de enige doorgevoerde wijziging is tot op heden enkel in de rekening terug te vinden

• 7 juli 2018
  • 6 reacties
  • 59 keer bekeken

Volgens informatie op de site van telfort zou een snelheids upgrade op mijn adres mogelijk zijn.Het gaat om de standaard glasvezel van 50mb up en down die ik naar 100mb wilde upgraden.
In mijn telfort deze wijziging ingevoerd die vervolgens door telfort werd doorgevoerd.
Heb tot nu toe geen verandering in snelheid kunnen constateren.
Tot mijn verbazing kreeg ik van telfort de contract wijziging in m'n mail waarin ik lees dat op mijn adres een maximale glasvezel snelheid van 50/50 mogelijk was maar nu wel een 100/100 contract heb.
Telfort gaf mij dmv een postcode check de keus uit drie snelheden nl. 50/50,100,100 en 200/200.
Vraag me werkelijk af waar ik aan begonnen ben want heb hier geen tijd voor en helemaal geen zin in vage tegenstrijdigheden.
Hoe zit dit nu werkelijk?

6 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Daar was ik weer, @R68. Het lijkt hier te gaan om een fout in de bevestiging die je hebt ontvangen, omdat alles in het systeem aan geeft dat je een contract hebt voor 100/100. Zou je nog willen testen met het nieuwe modem, hier één apparaat direct met een kabel op aan willen sluiten en een speedtest willen doen? Ik hoor graag wat hier uit komt!
Reputatie 3
Badge +4
Hi R68,

Ik heb even in het systeem gekeken en zie dat er sinds 5 juli inderdaad een extra snelheid aan staat van 100/100. Ook zie ik dat 500/500 zelfs haalbaar moet zijn op je adres, dus je zou de 100/100 zeer zeker moeten kunnen halen. Ik zie in de bevestiging inderdaad terug dat hier staat dat je maar 50/50 kunt halen op je adres, dus dit is wel een heel gekke situatie. Ik zie ook dat je een nieuw modem hebt ontvangen. Heb je sindsdien een bekabelde speedtest gedaan? Wat kwam daaruit? Ik ben heel benieuwd!
Heb nog geen tijd gehad de modem te installeren en zal dit vandaag of anders morgen even doen en vervolgens de testresultaten hiervan laten weten.
Maar dan blijft alsnog mn vraag onbeantwoord betreft mijn aansluiting.
Klopt het wat er in het contract staat of is de postcode check van telfort waar.
Kan wel bevestigen dat mijn wifi snelheid exact hetzelfde is gebleven na de upgrade,dus niets sneller.
Reputatie 3
Badge +4
Hi @R68,

In je contract staat een snelheid van 100/100, dit zou je dus bekabeld moeten kunnen behalen. Ook in de postcode check staat dat je dit moet kunnen behalen. Wanneer je een draadloze speedtest doet, valt deze altijd lager uit dan de snelheid die je volgens je pakket (of die je via je lijn) kunt behalen. Dit heeft te maken met storingsbronnen die meespelen binnen een WiFi verbinding. Bekabeld zou je 100/100 moeten kunnen halen. Laat je het me weten wat er uit de speedtest komt? Ik ben benieuwd hoe het gaat met het nieuwe modem!
Het contract geeft heel duidelijk aan "maximale snelheid op uw adres".
Verklaar dat eerst voordat er geargumenteerd gaat worden over "mogelijke" storings bronnen.
Want zou er volgens u geen verschil moeten zijn in snelheid wanneer ik draadloos op een 50/50 of 100/100 verbinding zit zonder of met dezelfde storings bronnen?
Maar ik heb geen zin in discussies van welles nietes.
Mijn vraag was simpel,dat ik duidelijkheid wil over hetgeen in het contract staat want ik krijg het niet geleverd.
Snelheid is precies hetzelfde en mij is het om draadloze verbindingen te doen niet bekabeld.
Wil weten waar ik aan toe ben want aan zou eigenlijk wel moeten en zou dit of dat.Daar heb ik dus niets aan en heb daar de tijd niet voor
Reputatie 3
Badge +4
Het is zeker niet de bedoeling om een welles-nietes discussie aan te gaan. Ik zie in je contract (in het systeem) dat je een 100/100 snelheid hebt. Dit zou je dus ook moeten behalen, dit is ook de reden dat ik vraag om de uitslag van de bekabelde speedtest te bekijken wanneer het nieuwe modem is aangesloten.

Ik ga onderzoeken hoe het komt dat er in bevestiging (het contract waar je naar verwijst) die je hebt ontvangen 50/50 staat, alle gegevens die we ernaast hebben wijzen erop dat dit niet klopt. Zie je in Mijn Telfort ook terug dat er 100/100 bekabeld geleverd wordt? Graag zet ik alles op alles voor je om ervoor te zorgen dat je de beloofde snelheid zult behalen. Laat je het me weten wanneer je de speedtest hebt gedaan?

Reageer