DDOS en DOX aanval

Joey18
Mijn ip is openbaar gezet en ik wordt nu bedreigt en geddost en binnenkort gaat iemand met doxen zegt die. kan ik een nieuwe ip krijgen want naar de politie gaan of naar abuse heeft geen nut en dat weten jullie allemaal.

59 Reacties

Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Joey18 schreef:

[...]
kan ik een nieuwe ip krijgen want naar de politie gaan of naar abuse heeft geen nut en dat weten jullie allemaal.

Klopt... en een nieuw IP-adres vragen ook...
En dat weten we allemaal..! ;)

'Wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten'...
Babylonia
Reputatie 5
Alle IP-adressen waar een internetaansluiting aan hangt zijn openbaar.
Maar als je bedreigt wordt, en de daad echt bij het woord wordt gevoegd, en degene die de bedreiging uit en de herkomst van de DDOS aanvallen zijn bekend, kun je daar aangifte van doen, voor zover de bedreiging een Nederlandse herkomst heeft.
Buiten Nederland is er praktisch en juridisch gezien nauwelijks tegen op te treden.

Een ander IP-adres is niet aan de orde.
Binnen de kortste keren is ook dat IP-adres bekend, en heb je hetzelfde probleem.

Zit je toevallig in een gamer-circuit waarvan tegenstanders je willen dwarsbomen??
Dan is tegen dit soort activiteiten misschien nog wel op te treden vanuit de gamer-community zelf?

Misschien een idee om een "TOR" account op te zetten?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tor_(netwerk)
https://www.torproject.org
Joey18
ik heb een vpn voor als ik een nieuwe ip krijg. en het is een buitenlandse die met ddost. en mn ip staat op twitter dusja...
Joey18
en ja het is gamen, maarja mn ip staat op twitter iedereen heeft hem nu toch al
Joey18
Enterprise schreef:

Joey18 schreef:

[...]
kan ik een nieuwe ip krijgen want naar de politie gaan of naar abuse heeft geen nut en dat weten jullie allemaal.

Klopt... en een nieuw IP-adres vragen ook...
En dat weten we allemaal..! ;)

'Wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten'...

je kan ook normaal reageren hier schiet ik niks mee op, ik kan er niks aan doen dat mn ip gepakt is
Joey18
en btw de ddoser komt uit engeland en heeft een vpn aan 24/7
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Joey18 schreef:

en btw de ddoser komt uit engeland en heeft een vpn aan 24/7

Als hij (of zij) ook een VPN gebruikt, hoe weet jij dan dat hij/zij uit engeland komt?
Joey18
omdat dat op zn twitter staat en op zn psn... en omdat ik mensen ken die hem kennen. Het gaat over ddos niet over degene die me hit. Want het zijn een hoop mensen die me hitten
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Joey18 schreef:

je kan ook normaal reageren hier schiet ik niks mee op...

Je hebt wel gelijk eigenlijk... :8
Maar ik wordt wat melig als ik zulke berichten lees van gamertjes die op gamesites bonje maken en dan hier komen uithuilen omdat ze geDDOSt worden.
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
tja, weinig tegen te doen dan.

hoe komt het dat hij jouw IP adres dan openbaar gezet heeft? Had hij daar een reden voor?

of ben jij zo goed in dat spel dat hij jou wil dwarsbomen?
Joey18
Enterprise schreef:

Joey18 schreef:

je kan ook normaal reageren hier schiet ik niks mee op, ik kan er niks aan doen dat mn ip gepakt is

Je hebt wel gelijk eigenlijk... :8
Maar ik wordt wat melig als ik zulke berichten lees van gamertjes die op gamesites bonje maken en dan hier komen uithuilen omdat ze geDDOSt worden.

ik speel competetief voor geld enzo dus het is belangrijk maarja. Ipv zulke reacties geven zou je me ook kunnen helpen. Als ik een nieuw ip hebt kan k gwn 24/7 vpn. maarja verkoopt telfort geen ddos protection
Babylonia
Reputatie 5
Tja, wat ik al eerder aanhaalde:

Zit je toevallig in een gamer-circuit waarvan tegenstanders je willen dwarsbomen??
Dan is tegen dit soort activiteiten misschien nog wel op te treden vanuit de gamer-community zelf?

