beantwoord

Defecte glasvezelkabel

• 7 september 2019
  • 37 reacties
  • 701 keer bekeken

Toon het eerste bericht

37 reacties

Reputatie 8
Badge +17
@Jasper - Telfort wellicht is een noodpakket een tijdige oplossing, want ik ben bang dat dit niet 1,2,3 gerepareerd wordt.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort wellicht is een noodpakket een tijdige oplossing
Ach.. We zitten nog maar een week zonder.. Mijn 4g bundel gaat nu als een malle op.. Sinds gisteren wordt er over een noodpakket gesproken maar ook daar zit verder nog weinig actie in
Reputatie 8
Badge +11
De monteurs hebben hun best gedaan dus, en het voor de stratenmakers ook makkelijker gemaakt. Hopelijk gaat het mogelijk zijn om de glasvezelkabel naar binnen te blazen, want het alternatief om de oprit te openen is natuurlijk geen pretje! Ik had gehoopt dat ze het vandaag op zouden lossen, daarom had ik het noodpakket nog niet gestuurd maar nu het nog niet opgelost is zal ik deze wel versturen. De afdeling die naar aanleiding van het mailtje nog contact zal opnemen kan dat ook sturen, maar het lijkt me beter om daar niet op te wachten. Het noodpakket is bij deze naar je onderweg! Hopelijk komt deze morgen al bij je aan, anders zal het overmorgen zijn. Daarin zit een Digitenne ontvanger en een MiFi router zodat je zowel tv kunt kijken als kunt internetten zonder dat het je maandelijkse bundel opslokt.
Reputatie 1
Ik heb het noodpakket inmiddels ontvangen, deze zal ik vanmiddag aansluiten.
Morgenochtend gaan ze verder met het proberen om de kabel binnen te krijgen, laten we hopen dat dat lukt aangezien anders de oprit er gedeeltelijk uit moet...
Inmiddels zijn de stratenmakers bij ons huis aangekomen, vandaag gaat de straat er dus in (en morgenochtend er weer uit).. Inmiddels begint het lachwekkend te worden... 😂
Reputatie 8
Badge +11
Lachwekkend is niet het woord wat ik daarvoor zou willen gebruiken voor de situatie, maar tegelijkertijd snap ik je wel 😅
Morgenochtend wordt het volgende spannende moment in de aansluiting dus, we wachten het weer af. Ik hoop dat de oprit gewoon kan blijven liggen en het lukt om er onder door te gaan!
Reputatie 1
En er is verbinding!!
na een week en een dag is het eindelijk gelukt om de verbinding te herstellen...
Met een kleine kanttekening dat ze vanochtend bijna een uur later kwamen dan aangegeven en ook zonder het even te melden weer zijn vertrokken (opeens dacht ik "he, ik hoor of zie niemand meer, zou het klaar zijn?", waren ze dus gewoon met de noorderzon vertrokken terwijl ik gewoon in de tuin zat in het zichtveld van de monteurs...

Maar goed, het werkt weer en de achtergebleven resten glasvezel ruim ik zelf wel op 😉
Reputatie 8
Met wat ik uit je relaas begrijp hebben ze het grindpad van je oprit niet hoeven open te halen?
Reputatie 1
Dat klopt inderdaad.. Gelukkig was dat niet nodig!
Met een compressor is het gelukt om de vezel door de huls te blazen
Reputatie 8
In ieder geval fijn dat het is opgelost.
Reputatie 8
Badge +11
De monteurs van NetwerkNL waren niet heel spraakzaam blijkbaar. Maar datgene wat ze moesten doen hebben ze gelukkig ook kunnen doen, zonder de oprit overhoop te halen dus. Dat is fijn en ik ben ook erg blij dat het signaal nu hersteld is! Het had letterlijk en figuurlijk wat voeten in de aarde, maar het is gelukt.
Hopelijk gaat er niemand meer graven daar in de buurt of kijken ze voordat ze de schop in de grond zetten eerst goed op de kaart waar de kabels zich bevinden.
Reputatie 8
Badge +17
En er is verbinding!!
na een week en een dag is het eindelijk gelukt om de verbinding te herstellen...
Met een kleine kanttekening dat ze vanochtend bijna een uur later kwamen dan aangegeven en ook zonder het even te melden weer zijn vertrokken (opeens dacht ik "he, ik hoor of zie niemand meer, zou het klaar zijn?", waren ze dus gewoon met de noorderzon vertrokken terwijl ik gewoon in de tuin zat in het zichtveld van de monteurs...

Maar goed, het werkt weer en de achtergebleven resten glasvezel ruim ik zelf wel op 😉

@Mb1973mb :Hebben ze niets in huis hoeven doen? Want ik neem aan dat als er een nieuwe glasveze door de huls is geblazen die zichzelf niet een weg baant naar de glasvezelmodem en zichzelf aansluit?!
Reputatie 1
Ja uiteraard moest dat, de kabel was immers uit de meterkast getrokken..

Reageer