beantwoord

Continu blokjes beeld

• 10 juli 2014
  • 121 reacties
  • 2760 keer bekeken

Badge
Ik begin nu al spijt te krijgen dat ik overgestapt ben naar Telfort heb vandaag de hele dag al last van blokjes in me beeld en word daar zo geïrriteerd van en zou wel willen weten hoe het komt dus ik verzoek Telfort vriendelijk contact met me op te nemen anders zeg ik me abonnement per direct op
zie de foto van wat ik bedoel:@:@:@:@
icon

Beste antwoord door Michael 22 oktober 2014, 15:42

Ga lekker met Telfort stoppen jullie kunnen niks meer werd me verteld en nu hopen dat het bij Vodafone thuis niet zo is zo wel is het probleem groter dan ik dacht

Er zijn meerdere modems gestuurd, meerdere ontvangers getest, monteurs op locatie geweest en de verbinding is een aantal keren grondig nagekeken. De verbinding komt nu zelfs via een andere route aan bij jouw huis.

De oorzaak voor dit probleem lijkt helaas onvindbaar. Ik adviseer jou, indien je overstapt naar een andere provider, iets anders te kiezen dan xDSL. Ik vrees dat je namelijk, zoals Tuut-Tuut aangeeft, tegen dezelfde nare problemen aan gaat lopen als je dit niet doet.

Ik zie dat mijn collegae van de helpdesk jou reeds hebben toegezegd dat het abonnement kosteloos opgezegd mag worden.

Mijn oprechte excuses voor het feit dat we jou in de huidige situatie niet een goed werkende dienst kunnen leveren. Het is helaas niet anders.

Michael
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

121 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Is de tv ontvanger aangesloten met de draadloze adapters of via een lan kabel en gaat het 1 of 2 ontvangers.
Badge
[quote=jimny]Is de tv ontvanger aangesloten met de draadloze adapters of via een lan kabel en gaat het 1 of 2 ontvangers.[/quote

gewoon met een lan kabel en heb maar een ontvanger ]
Reputatie 8
Badge +18
Haal de stekker even los van je ontvanger en daarna weer aansluiten dan wordt de software op de ontvanger opnieuw geinstalleerd.
Welk modem heb je trouwens?
Badge
De stekker is er net al uit geweest maar dat helpt niet en heb Zyxel P-2812HNU(L)
Badge
Wat ik ook raar vind als ik een opname kijk van vorige week blijven die blokjes in het beeld
Badge
En kijk je via de app of via de pc dan heb je nergens last van
Reputatie 8
Badge +10
En kijk je via de app of via de pc dan heb je nergens last van

Dat komt omdat de TV-ontvanger het signaal via een apart VLAN in de modem binnenkrijgt.
TV online (PC, tablet) werkt via het http protocol, gewoon internet dus.
Het zal je wellicht wel eens zijn opgevallen dat hier een minuut vertraging inzit ten opzichte van de gewone TV.

Maar goed, heb je de HDMI of scartkabels tussen de ontvanger en de TV al eens gecontroleerd of deze goed vastzitten..?
Vooral HDMI is erg gevoelig, als je een beetje met de connector heen een weer wiebelt dan gaat het soms al mis.
Badge
Van de vertraging weet ik en er zit een splinternieuwe HDMI kabel in en die zit er goed in hoorde van iemand die ook telfort heeft dat het door het onweer komt kan dat?
Reputatie 8
Badge +10
[...]
hoorde van iemand die ook telfort heeft dat het door het onweer komt kan dat?

