beantwoord

Defect modem? LAN poort 3 werkt niet meer

Hallo Telfort,

Lan poort nr3 werkt al een tijdje niet meer, maar nu begint het een probleem te worden omdat ik deze extra poort steeds vaker nodig heb.

Als ik de stekkers omsteek van Poort 3 > 2 werkt het wel gewoon.
Ik gok dat deze poort 3 gewoon defect is.
Deze poort 3 werkte vanaf het begin ook al slecht met ons 2e interactieve tv kastje, welke inmiddels ook allang alweer geannuleerd is.

Daarnaast zouden een paar extra LAN poorten ook niet verkeerd zijn, en misschien een modem met externe antenne mogelijkheid?

Graag hoor ik wat er mogelijk is,
Mvg, H. van Dijk

icon

Beste antwoord door hvandijk.0144 6 december 2015, 10:17

Dat van die uitdagingen met een nieuwe router snap ik en zit ik ook niet op te wachten eigenlijk.
Waarschijnlijk zijn dan ook alle opgenomen programma's weer weg in de lijst.
Ik probeer het wel eens met een switch, als dat niet fijn werkt vervang ik wel de modem.

(Als ik dan toch zou moeten overstappen van modem, bijvoorbeeld als de rest van de hardware het begeeft,
dan maar meteen naar de nieuwste denk ik. Maar tegen die tijd is er misschien wel weer een nieuw modem)

@Franzki en @Aragorn; Bedankt voor jullie reacties en tips.

@Stephen - Telfort;
voorlopig wacht ik nog maar even met een nieuw modem. Mocht het toch nodig zijn kom ik graag op je aanbod terug.
PS: Wat is dan de makkelijkste manier om dat in gang te zetten? Op dit topic een berichtje achterlaten? Een mail sturen naar een bepaald adres? Of een bepaald nummer bellen?

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welk modem heb je nu? Heb je het modem al ooit eens een volledige reset gegeven?
Reputatie 3
Gewoon een goedkope switch kopen, daarmee heb je meteen 4 poorten op één.
Welk modem heb je nu? Heb je het modem al ooit eens een volledige reset gegeven?

Een ZyXEL P-2812HNU-F1

Ik zag dat deze inmiddels niet meer geleverd wordt, en is vervangen door de Experia Box v8.
Is deze beter? En heeft deze ook snellere en/of beter bereik van wifi?

Volledige reset in het verleden wel gedaan, maar hielp toen ook niet met poort 3.
Reputatie 8
Badge +16
Als poort 3 kapot is, dan moet Telfort gewoon je modem vervangen.

De Experiabox is een gelijkwaardig modem in vergelijking met de Zyxel 2812. Zelf gebruik ik nu de Experiabox. Maar sommigen vinden de 2812 juist net iets beter werken. Het is dus een persoonlijke voorkeur.
Reputatie 3
Klopt, maar als je dat modem gewend bent en de rest werkt prima, zou ik de switch kiezen. Een ander modem zorgt weer voor andere "uitdagingen" en daar zitten de meeste niet op te wachten.
Reputatie 8
Badge +16
Ik weet het niet hoor... een defect poortje kan een teken zijn dat er meer mis is met de hardware. En dan is het een kwestie van tijd voordat de rest uitvalt.

Misschien dat Telfort gewoon een 2812 als vervanging kan sturen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo hvandijk.0144, als je modem een defecte poort heeft dan sturen wij jou graag een nieuw modem. Ik verneem graag van je naar welk type modem jouw voorkeur uitgaat.

@Franzki, @Aragorn,

Bedankt voor jullie reacties!
Dat van die uitdagingen met een nieuwe router snap ik en zit ik ook niet op te wachten eigenlijk.
Waarschijnlijk zijn dan ook alle opgenomen programma's weer weg in de lijst.
Ik probeer het wel eens met een switch, als dat niet fijn werkt vervang ik wel de modem.

(Als ik dan toch zou moeten overstappen van modem, bijvoorbeeld als de rest van de hardware het begeeft,
dan maar meteen naar de nieuwste denk ik. Maar tegen die tijd is er misschien wel weer een nieuw modem)

@Franzki en @Aragorn; Bedankt voor jullie reacties en tips.

@Stephen - Telfort;
voorlopig wacht ik nog maar even met een nieuw modem. Mocht het toch nodig zijn kom ik graag op je aanbod terug.
PS: Wat is dan de makkelijkste manier om dat in gang te zetten? Op dit topic een berichtje achterlaten? Een mail sturen naar een bepaald adres? Of een bepaald nummer bellen?
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij biedt Stephen je gewoon de mogelijkheid om een identieke Zyxel te ontvangen... ik begrijp niet goed waarom je daar niet op in zou gaan...
Reputatie 3
Tja, als ze een identieke 2812 willen en kunnen sturen, dan moet je dat inderdaad gewoon doen.Ik neem aan dat je deze aan kunt sluiten als je je oude nog hebt, dus als er iets fout gaat kun je gewoon terug.
Reputatie 8
Badge +16
Beste hvandijk.0144, excuses voor de late reactie. Je kunt mij dan gewoon een privébericht sturen of in dit topic een reactie achterlaten. 🙂