Defect modem

• 26 mei 2013
  • 15 reacties
  • 3715 keer bekeken

Badge +1
Goedemorgen,

Sinds gistermiddag heb ik geen internetverbinding meer: het modem, type Zyxel P-2812HNU(L), dat ik van Telfort in bruikleen bij het abo heb, doet helemaal niets meer.

Diagnose/reeds getest:
- er brandt geen enkel lampje, ook niet eventjes bij het opnieuw inpluggen/aanzetten.
- reageert dus niet op aan/uit-knop
- ander stopcontact maakt geen verschil
- resetknop kort/lang indrukken maakt geen verschil, gebeurt niets
- alle overige (niet-stroom)kabels loskoppelen maakt geen verschil
- er was hier gisteren geen stroomstoring/onweer

Ik had nog een oud ADSL-/VDSL-modem liggen (Huawei HG655d), en die geeft wel aan dat er een DSL-signaal is (DSL-lampje op dat modem brandt en als je inlogt zie je dat 'ie intraint op 32000/3079).
Echter, VDSL krijg ik niet werkend erop, bij PTM heb ik dit ingesteld:
Pad 0, normale prioriteit, VLAN 34, 802.1P 0

Ook wat andere settings geprobeerd, maar helaas. Weet dus niet of dat ligt aan de verbinding of aan de instellingen (ja, ik weet dat Telfort geen andere dan door hun geleverde modems ondersteunt, maar zou fijn zijn als ik weer gewoon thuis kon internetten tot het vervangende modem er is ;-)).

Conclusie, ik heb 2 vragen:
- is er (naast het defecte modem) misschien ook iets mis met de verbinding omdat het op een ander modem niet werkt?
- hoelang duurt het voordat ik het vervangende modem heb?

Alvast bedankt,
tsmb

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Nieuw modem opsturen duurt gemiddeld 5 werkdagen, nadat Telfort de toezegging hierover heeft gedaan hiervoor kun je morgen de klantenservice bellen of wachten totdat Webcare Telfort zich hier overbuigt.
Hier staan de instellingen voor VDSL van Telfort.
Wel voor de Fritzbox, maar misschien krijg je je Huawei er mee aan de gang
http://www.callvoip.nl/product_reviews_info.php?products_id=440&reviews_id=261&osCsid=t1ut8m2s5p6rta4lq1ppsosic3
Reputatie 4
Badge +3
@tsmb,

Is het gelukt met het andere modem? De instellingen waar nelly jacoba naar linkt zouden moeten werken met het type modem wat je gebruikt.

Ik wil je in ieder geval een vervangend modem opsturen, zou je in een privé bericht je postcode en huisnummer kenbaar willen maken?

Henk
Badge +1
@ nelly jacoba (en @ Henk)
Dank je voor de link, helaas lukt het me niet het daarmee op de Huawei werkend te krijgen onder het ATM-tabblad.

Als ik PPPoA kies, kan ik geen VLAN invoeren.
Bij de andere optie (EoA), krijg ik wel een VLAN invulveld (waar ik 34 invoer), maar dan werkt het ook niet.

Ik heb nog zitten spelen met andere opties (VCMUX e.d.), maar niks werkt; krijg geen IP-adres, ook niet als ik na het invoeren van de wijzigingen het modem laat herstarten :(
Er zijn ook nog opties als CBR, VBR e.d. maar weet niet wat ik daar zou nog meer moeten invullen als ik ze zou selecteren ;-)
Dus ik laat dat veld op de standaard 'UBR without PCR' staan

En het lijkt zo simpel als je zoekt op Telfort-VDSL instellingen:
PPPoE
VLAN 34
Jammer.
Heb je wel je NAW gegevens aan Henk gestuurd voor het vervangende modem?
Badge +1
Ja, postcode&huisnummer zijn doorgegeven aan Henk :-)

Best wel vaag dat het niet werkt met dat Huawei-modem, zou erg makkelijk zijn om die als backup te hebben.
Heb 'm net weer via het PTM-tabblad ingesteld op VLAN 34, en herstart; in het Log-boek komt dan iets van "Succeed/Connected" te staan met de intrainwaardes, krijg echter geen internet/IP-adres...
Reputatie 4
Badge +3
@tsmb,

Gegevens ontvangen maar ik dat het modem vanochtend even verbinding heeft gemaakt, heb je het modem constant aanstaan?

Henk
Badge +1
@ Henk

Het Huwawei-modem heeft wel bijna constant aangestaan vanaf zaterdagmiddag in de hoop dat 'ie "het licht" zou zien bij een bepaalde combinatie van settings.

Toen dat niet lukte heb ik nog eenmaal het Zyxel-modem van Telfort geprobeerd (uit wanhoop zou je kunnen zeggen), en die leek het zowaar weer te doen.
Blijdschap was van korte duur want na een minuut of wat viel 'ie weer uit om vervolgens ook niet meer aan te gaan.

Dus een vervangend exemplaar is nog steeds meer dan welkom ;-)

Groet,
tsmb
Reputatie 4
Badge +3
@tsmb,

Modem is zojuist vervangen, binnen ongeveer 3 werkdagen zul je het modem bij je binnenkrijgen. Zou je mij willen laten weten of alles naar behoren is afgehandeld?

Henk
Badge +1
@ Henk,

Dank je wel! Zal laten weten hoe het afloopt.
Is er misschien een track & trace code beschikbaar (per PM/mail) zodat het pakketje te volgen is?

Groet,
tsmb
Reputatie 4
Badge +3
@tsmb,

Nog niet, zodra het pakket te volgen is zie je die ook terug in Mijn Pakket.

Mocht de link komen kan ik je die ook ter zijner tijd in een privé bericht sturen. :)

Henk
Badge +1
@ Henk,

Thanks, dat zou fijn zijn; dan kan ik het hopelijk zo afstemmen dat er iemand thuis is/blijft om het aan te nemen.

Groet,
tsmb
Reputatie 4
Badge +3
@tsmb,

Link is zojuist per privé bericht verstuurd. Excuus, gisteren niet bij stil gestaan.

Morgen wordt hij nogmaals aangeboden.

Henk
Badge +1
@ Henk,

Sorry voor de late reactie, was even hectisch hier.
Dank voor het sturen van de T&T-link en de snelle service!

Ik had de bezorger helaas misgelopen afg. vrijdag (31 mei), maar kon zaterdagmiddag het modem ophalen bij het postkantoor.
Zondagochtend aangesloten en vrij vlot weer internet via Telfort :-)

Maandagochtend vroeg viel het modem wel even uit...schrok gelijk (was nl. net mail aan het checken) en dacht "nee, niet weer" ;-) 
Maar na een paar minuten kon ik weer online; misschien iets met een firmware-update vanuit Telfort of had het met het testen/intrainen te maken?
Alhoewel de snelheid van meet af aan met het nwe. modem al op de 32000/3080 stond die ik eerst ook had.

Zo te zien is het modem daarna niet meer herstart en ook het DSL-signaal is niet meer weggevallen volgens de System Info-pagina van het modem.

Nogmaals dank voor het snelle regelen, ik zal zsm. het defecte modem retourneren.

Groet,
tsmb
Reputatie 4
Badge +3
@tsmb,

Erg fijn om te lezen, dank je wel voor deze terugkoppeling! Ik sluit het topic hierbij. :)

Henk