beantwoord

Continue herstartend Experia Box v8

• 24 juni 2019
  • 15 reacties
  • 194 keer bekeken

Reputatie 1
Goedendag,

Ons modem, een Experia Box V8 heeft de volgende klachten vertoont in de afgelopen weken:
- Continue herstarten, waarbij zowel bedraad (tv) als wifi wegvallen. Hoorbare klik in het modem waarna wifi wegvalt en de tv een minuut stil staat.
- Wifi is zichtbaar maar connectie wordt geweigerd
- Wifi werkt op de helft van de apparaten
- Modem geeft wifi aan (licht brand) maar netwerk is niet te vinden

Soms is het een periode weer goed, enkele dagen, en daarna zijn 1 of meerdere problemen er weer. Geen enkele keer was er een (geplande) storing op het netwerk aldus de site van Telfort.

Uitgeprobeerd en bekeken:
- Vervangen ethernet kabel tussen modem en glasvezelkastje
- Powercycles van modem en glasvezel kastje
- Resetten modem, gevolgd door herinstellen van eigen SSID, en soms een reset via de browser. Meestal komt hier op een gegeven moment het internet weer terug, bij verschillende stappen
- Verplaatsen stekkers
- Testen op draadbreuk door bewegen powerkabels
- De resetknop zit niet vast
- Het reset probleem doet zich voor met de ethernet-kabel van de tv (via ethernet over power stekkerblokken) in alle 4 de poorten

Ik ben mijn vertrouwen in dit modem kwijt. Kunnen wij een nieuw modem ontvangen?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 26 juni 2019, 11:52

Bedankt voor de uitgebreide beschrijving, vooral het rode power lampje op de Experia Box is niet goed. Ik heb je een vervangende Experia Box gestuurd, deze zal binnen enkele werkdagen worden geleverd. Als ik de verbinding nu nakijk zie ik ook geen nieuwe verbrekingen met het netwerk zoals gisteren.
Laat je weten hoe het met het nieuwe modem gaat? Ik hoor het graag.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Verqix, welkom het forum. Je hebt al heel veel geprobeerd zo te zien, dat is fijn en maakt het makkelijker. Ik snap dat je weinig vertrouwen hebt in het modem aangezien die de verbinding kwijt raakt, maar ik ben er niet volledig van overtuigd dat het door de modem komt. Ik heb de verbinding namelijk ook vanaf hier nagekeken en het lijkt erop dat de verbinding met het netwerk verloren wordt. Als dat het geval is, kan een nieuw modem precies hetzelfde doen en dat zou natuurlijk zonde zijn.
Op het moment dat je de verbinding kwijt bent is het WiFi lampje op de Experia Box dus nog wel aan, maar wat doen de andere lampjes? En de lampjes op het glasvezelkastje? Blijven die verder ook gelijk of veranderd daarin ook wat? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Power, wireless, broadband internet, tv op groen
Power, glas en ethernet op groen

Geen internet via ethernet-kabel, wel 192.168.2.254 maar timeout bij inloggen, tv F143, wifi netwerk te zien maar connectie wordt geweigerd

Power cycle van Experia box en glasvezelkastje:

Power, wireless, broadband internet, tv op groen
Power, glas en ethernet op groen
Tijdens controleren klik van het modem:
Power en wireless op groen.
Kan geen verbinding maken met wifi, 192.168.2.254 laad nu niet

Resetknop 70 seconden geprobeerd, maar werkt niet, zelfde lampjes
Reputatie 1
Nog een keer de Experia box v8 een powercycle gegeven. Nu wel internet via wifi. Zelfde lampjes op groen. Duurde 2 minuten ongeveer. Wireless op de Experia box en Glas en Ethernet op het glasvezelkastje knipperden, waar ze net continu brandden.
Na die twee minuten alle lampen behalve power uit op het modem, en daarna lampentest (alles aan, groen, blauw en oranje). Nu enkel power, wireless en broadband op groen.
Reputatie 1
Nu een reset voor elkaar. Power op rood.
Reputatie 1
TV is nu voorbij de 10% waar ik voorheen F code kreeg. Power LED nog steeds rood.
Geen bedraad of draadloos netwerk.
Reputatie 1
TV geeft tijdens het rode lampje na een tijd stilstaan op 85% aan geen instellingen op te kunnen vragen, F562.

Drie lampjes op glasvezelkastje blijven groen branden.
Reputatie 1
Nu maar een powercycle van de Experia box. Stond nog steeds op rood. Even internet, maar hij reset zichzelf na max 2 minuten.
Reputatie 1
Nog enkele keren powercycle. De eerste paar keer geen internet. Nu weer internet, bedraad, wifi met standaard instellingen, tv. Nu weer niet... Nu weer wel tv en bedraad maar geen wifi
Reputatie 1
Lampjes op ethernetstekkerblok knipperen, behalve power lampje die aan blijft.
5 stabiele lampjes (weer) op Experia box
Glas en ethernet knipperen op glasvezelkastje
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving, vooral het rode power lampje op de Experia Box is niet goed. Ik heb je een vervangende Experia Box gestuurd, deze zal binnen enkele werkdagen worden geleverd. Als ik de verbinding nu nakijk zie ik ook geen nieuwe verbrekingen met het netwerk zoals gisteren.
Laat je weten hoe het met het nieuwe modem gaat? Ik hoor het graag.
Reputatie 1
Hartelijk dank.

Het lijkt erop dat de poort op de Experia box voor de internet cat kabel niet meer goed is. Door de cat stekker anders te oriënteren kan ik verschillend gedrag oproepen. Naar de bodemplaat kantelen en neutrale houding, raakt de verbinding kwijt. Naar de bovenkant van de box en dieper naar binnen komt de verbinding terug. Te ver die kant op geeft reset-gedrag.

Ik zal informeren hoe het gaat met de nieuwe box.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, met deze aanvullende informatie verwacht ik helemaal dat het met het nieuwe modem een verbetering geeft. Ik zie nog geen verwachtte afleverdatum voor de nieuwe modem, maar hij komt er aan 🙂
Reputatie 1
Modem is binnen en gisteren voor 1830 geïnstalleerd. Vooralsnog werkt alles naar behoren. Dank voor de vervanging.
Reputatie 8
Het lijkt erop dat de poort op de Experia box voor de internet cat kabel niet meer goed is. Door de cat stekker anders te oriënteren kan ik verschillend gedrag oproepen.
Daarmee zou ik eerder verwachten, dat het probleem in de kabel zelf zou zitten, en vervangen van de kabel daarin tot een oplossing zou leiden?
Nu heb je wel een andere modem/router gekregen. Als je daarbij dezelfde kabel gebruikt, lijkt het eerder toeval te zijn dat er nu wel contact is. Afwachten of de storing niet terug komt? Komt de storing alsnog terug, weet je wat je te doen staat. (Vervang dan de kabel of repareer het stekkertje).
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan @Verqix, ook erg fijn dat het nu naar behoren werkt! Hou het voor de zekerheid in de gaten, als het toch terugkomt kan je naar het kabeltje kijken zoals Babylonia ook noemt.

Reageer