beantwoord

De maximale snelheid wordt niet behaald, ook niet na straatkast update

• 16 december 2017
  • 12 reacties
  • 372 keer bekeken

Sorry dat ik deze oude koe weer uit de sloot haal, maar ik was benieuwd of dit inmiddels was opgelost en hoe lang dat ongeveer geduurd heeft? Ook mijn straatkast heeft gisteren een upgrade gekregen en op mijn adres zou nu 87 Mbit/s haalbaar moeten zijn. Ik haal echter nog steeds de 12 MBit/s die ik al heel lang op dit adres had (en wat Netco-FPI voor de upgrade van de straatkast ook aangaf).

code:

loop length is 2394m (maar de straatkast staat veel dichterbij)
attainable rate upstream: 2109 kbps
attainable rate downstream: 12577 kbps
icon

Beste antwoord door Wieger DB 25 januari 2018, 15:26

In afwezigheid van Deborah reageer ik, Chris-L. De upgrade is technisch helemaal in orde. Er moet nog wel een aanvraag verwerkt worden voor het overzetten naar de straatkast, zodat je een hogere snelheid kan krijgen. Dit verzoek heb ik bij de collega's van ons leveringsteam belegd. Zij zullen dit verder afhandelen.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoi Chris, ik heb je reactie verplaatst naar een nieuw topic om het andere topic overzichtelijk te houden en je persoonlijk te helpen. Ik zie dat je ook via Facebook contact hebt gehad en er monteur hiervoor langskomt. Voor de straatkast behaalde je ook niet de maximale snelheid, een reset van je modem heeft niet geholpen dus ik denk dat het goed is dat er hiervoor iemand langskomt 😳. Kun je nog laten weten hoe het bezoek van de monteur is gegaan?
De monteur kan hier niks doen. De straatkast is wel geupgrade met nieuwe apparatuur, maar de lijnen zijn nog niet omgezet vanwege een storing bij KPN. Zit dus nog steeds op de wijkcentrale aangesloten i.p.v. straatkast. Hoe lang de storing en het 'overzetten' duurt kon de monteur helaas niet zeggen. Afwachten dus maar.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Chris-L, dat is jammer. Op dit moment ben ik ook niet op hoogte van hoe lang het kan duren. Ik wil het wel graag intern navragen om je hopelijk meer duidelijkheid te kunnen geven. Hier kom ik zo snel mogelijk op terug 🙂.
Reputatie 8
Badge +10
De monteur kan hier niks doen. De straatkast is wel geupgrade met nieuwe apparatuur, maar de lijnen zijn nog niet omgezet vanwege een storing bij KPN. Zit dus nog steeds op de wijkcentrale aangesloten i.p.v. straatkast. Hoe lang de storing en het 'overzetten' duurt kon de monteur helaas niet zeggen. Afwachten dus maar.Bij mij was het "toevallig" dat ik de monteur zag toen in de nieuwe kast (die bijna voor de deur staat) de lijnen overgezet werden van centrale naar wijkkast. Dat was hier zo'n 3 maanden ná oplevering.
Maar...
... je kan het zélf versnellen door je abonnement te verlengen, want dan komt de monteur direct de lijn overzetten naar de wijkkast 😉
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Chris-L, ik heb uitgezocht hoe en wanneer je omgezet kan worden naar de hogere snelheid. Ik zie dat dit al administratief en technisch gelukt is. Het enige dat nog nodig is, is een nieuw modem. Je hebt nog een ZyXEL P-2812HNU, dat niet de nieuwe verbinding ondersteunt. Ik stuur daarom een nieuw modem naar je op! De verwachting is dat het modem morgen of overmorgen door PostNL wordt aangeboden. Kun je mij laten weten of je bekabeld met het nieuwe modem wel een hogere snelheid behaalt?

Goed om te weten, je maximale snelheid op je adres is rond de 87 Mb/s. Hou er rekening mee dat je Alles-in-1 pakket begrensd is tot 50 Mb/s. Voor een extra bedrag per maand kun je je snelheid ophogen naar de maximale snelheid.

Ik hoor het graag van je!
Reputatie 4
Badge +6
@Chris-L, hoe is je verbinding met het nieuwe modem?
@Chris-L, hoe is je verbinding met het nieuwe modem?

Ik heb het nieuwe modem (Experia V8) ontvangen, dank! Helaas traint het modem nog steeds in op de oude snelheid.
Reputatie 8
Badge +10
@Deborah - Telfort de wijkkast is dus wel technisch en administratief omgezet, maar de lijn van @Chris-L is nog niet overgenomen door de wijkkast waardoor bij @Chris-L nog steeds de lijn vanaf de centrale actief is en daarom "maar" ~12Mbps is...
En met die ZyXel had die lijnsnelheid ook gewoon gehaald kunnen worden.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Chris-L, ik ben er wat dieper in gedoken. Misschien heeft @Kees-Jan wel gelijk wat betreft het omzetten in de wijkkast. Ik heb het netwerkteam om hulp gevraagd voor meer informatie. Als ik meer weet, dan laat ik je dat weten 🙂.
Reputatie 7
Badge +7
In afwezigheid van Deborah reageer ik, Chris-L. De upgrade is technisch helemaal in orde. Er moet nog wel een aanvraag verwerkt worden voor het overzetten naar de straatkast, zodat je een hogere snelheid kan krijgen. Dit verzoek heb ik bij de collega's van ons leveringsteam belegd. Zij zullen dit verder afhandelen.
Er heeft verbetering plaatsgevonden sinds vandaag, nu 5/30 MBit (up/down). Nog geen 50 MBit down, maar wel de goede richting. Het verschil is denk ik te wijten aan de interne bedrading hier in het huis. :D

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Chris, mooi om te lezen dat er verbetering is. Daar doen we het voor. :)

Als je nog kabels wilt aanschaffen, dan kan je altijd in onze webshop kijken.

Reageer