beantwoord

DHCP server Xperiabox v10

• 29 november 2017
  • 4 reacties
  • 445 keer bekeken

Is het mogelijk om in de v10 het ipadres aan te passen van de gateway welke wordt verstrekt door de dhcpserver aan te passen? Zelfde als je bv de DNS is aan te passen wanneer je de optie ISP DNS op UIT zet onder ÏNSTELLINGEN.
icon

Beste antwoord door Babylonia 10 december 2017, 05:45

Inmiddels geprobeerd met de V10 ander sub-net / gateway in te stellen. Geen probleem !!!
Na aanpassing wel de Experia Box een keer opnieuw opstarten (netspanning uit en weer aan).
Ook andere DNS-server ingesteld (Google - 8.8.8.8). Heb connectie met TV, internet en VOIP.

Tevens laatste firmware:

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo elroy, helaas is dit niet mogelijk. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Antwoord onjuist.
Reputatie 8
Voordat dit antwoord van @Stephen - Telfort kwam, had ik dat even geprobeerd met de V8.
Zowel ander sub-net bereik - 192.168.22.xx, (dat is in mijn eigen set-up reeds standaard).
als ook een andere gateway / IP - 192.168.22.150 om de Experia Box te benaderen.
Is geen probleem. (TV en internet bleven werken - VOIP niet uitgetest).

Maar heb dat niet geprobeerd met de V10. (Had er toen geen zin in om de V8 uit te wisselen).
Standaard heb ik ook de V10 in een ander sub-net, maar het IP wel op 192.168.22.254

Lijkt me ook geen probleem voor een V10, maar ben nu niet thuis om het alsnog uit te proberen. (Maar kun je uiteraard ook zelf doen. Wel goed opletten om bij alle velden met een IP de juiste instellingen door te voeren, en het DHCP bereik buiten het Gateway adres te houden).
Reputatie 8
Inmiddels geprobeerd met de V10 ander sub-net / gateway in te stellen. Geen probleem !!!
Na aanpassing wel de Experia Box een keer opnieuw opstarten (netspanning uit en weer aan).
Ook andere DNS-server ingesteld (Google - 8.8.8.8). Heb connectie met TV, internet en VOIP.

Tevens laatste firmware:

Reputatie 8
Badge +16
@Babylonia,

Hartstikke bedankt voor het uitproberen. Fijn dat het toch mogelijk is!

@elroy,

Het is dus toch mogelijk. Mijn eerdere reactie dat dit niet het geval is was dus onjuist. Mijn excuses hiervoor.

Reageer