vraag

Defect Experia 8 box

• 24 november 2014
  • 12 reacties
  • 269 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een ernstig defect aan mijn modem/router.
Als ik ben het internetten hoor ik een hele harde klik vanaf het modem komen, alles valt uit, daarna gaan alle lampjes branden en begint hij zich opnieuw op te starten.
Dit gebeurt ongeveer 1 keer per dag, in het weekend wel vaker.
heb de suggesties al gedaan om hem te resetten, maar dit heeft niet gebaat.

Graag zou een nieuw modem ontvangen, want deze is daadwerkelijk kapot.

Ik hoor graag van jullie.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
De klik kan ook door een herstart komen...

En dan moet je je afvragen waarom het modem herstart.

Is er bijvoorbeeld een verband met veel downloaden ofzo?
Het klinkt misschien raar, maar ik download bijna niets, ik stream alles wat met muziek te maken heeft.
Dus vooral Spotify wordt gebruikt.

Maar het gebeurt vooral als ik mijn macbook uit slaapstand haal, dan gaat het even goed, en dan die harde klik en de herstart.
Het gekke is, hij heeft dat in het begin niet gedaan, ben vanaf eind augustus lid van telfort.
En sinds een maand heeft hij deze problemen.
Reputatie 8
Badge +16
Maar is het dezelfde klik als bij een herstart/reset van het modem?
Het is inderdaad hetzelfde klikje als je het modem opnieuw reset.
Reputatie 8
Badge +16
Als je modem op tilt gaat zodra je Macbook uit de slaapstand komt, dan zou ik niet meteen aan een defect modem denken... tenminste niet aan de hardware.

Welke firmware-versie heb je op het modem staan? En weet je zeker dat de reset (naar fabrieksinstellingen) goed is gelukt?
De Firmware is:

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.132v2W4

Zover ik weet is het goed gegaan met de reset, ik hoe het knopje ongeveer 10 seconden is totdat alles begint te knipperen.
En daarna komt de reset, ik dien daarna ook het wachtwoord te veranderen, en mijn gegevens omtrent de gameconsole zijn verdwenen, deze had ik op een vast ip adres en de dmz aan.
Dus dan ga ik ervan uit dat hij weer terugstaat op fabrieksinstellingen.

Misschien een bugje in de firmware, aangezien ik hier net lid ben, hoe vaak verandert de firmware bij telfort, kan ik binnenkort een update verwachten.
Reputatie 8
Badge +16
@TwanNL75,

Vervelend dat je modem steeds herstart. Kun je aub proberen om het de voedingsadapter van het modem aan te sluiten op een ander stopcontact? Graag een stopcontact waar er geen andere apparaten bij zijn aangesloten. Ik lees dan graag van je of het probleem zich nog steeds voordoet.

Stephen
Bedankt, zal ik doen, je krijgt te horen wat de bevindingen zijn.
@Stephen

Problemen zijn na 1 dagje weggeweest te zijn weer terug.
Het is eigenlijk hetzelfde als ik hem reset, dan gaat het ook 1 dag goed, en dan komen de harde resets weer automatisch terug.
Ik heb even verder gelezen op dit forum, en ik zie toch wat meer mensen met dit probleem, dus lijkt me niet bij mijn specifieke mac te liggen, toch een firmware probleempje?, en hoe nu op te lossen.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb even verder gelezen op dit forum, en ik zie toch wat meer mensen met dit probleem.
Ik heb er één geteld... en dat was inderdaad niet met een Macbook.

Wellicht kan Telfort een vervangend modem sturen + voedingsadapter. Als het daarmee is opgelost dan lijkt het een hardware-probleem.
Reputatie 8
Badge +16
@TwanNL75,

Excuses voor de late reactie. Bedankt voor het testen. Ik heb gereageerd op jouw privébericht. Zie inbox.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@TwanNL75,

Ik heb je zojuist een nieuw modem verstuurd. Laat je weten als het probleem is opgelost wanneer je deze hebt ontvangen?
Alvast bedankt!

Stephen

Reageer