beantwoord

Defecte glasvezelkabel

  • 7 september 2019
  • 37 reacties
  • 718 keer bekeken


Toon het eerste bericht

37 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ook ik lees mee maar heb, net als Nelly Jacoba, geen invloed. Mijn mening geven kan wel, maar daar schiet je niets mee op. Ik beperkt me maar tot "diep triest".

Succes.
@GJC en ik duimen voor je!
Reputatie 8
Badge +11
Hey Manuel! Ik ben het systeem voor je ingedoken en zie dat er vandaag een update is geweest met de volgende afspraak: Plandatum aangegeven: Start: 9/10/2019 8:00:00 AM Eind: 9/10/2019 11:00:00 AM. Ik vermoed dat deze afspraak nu staat voor 9 oktober, wat ik te gek voor woorden vind omdat het dan nog veel te lang duurt. Ik heb daarom een verzoek gestuurd of dit daadwerkelijk 9 oktober is en of dit naar voren gehaald kan worden.
Dat was de afspraak die ik eerder voor vandaag noemde, in dat systeem wordt namelijk de Amerikaanse datumnotatie gebruikt (vraag me niet waarom). Eerst de maand, gevolgd door de dag en het jaar. Dat heb ik de collega die dat naar je heeft gestuurd nu ook uitgelegd. Diezelfde afspraak is nu verplaatst, naar morgen: Plandatum aangegeven: Start: 9/11/2019 8:00:00 AM Eind: 9/11/2019 11:00:00 AM. Dat is gelukkig niet voor november! Ik denk dat de afspraak nu is verplaatst, omdat diegene die jou gemaild had een verzoek heeft gestuurd om het te verplaatsen. Ik hoor morgen graag van je hoe het gaat na de werkzaamheden, hopelijk is het noodpakket dan niet eens meer nodig!
Ik zie ook dat de afdeling Klantrelaties al een mail naar je heeft gestuurd dat ze deze hebben ontvangen en contact met je gaan opnemen.
Reputatie 8
....in dat systeem wordt namelijk de Amerikaanse datumnotatie gebruikt
(vraag me niet waarom).

Lekker handig om in Nederland andere datumnotaties te gebruiken. Verklaard veel van de vele fouten en verplaatsingen van plandatums die hier op het forum voorbij komen.
Kost handen vol geld, en frustraties van betrokkenen.
De notatie AM geeft al aan dat de Amerikaanse notatie gebruikt wordt, dus maand/dag/jaar.
Waarom men dat in NL zo doet bij sommige bedrijven is mij een raadsel.
Vermoedelijk hebben de softwarebouwers vergeten er de NL-notatie aan te koppelen in hun software of het is gewoon gemakzucht.
Zelfs bij Windows (10) kun je kiezen voor allerlei tijd/datum-notaties, maar in NL is alléén de NL-notatie de goede.
Reputatie 8
Met wat ik uit je relaas begrijp hebben ze het grindpad van je oprit niet hoeven open te halen?
Reputatie 1
Dat klopt inderdaad.. Gelukkig was dat niet nodig!
Met een compressor is het gelukt om de vezel door de huls te blazen
Reputatie 1
Zelfs bij Telfort zelf is er blijkbaar verwarring over de datumnotatie.. .
Het schijnt trouwens dat er vandaag toch 3 kpn monteurs langs zijn geweest, ze hebben even in het gat naar de kabel staan staren en zijn toen maar weer weg gegaan... Niet even aangebeld ofzo... Ben benieuwd wat er morgen staat te gebeuren
Reputatie 8
Badge +17
En er is verbinding!!
na een week en een dag is het eindelijk gelukt om de verbinding te herstellen...
Met een kleine kanttekening dat ze vanochtend bijna een uur later kwamen dan aangegeven en ook zonder het even te melden weer zijn vertrokken (opeens dacht ik "he, ik hoor of zie niemand meer, zou het klaar zijn?", waren ze dus gewoon met de noorderzon vertrokken terwijl ik gewoon in de tuin zat in het zichtveld van de monteurs...

Maar goed, het werkt weer en de achtergebleven resten glasvezel ruim ik zelf wel op 😉


@Mb1973mb :Hebben ze niets in huis hoeven doen? Want ik neem aan dat als er een nieuwe glasveze door de huls is geblazen die zichzelf niet een weg baant naar de glasvezelmodem en zichzelf aansluit?!
Reputatie 1
Ze zijn inmiddels met twee man bezig.
De kabel blijkt uit de meterkast getrokken te zijn, dus waarschijnlijk moeten ze onze oprit open halen (grint met grint matten).
Op dit moment zijn ze aan het onderzoeken waar de kabel precies langs loopt (aangelegd in december 2018), maar als er gegraven moet worden gaan ze waarschijnlijk weer weg.. 😱
Ze meldden trouwens dat ze gisteren ook aan de deur gestaan hebben, ik ben de hele dag thuis geweest en heb daarbij ook 2 teckels die meteen aanslaan, maar heb niets gehoord en ben ook niet gebeld....
Wordt vervolgd
Reputatie 8
Badge +11
Een Nederlandse provider die haar Nederlandse klanten een online afsprakensysteem voorschoteld met Amerikaanse datum- en tijdsnotatie.
Daar is écht wel over nagedacht vermoed ik... 😆

Haha nee hoor, die notatie is alleen in een intern KPN systeem te vinden. In alle externe berichten over afspraken wordt de datumnotatie gebruikt zoals we die hier gewend zijn. Guidion gebruikt dat systeem niet, waardoor het geen invloed heeft op die afspraken. De reden dat ik het even toelichtte was dat de datum op die manier via Facebook/Twitter was doorgegeven, en de verwarring die daarvan kwam wou ik wegnemen 😉

Het schijnt trouwens dat er vandaag toch 3 kpn monteurs langs zijn geweest, ze hebben even in het gat naar de kabel staan staren en zijn toen maar weer weg gegaan... Niet even aangebeld ofzo... Ben benieuwd wat er morgen staat te gebeuren
Misschien zagen ze aan het gat met de kabel al genoeg, maar ik ben het met je eens dat even aanbellen dan wel netjes geweest was. Dan had je op dat moment zelf geweten waar je aan toe was. Mogelijk zagen de monteurs dat zij het met de voor hun beschikbare apparatuur niet konden verhelpen en is het verplaatst zodat er een specialist monteur kon komen. Bij de melding staat geen toelichting dat en of ze zijn geweest, dus ik ben ook aan het gissen. Op dit moment zie ik ook nog geen nieuwe melding van de monteurs van vandaag staan, maar ze zijn al wel bezig dus. Dat is goed om te lezen, ik ben net als de rest benieuwd hoe het vandaag verloopt.
Reputatie 1
Laten we het hopen... Had net willen melden dat ook vandaag weer niemand geweest is...

Reageer