beantwoord

Dagelijks loopt de boel vast, zeer irritant!

• 23 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 151 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds een paar maanden doet er zich een vervelend probleem voor.
Uit het niets valt tv, internet en telefoon weg, dit gebeurt bijna dagelijks op verschillende tijdstippen.
Op het modem is er dan niets vreemds te zien, alle lampjes branden/knipperen normaal.
De enige remedie is het modem uitzetten en dan weer aanzetten. Zodra modem weer is opgestart doet de boel het weer.

Het kan een keer gebeuren dat de boel vast loopt, maar dagelijks begint toch vrij irritant te worden.

Het modem staat in de meterkast, is met originele kabel aangesloten op het ISRA punt, geen corrosie te zien op enig aansluitpunt en kabels zijn in goede staat (alle kabels doorgemeten).

Dit probleem via Facebook bij Telfort aangekaart, maar die werken alleen maar het standaard riedeltje af en komen niet met een oplossing.

Misschien een nieuw modem Telfort??
icon

Beste antwoord door Wieger DB 25 oktober 2017, 17:07

Hoi aircontrol, welkom terug. Ik begrijp dat je verbinding geregeld wegvalt, na een herstart van je modem doet alles het weer. Aan de lampjes op je modem zie je geen wijzigingen, alles blijft branden. Het lijkt er dan erg sterk op dat je modem zijn beste tijd gehad heeft. Vooral omdat de fabrieksreset geen verbetering biedt. Om die reden heb ik een vervangend modem voor je besteld. Die zal binnen een paar dagen bij je binnen komen.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je kunt het beste je modem een harde reset geven door het resetgaatje aan de achterkant in te drukken voor de zyxel is dit 30 sec en voor de experia is het 10 sec..
Dit is beter dan het modem alleen maar uit en aan te zetten
Reputatie 8
Als dat "sinds een paar maanden" probleem zich toevallig voordoet met een wisseling van je elektriciteitsmeter naar een "slimme meter", lees ook eens deze:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/slimme-meter-stoort-tv-signaal-71359
Reputatie 1
De modem staat al 1,5 jaar boven de slimme meter en pas sinds een paar maanden problemen, daarvoor nooit problemen gehad. Dus ik denk dat dat niet het euvel is.

Heb toch maar een harde reset gegeven, ondanks dat dan al mijn settings weg waren.
Reputatie 8
Van settings had je van tevoren een back-up kunnen maken.
Lees je die weer in na een reset.
Reputatie 8
Badge +17
De modem staat al 1,5 jaar boven de slimme meter en pas sinds een paar maanden problemen, daarvoor nooit problemen gehad. Dus ik denk dat dat niet het euvel is.

Heb toch maar een harde reset gegeven, ondanks dat dan al mijn settings weg waren.

Ben benieuwd of de reset heeft geholpen
Reputatie 1
Helaas, de harde reset heeft ook niet geholpen.
Vanavond liep de boel tijdens tv kijken weer vast.
Het gebeurt op willekeurige tijdstippen en soms ook een paar dagen niet, das het vreemde.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi aircontrol, welkom terug. Ik begrijp dat je verbinding geregeld wegvalt, na een herstart van je modem doet alles het weer. Aan de lampjes op je modem zie je geen wijzigingen, alles blijft branden. Het lijkt er dan erg sterk op dat je modem zijn beste tijd gehad heeft. Vooral omdat de fabrieksreset geen verbetering biedt. Om die reden heb ik een vervangend modem voor je besteld. Die zal binnen een paar dagen bij je binnen komen.
Reputatie 1
Helemaal top, ik wacht met spanning af!
Reputatie 1
Vandaag nieuw modem ontvangen en meteen geïnstalleerd.
Hoop dat de problemen nu opgelost zijn.
In ieder geval goede en snelle service, petje af!
Reputatie 1
Tot nu toe geen problemen meer gehad, probleem lijkt opgelost.
Reputatie 7
Badge +7
Dan lijkt het inderdaad verholpen! 🙂 Heel fijn om te horen!

Reageer