsoft gebruiken behalve noodgedwongen het besturingssysteem. Maar al is Edge nieuw te noemen verwacht ik juist voor ie11 betere compatibiliteit.

Ps ook andere bedrijven sturen je neem Google en hun Android ik krijg op mijn Samsung tablet nu steeds meer foutmeldingen vooral betreffende de email app van Samsung dat deze niet meer veilig is. Dit kan kloppen de tablet is een ouder model maar toch.
Reputatie 8
Badge +11
Voor wat betreft veiligheid ben ik het er mee eens dat je hier of daar gepushed wordt, maar een pagina in de browser laden mag toch eigenlijk geen probleem opleveren.
Je kan bij Microsoft de privacy aanpassen.
In Edge na gebruik alle gegevens zoals cookies ect. wissen.
Plus daarnaast een virusscanner.
Dus mijn PC is beveiligd.

Google is ook niet waterdicht, dus voor de veiligheid?

Met IE 11 had ik al problemen met websites van Telfort.
Dus vandaar nu Edge.

Maar dan nog vind ik niet dat ik gepusht moet worden naar een browser die Telfort uitkomt.
Inderdaad, de website moet gewoon voor iedereen toegankelijk zijn, ongeacht de browser.
Badge +13
Laat ik voorop stellen: wij willen niets liever dan dat je in elke browser de stappenplannen kunt gebruiken, zoals die over ‘geen internet’. We hebben er geen belang bij dat je bepaalde browsers wel of niet gebruikt. We proberen alleen hulp te bieden als iets niet vlekkeloos werkt.

De Probleemoplossers zijn kortgeleden vernieuwd, maar het bleek dat bepaalde browsers de manier waarop ze gebouwd zijn niet ‘slikten’. Sindsdien hebben de bouwers hard geklust aan een oplossing. Ik geloof dat de foutjes er sinds deze week uit zijn. Ik ga dit dubbelchecken, want daarna kan de tip om een andere browser te proberen natuurlijk weg 🙂
De vraag alleen al, probeer een andere browser, begon mij knap te irriteren.
Net alsof de 'fout' bij mij lag, terwijl het een fout in het systeem is.

Dit was echt niet de eerste disclaimer die ik tegen gekomen ben.
Misschien zijn er nu al een aantal weg maar het heeft gebarst van de disclaimers op de Telfort website.
Dan weet je eigenlijk nog niet waar je aan toe bent.
Badge +13
Er is een probleem met de Probleemoplosser opgelost (euhhh, ja, da's apart) 😃 Maar helaas is daarbij weer iets anders omgevallen. Het blijft nog even klussen dus!

De tip blijft vooralsnog nog even staan.
Ja, het zal best veel werk zijn allemaal.
Hoop echt dat alles snel goed opgelost gaat worden.

Reageer