Het bedrijf welke de kabel doormidden gespit heeft zegt dit meteen gemeld te hebben maar voor de zekerheid raadde men mij aan het zelf ook even bij telfort te melden.
Ik heb meteen gebeld en de situatie uitgelegd. Ondanks dat het erg duidelijk is waar de fout zit moest ik toch in de meterkast gaan kijken welk lampje op de modem brandde (rood) en welke op het glasvezelkastje (glasvezel is gedoofd).
Hierop zou een monteur aangestuurd worden. Ik heb duidelijk vermeld dat ik TOT 12 en NA 17 uur thuis was, er zou daarom iemand langs komen na 5 uur. Meteen na het gesprek kreeg ik een bevestiging via SMS, met daarin de mededeling dat er een monteur ingepland was TUSSEN 15 en 17 uur...

later die middag belde de monteur, hij stond aan onze deur maar er was niemand thuis (duhh). Blijkbaar is het protocol dat de monteur daadwerkelijk constateert dat er binnen echt geen signaal is voordat reggefiber aangestuurd wordt om de breuk te herstellen.
Er zou daarom een nieuwe afspraak gemaakt moeten worden en daarover zou ik binnen 4 kantooruren terug gebeld worden. In ieder geval zou dat donderdag niet meer lukken, dus die dag geen signaal. Hierover meteen weer contact met telfort gezocht maar daar kon men niks meer voor mij doen. Dan maar afwachten op het telefoontje op vrijdag... Je raadt het al: geen telefoon gehad dus zelf maar weer in de telefoon geklommen. Eerst telfort gebeld, daar zag men wel dat er van alles gebeurde op het ticket en dat het de hoogste prioriteit had, maar verder kan telfort niets betekenen dus maar lijdzaam afwachten. Ik heb nog weer contact met de monteur gezocht die donderdag aan onze deur stond en hij wist mij te vertellen dat ze zouden proberen vrijdag nog langs te komen... Helaas daarna niets meer gehoord.
Telfort geeft aan het allemaal erg vervelend te vinden, maar niets meer te kunnen doen. Ondertussen zitten we nu het hele weekend zonder verbinding en is het maar afwachten wanneer er iemand langs gaat komen om de breuk te repareren.. Maandag wordt de straat aangelegd dus het wordt alleen maar lastiger.
Dit moet toch anders kunnen?! Het is verkeerd gegaan bij het aanmaken van de afspraak door Telfort, zie nu nog maar eens weer een monteur te krijgen...
Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
Beste antwoord door Mb1973mb
En er is verbinding!!
na een week en een dag is het eindelijk gelukt om de verbinding te herstellen...
Met een kleine kanttekening dat ze vanochtend bijna een uur later kwamen dan aangegeven en ook zonder het even te melden weer zijn vertrokken (opeens dacht ik "he, ik hoor of zie niemand meer, zou het klaar zijn?", waren ze dus gewoon met de noorderzon vertrokken terwijl ik gewoon in de tuin zat in het zichtveld van de monteurs...
Maar goed, het werkt weer en de achtergebleven resten glasvezel ruim ik zelf wel op
Bekijk reactie
na een week en een dag is het eindelijk gelukt om de verbinding te herstellen...
Met een kleine kanttekening dat ze vanochtend bijna een uur later kwamen dan aangegeven en ook zonder het even te melden weer zijn vertrokken (opeens dacht ik "he, ik hoor of zie niemand meer, zou het klaar zijn?", waren ze dus gewoon met de noorderzon vertrokken terwijl ik gewoon in de tuin zat in het zichtveld van de monteurs...
Maar goed, het werkt weer en de achtergebleven resten glasvezel ruim ik zelf wel op