beantwoord

Dezelfde snelheid na straatkast upgrade

Beste Telfort,

Onze straatkast is laatst (10 mei) geupgrade waardoor nu 100 Mbit/s haalbaar is op ons adres (of zelfs 200 met bonding). We betalen voor een internet abonnement van 50 Mbit/5 Mbit, dan verwachten we ook die snelheid te krijgen. Helaas krijgen we nog steeds maar 26 Mbit, net als voorheen. Het zou fijn zijn als die kan worden opgelost aangezien we er wel gewoon voor betalen en het een vrij fors verschil is..

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Deborah 20 juni 2017, 16:40

Hoi houint, ik zie dat de monteur op 14 juni is langsgekomen. Uit het verslag van de monteur maak ik op dat je op 22 juni overgaat naar een andere verbinding en je dan gebruik kunt maken van de straatkast upgrade. Kun je mij aanstaande donderdag laten weten of je thuis een hogere snelheid meet?
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Als https://netco-fpi-info.fourstack.nl dit sinds 10 mei aangeeft dan kan het nog maanden duren voordat deze verhoging ook door de providers administratief verwerkt is in de systemen.
Het is dus een kwestie van geregeld in Mijn Telfort controleren of je abonnement inmiddel geupgrade kan worden.
Vergeet niet dat de snelheidsverhoging niet vanzelf gaat als je momenteel nog een 'oud' 30 Mbps abonnement hebt, je zal dan je abonnement moeten verlengen om deze nieuwe hoge snelheid te kunnen krijgen.
Reputatie 8
Badge +19
Correctie gekregen van mede-forumlid...

In de nieuwe kasten (Sni-F) zit maar 3 profielen: 50/5 en 100/10 en 20/1 (ADSL), waarbij de upload vaak onbegrenst is. 30/3 bestaat niet meer als profiel en wordt direct 50/5 als de lijn overgenomen is in de wijkkast.
Vandaar ook het "rechttrekken van de profielen" zodat KPN en alle andere (sub) providers dezelfde profielen gebruiken.

Als de straatkast administratief is opgeleverd dan ga je dus vanzelf naar 50/5...
Reputatie 4
Badge +10
Hoi houint, op de pagina die @Enterprise heeft gedeeld zie ik inderdaad dat er snelheid van 100 Mb/s op je adres mogelijk is. Aangezien je een 50/5 abonnement hebt, is 26 Mb/s aan de lage kant. Heb je deze snelheid bekabeld of via de WiFi gemeten? Mocht dit de WiFi snelheid zijn, kan je mij dan laten weten welke snelheid je bekabeld haalt? Op de website van Speedtest kan je de snelheid meten. Ik hoor het graag van je 🙂.
Hoi houint, op de pagina die @Enterprise heeft gedeeld zie ik inderdaad dat er snelheid van 100 Mb/s op je adres mogelijk is. Aangezien je een 50/5 abonnement hebt, is 26 Mb/s aan de lage kant. Heb je deze snelheid bekabeld of via de WiFi gemeten? Mocht dit de WiFi snelheid zijn, kan je mij dan laten weten welke snelheid je bekabeld haalt? Op de website van Speedtest kan je de snelheid meten. Ik hoor het graag van je 🙂.
Bedankt voor de reacties, zowel op WiFi als bekabeld heb ik nog nooit meer dan 26 Mbit gemeten.
Dit is wat de speedtest op dit moment aangeeft (bekabeld): http://beta.speedtest.net/result/6340494696.png
Reputatie 4
Badge +10
Oke duidelijk! Zojuist ben ik er verder ingedoken en zie ik dat de maximale snelheid in de huidige situatie 27 Mb/s is. Aangezien je pas al een nieuw modem hebt ontvangen, wil ik graag de oorzaak ergens anders zoeken wat de snelheid remt. Waar in het huis is je modem aangesloten? In sommige woningen zijn meerdere aansluitingen aanwezig waarmee je het modem kunt verbinden. Wanneer dit het geval is, spreken we van een hoofdaansluiting en één of meerdere vertakkingen. De vertakkingen zijn verbonden met de hoofdaansluiting. Op deze pagina lees je meer over het vinden van de hoofdaansluiting. Kun je nagaan of je modem op de hoofdaansluiting is aangesloten? Het is daarnaast mogelijk dat de kabel vanaf de hoofdaansluiting naar het modem niet goed is. Kun je deze kabel vervangen? Deze kabel mag niet langer zijn dan 1,5 meter. Ik hoor het graag van je 😳.
Het modem is aangesloten op de wandcontactdoos in de woonkamer, de enige aansluiting in het huis. De DSL-kabel ertussen is nog geen meter lang en onlangs vervangen. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan de in-home bekabeling ligt maar eerder ergens anders aan, misschien dat de straatkast niet goed/volledig is ingesteld of een verkeerde profile?
Reputatie 8
Badge +17
Als de kast 10 mei is opgeleverd dan zijn de aderparen nog niet overgenomen door de wijkkast. Dit gebeurd meestal (pas) na een maand of 2 tot 3, KPN stuurt dan een monteur die een aantal uur in de kast bezig is om alle bekabeling om te leggen naar de DSLAM's in de wijkkast. Grote kans dat de aansluiting dus nog gewoon vanaf de centrale gevoed wordt waardoor je niet de optimale snelheid (50/5 Mbps) haalt.
Reputatie 4
Badge +10
Goedemorgen houint 🙂 Wat @Kees-Jan aangeeft, dat is inderdaad mogelijk. Voor de zekerheid laat ik het intern onderzoeken. Zodra ik meer weet, neem ik contact met je op! Het is ook mogelijk dat een collega met je contact opneemt en dat een monteur langskomt. Je wordt dan nog gebeld voor een afspraak.
Goedemorgen houint 🙂 Wat @Kees-Jan aangeeft, dat is inderdaad mogelijk. Voor de zekerheid laat ik het intern onderzoeken. Zodra ik meer weet, neem ik contact met je op! Het is ook mogelijk dat een collega met je contact opneemt en dat een monteur langskomt. Je wordt dan nog gebeld voor een afspraak.
Prima dan wacht ik af, in ieder geval alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi houint, ik zie dat de monteur op 14 juni is langsgekomen. Uit het verslag van de monteur maak ik op dat je op 22 juni overgaat naar een andere verbinding en je dan gebruik kunt maken van de straatkast upgrade. Kun je mij aanstaande donderdag laten weten of je thuis een hogere snelheid meet?

Reageer