Misschien een idee om een "TOR" account op te zetten?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tor_(netwerk)
https://www.torproject.org

Als je games speelt, loopt dat vaak via een centrale server. Kun je de beheerder van die server aanspreken dat er lieden vanuit diezelfde community zijn die jou bestoken met DDOS aanvallen. Als ze geen gevolg geven aan een waarschuwing worden ze als gebruiker (en account tot die server) uit de community gezet. Dat is nog geen garantie dat de DDOS aanvallen direct erna ophouden, omdat het ook buiten de community kan plaatsvinden. Maar door zichzelf buiten te sluiten om überhaupt deelnemer te zijn van het gamer circuit, houdt het vroeg of laat gewoon op.

(Overigens denk ik dat ze zich na een waarschuwing wel koest houden hoor. Want ze willen uiteindelijk niet uit de community worden verbannen).
Joey18
het is call of duty.... en trouwens hij doet dit omdat we gewonnen hadden van hem
Babylonia
Reputatie 5
Tja, slechte verliezer.

(Overigens ben ik geen gamer hoor. Refereer slechts aan hetgeen ik eerder op fora heb gelezen over dergelijke praktijken).
Joey18
maar me ip is dus nu bekend bij veel mensen. Wat kan ik hiertegen doen ik wil zo graag een ander IP, want ik wil niet dat ze me doxen
Joey18
>\ok
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Tja, vervelend voor hem dat hij verloren heeft. En vervelend voor jou dat je IP nu bekend is.

Zoals babylonia al zegt is hij een slechte verliezer.

Maar een nieuw IPadres ga je bij Telfort niet loskrijgen...
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Joey18, welkom op het forum. Het is uiterst vervelend als je door een DDOS getroffen wordt. Het is niet mogelijk om je een nieuw IP-adres te geven. Die mogelijkheid is er jammer genoeg niet. Wel kan je contact leggen met een team binnen KPN die je kan helpen met een probleem zoals dit. Zij zullen samen met jou kijken hoe de impact van een DDOS zo veel mogelijk weg gehaald kan worden. Via een privébericht heb ik je het contactadres gegeven. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag van je.
Joey18
als ik mn modem 3 weken uit laat. krijg ik dan een nieuwe ip. ik word anders echt gek van telfort
Babylonia
Reputatie 5
Heeft het team binnen KPN waar @Wieger je naar verwijst om je te helpen dat dan geadviseerd om 3 weken je modem uit te zetten?
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Joey18 schreef:

als ik mn modem 3 weken uit laat. krijg ik dan een nieuwe ip. ik word anders echt gek van telfort

Ligt eraan op welk netwerk je zit; als je op een (nieuwe) wijkkast bent aangesloten is het IPadres via DHCP gekoppeld aan je lijn en niet aan het MAC adres van je modem. Ik kan 3 verschillende modems aan mijn lijn koppelen en krijg op alle 3 de modems hetzelfde IPadres.
Het loskoppelen van je modem, in het "andere" netwerk, voor een periode van 3 weken heeft geen zin want dan nog is er een hele grote kans dat je hetzelfde IPadres krijgt omdat er in "jouw" subnet waarschijnlijk weinig mutaties zijn; DHCP zal dan weer hetzelfde IPadres aan jouw modem koppelen.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Joey18, het uitzetten van je modem voor 3 weken zal geen resultaat bieden. Het is inderdaad zoals Kees-Jan hierboven aangeeft. Ik raad je aan om contact op te nemen met mijn collega's. Zij kunnen je gerichter verder helpen met je vragen.

@babylonia en Kees-Jan. Dank voor de reacties.
Joey18
hoe kom ik dan aan een nieuwe ip
Joey18
wil een nieuwe modem
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Joey18 schreef:

hoe kom ik dan aan een nieuwe ip

Die krijg je niet...
Met een nieuwe modem krijg je namelijk geen nieuw IP-adres meer omdat dit tegenwoordig vanuit de centrale of straatkast wordt uitgegeven.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)