beantwoord

Defecte Zyxel P-2812HNU-F1

• 20 december 2012
  • 10 reacties
  • 3502 keer bekeken

Hallo, 

Ik heb een tijdje geleden dit topic geopend n.a.v. de problemen met ons Zyxel modem:
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/defecte-zyxel-p-2812hnu-f1-30064/

Heb op advies een factory reset geprobeerd en toen is het topic op "Beantwoord" gezet.
Maar na 10 dagen was het probleem (vaak geen verbinding, DNS-meldingen & onbereikbare Webinterface op 192.168.1.254 / Wifi én ethernet) weer keihard terug.

Het lijkt mij dat ik ook recht heb op een nieuw modem, maar omdat het topic op "Beantwoord" staat, denk ik dat ik over het hoofd gezien wordt.

Alvast bedankt!
Randy Lemaire
icon

Beste antwoord door Jelmer - Telfort 20 december 2012, 16:09

@randylemaire

Spijtig dat je problemen met het modem ervaart. Ik heb je een nieuw modem verstuurd dat binnen 5 werkdagen bij je bezorgd zal worden. Ik lees graag in dit topic terug of met het nieuwe modem de problemen zijn opgelost.

Jelmer
Bekijk reactie

10 reacties

Badge
een nieuw topic gemaakt.
Reputatie 8
Badge +19
2 maanden geleden was een topic gemaakt waar een reactie kwam.

Vandaar hier geplaatst: eigenlijk is dit een beetje topic van een Defecte Zyxel P-2812. Het defect zit in telfort firmware denk ik.

Het probleem dat jij beschrijft lijkt in de verste verte NIET op het probleem dat de topicstarter ondervindt.
Een modem(firmware) kan om 100 redenen 'defect' zijn.

Dus gewoon ontzettend off-topic en hijack...
Badge
2 maanden geleden was een topic gemaakt waar een reactie kwam.

Vandaar hier geplaatst: eigenlijk is dit een beetje topic van een Defecte Zyxel P-2812. Het defect zit in telfort firmware denk ik.
Reputatie 8
Badge +19
Goedemiddag.
Misschien een off-topic!?

Misschien..?
Waarom niet gewoon zelf een nieuwe post starten..?
Badge
Goedemiddag.
Misschien een off-topic!?

Ik heb jaren een Zyxel 2602 grijze router/modem (adsl) gebruikt zonder problemen, Daarop kon ik in phonebook een voip nummer (een gebuikersnaam met letters) invullen en via analoge telefoon met mijn voipbuster account bellen naar andere voip gebruiker.
Nu is het zo dat op 2812 HNU(met een vdsl aansluiting) instellen van call rule ( als ik een nummer wil toevoegen die ook letters bevat) niet mogelijk.
Ik krijg een foutmelding dat het nummer fout is. Volgens Zyxel officiele handleiding moet het mogelijk zijn om een nummer die ook letters bevat toe te voegen.
Nu we een router hebben gebregen waar een speciale voor telfort gemaakte software zit, denk ik dat dit met opzet is geblokkeerd.

Beste Telfort mede forumleden,
Is er een oplossing voor dit probleem?
Of moet ik eindelijk een keertje naar een ander internet provider overstappen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Hij is binnen & aangesloten, bedankt!
Over een paar weken zal ik mijn ervaringen posten.

Groet,
Randy
Badge +2
@randylemaire,

Ik zag helaas geen ticket of wijzigorder, deze nu alsnog aangemaakt. Nieuwe modem zal aankomende week worden thuisbezorgd. Mijn excuses voor het ongemak!

Hugo
Reputatie 8
Badge +17
Dat modem had er lang moeten zijn, echter in de weekends is Jelmer en andere moderators van Telfort helaas niet aanwezig op het forum.
Beste Jelmer,

Ik heb even afgewacht ivm. de feestdagen, maar het modem is (nog) niet aangekomen.
Kan jij controleren of er iets mis is gegaan?

Groet,
Randy
Badge
@randylemaire

Spijtig dat je problemen met het modem ervaart. Ik heb je een nieuw modem verstuurd dat binnen 5 werkdagen bij je bezorgd zal worden. Ik lees graag in dit topic terug of met het nieuwe modem de problemen zijn opgelost.

Jelmer

Reageer