beantwoord

DDOS op onze router

• 30 september 2019
  • 7 reacties
  • 188 keer bekeken

Beste,

Ik ben 3 maanden geleden begonnen met een gameserver waar spelers gezellig met elkaar konden spelen.

Er zijn helaas deze maand verschillende personen mee gaan spelen met slechte intenties. Ze hebben via mijn gameserver mijn IP-Adres weten te vinden en hebben me constant bedreigd met DDOS aanvallen, Doxxing. Ze ddossen constant mijn spelers op de server. Omdat het advies meestal NEGEREN is heb ik dit dus gedaan. Ik heb ze de toegang van de server ontnomen en nu krijg ik constant een DDOS van 15gb op mijn netwerk.

Ik hoop dat Telfort mij hierbij kan helpen. Een verandering van mijn IP-adress zou in dit geval wel helpen aangezien ik met de gameserver gestopt ben en er geen mogelijkheid is om mijn ip adres nu te achterhalen.

Ik hoor graag zsm van jullie.
Mvg,
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 1 oktober 2019, 12:02

Hoi @tulgoow, welkom op het Telfort forum. Wat rot dat zo'n leuk initiatief als samen gamen via een gameserver zo'n nare wending kan nemen ☹

Ik snap dat je graag zo snel mogelijk een oplossing wilt hebben voor de DDOS aanvallen. Als ik de mogelijkheid had, had ik meteen voor je geregeld dat je een ander IP adres krijgt, maar dat kan helaas niet. Ik zie dat @JanD je een hele hoop goede adviezen heeft gegeven, dat zijn de beste dingen die je kunt doen.

Mocht het niet helpen of niet ophouden, dan is er nog een andere, meer rigoureuze optie. Als je een nieuw abonnement aanvraagt en het huidige opzegt, is er een grote kans aanwezig dat je een ander IP adres krijgt. Het nieuwe abonnement zou dan (bijvoorbeeld) een KPN abonnement zijn, omdat je bij Telfort geen nieuw abonnement meer kan aanvragen. Ik kan niet garanderen dat het werkt, omdat we geen invloed hebben op welk IP adres je krijgt, maar het is misschien goed om te weten als laatste optie.

We horen het graag als je nog vragen hebt of als we met je mee kunnen denken.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @tulgoow , een ander IP-adres kun je niet krijgen van Telfort, het is al een dynamisch adres dat zonder aankondiging door Telfort aangepast kan worden indien nodig volgens Telfort/KPN, alleen gebeurt dat heel zelden.
Je eigen IP-adres kun je altijd opvragen:
https://watismijnip.nl/
Misschien dat je met een VPN kunt gaan werken.
Als je weet wie jouw aanvallers zijn, IP-adres, NAW-gegevens etc., kun je aangifte doen bij de politie.
Succes,
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @tulgoow, welkom op het Telfort forum. Wat rot dat zo'n leuk initiatief als samen gamen via een gameserver zo'n nare wending kan nemen ☹

Ik snap dat je graag zo snel mogelijk een oplossing wilt hebben voor de DDOS aanvallen. Als ik de mogelijkheid had, had ik meteen voor je geregeld dat je een ander IP adres krijgt, maar dat kan helaas niet. Ik zie dat @JanD je een hele hoop goede adviezen heeft gegeven, dat zijn de beste dingen die je kunt doen.

Mocht het niet helpen of niet ophouden, dan is er nog een andere, meer rigoureuze optie. Als je een nieuw abonnement aanvraagt en het huidige opzegt, is er een grote kans aanwezig dat je een ander IP adres krijgt. Het nieuwe abonnement zou dan (bijvoorbeeld) een KPN abonnement zijn, omdat je bij Telfort geen nieuw abonnement meer kan aanvragen. Ik kan niet garanderen dat het werkt, omdat we geen invloed hebben op welk IP adres je krijgt, maar het is misschien goed om te weten als laatste optie.

We horen het graag als je nog vragen hebt of als we met je mee kunnen denken.
Beste,

Hoe werkt dat met een vpn? @JanD
Als ik nu een vpn op mijn pc installeer, en ik krijg een ddos dan neem ik aan dat alsnog alles er uit knalt toch? Ze ddossen namelijk gewoon mijn router en niet specifiek mijn pc...

Of heb ik dit verkeerd?

Ook vroeg ik me af waarom je over watismijnip.nl begon @JanD ...

En als laatste vroeg ik me af of telfort (@Alexandra - Telfort ) niks anders meer kan doen, want ik heb verschillende forumposts gezien dat ze met toch nog een paar dingetjes konden proberen etc etc. Geen idee wat precies maar misschien iets met modem instellingen of dergelijke.

Met vriendelijke groet!
Reputatie 8
Telfort/KPN kan je er niet verder mee helpen dan hetgeen @Alexandra - Telfort reeds heeft beantwoord.
Je zou een eigen router kunnen aanschaffen die betere protectie biedt tegen DDOS aanvallen.
Wel een type wat tevens is in te stellen voor de services van Telfort internet - TV - VOIP.

In hoeverre dat het ook echt goed werkt, weet ik niet, omdat ikzelf geen DDOS aanvallen heb meegemaakt. In de instellingen in mijn eigen router kom ik o.a. de volgende opties tegen:

Verder zijn er professionele systemen om je te beschermen.
Maar daar zal dan ook wel het bijbehorende kostenplaatje erbij hangen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @tulgoow,
Ook vroeg ik me af waarom je over watismijnip.nl begon

Daarom:

en er geen mogelijkheid is om mijn ip adres nu te achterhalen.

Al het overige is al door andere forumleden en moderator gezegd.
@JanD

Ik mis je reactie nog op deze vraag

Hoe werkt dat met een vpn? @JanD
Als ik nu een vpn op mijn pc installeer, en ik krijg een ddos dan neem ik aan dat alsnog alles er uit knalt toch? Ze ddossen namelijk gewoon mijn router en niet specifiek mijn pc...

Of heb ik dit verkeerd?
Reputatie 8
Badge +9
@tulgoow Ik zou graag willen, maar ik heb helaas geen andere mogelijkheden dan wat ik eerder aangegeven heb. Ik hoop dat je verder kunt met de tips die JanD en Babylonia gegeven hebben en snel van de overlast af bent.

Reageer