Ook dat is mogelijk, alhoewel ik het zelf nooit zo 'ernstig' heb meegemaakt als op jouw foto.
Heb je dit probleem vaker, of lijkt het eenmalig tijdens onweer..?
Badge
Vandaag is het voor het eerst zo extreem en het begon toen het weer slechter werd maar dat betekent dus dat ik met slecht weer altijd dit beeld heb en hoevaak in Nederland is het slecht weer vaak
Badge
dubbele post
Badge
de buren hebben nu er geen last van terwijl ik het nog wel last van heb
Reputatie 8
Badge +10
de buren hebben nu er geen last van terwijl ik het nog wel last van heb

Ik denk dat je de hele verbinding eens na moet lopen.
Als eerste zou ik de modem (welke heb je?) eens resetten.
Voor de Experiabox: druk een puntig voorwerp in het resetgaatje achterop de modem en hou deze ca. 10 seconden ingedrukt totdat je een klik hoort en de lampjes uit- en weer aangaan.
Voor de ZyXEL: als bovenstaande, maar dan ca. 20 tot 30 seconden ingedrukt houden (bij deze hoor je geen klik).

N.B. na een reset zijn eigen instellingen verwijderd, zoals een zelfgekozen wifi netwerknaam en wachtwoord (WPA-key).
Badge
Laatst is iemand van guidion geweest die heeft alles na gekeken en was allemaal goed
Reputatie 8
Badge +10
Laatst is iemand van guidion geweest die heeft alles na gekeken en was allemaal goed

En nu dus niet meer, zoals blijkt.
Ik neem aan dat je via dit forum geholpen wil worden, zo ja volg de adviezen dan op.
Er zijn hier genoeg andere Telfort-abonnees die voldoende ervaring hebben met deze materie... ;)

De medewerkers of helpdesk van Telfort zullen je dezelfde vragen stellen en mogelijke oplossingen laten proberen voordat er een monteur wordt gestuurd of een opzegging van je abonnement overwegen, zoals je in je startpost zegt.
Badge
nu is het onweer weg en het probleem is zo goed als weg
Badge
Maar wat je vroeg heb ik ook gedaan maar het heeft niet geholpen
Reputatie 8
Badge +10

Maar 'zo goed als' is niet helemaal.
Het hoort gewoon probleemloos te werken, zéker als de ontvanger met een kabel is aangesloten.

Oke, maar zeg dat dan even als je reageert... ;)

Hoe snel is je internetverbinding eigenlijk, heb je wel genoeg bandbreedte..?
Badge

Maar 'zo goed als' is niet helemaal.
Het hoort gewoon probleemloos te werken, zéker als de ontvanger met een kabel is aangesloten.

Oke, maar zeg dat dan even als je reageert... ;)

Hoe snel is je internetverbinding eigenlijk, heb je wel genoeg bandbreedte..?

zie de speedtest heb op dit moment wel RTL 4 HD opstaan dan moet je er +- 8 MB bij tellen althans zo legde de persoon van Guidion het aan me uit
Reputatie 8
Badge +10

zie de speedtest heb op dit moment wel RTL 4 HD opstaan dan moet je er +- 8 MB bij tellen althans zo legde de persoon van Guidion het aan me uit

Klopt, een HD-zender trekt ongeveer 8 Mbps.
Met het resultaat van Speedtest.net erbij haalt je verbinding minstens 16 Mbps en dat is voldoende.
Is dit ook de snelheid die de modem aangeeft op de statuspagina..?
Badge
Ja is het zelfde
Reputatie 8
Badge +18
Wil je een printscreen of kopie plaatsen van de statuspagina van je modem
Badge

nu is alles weer goed en er word vandaag weer onweer verwacht dus wacht dat nog even af
Badge

Klopt, een HD-zender trekt ongeveer 8 Mbps.
Met het resultaat van Speedtest.net erbij haalt je verbinding minstens 16 Mbps en dat is voldoende.
Is dit ook de snelheid die de modem aangeeft op de statuspagina..?

heb antwoord van Telfort gekregen hier stuk daar van

Uit onze testen blijkt dat u last heeft van een niet optimale verbinding.

Doorloop de volgende stappen om uw verbinding weer stabiel te krijgen:

1. Sluit het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aan. Dit is het punt waar de KPN-lijn uw huis binnenkomt. (Hal)
2. Houd de bekabeling tussen het IS/RA punt en het modem zo kort mogelijk. We raden u aan een nieuwe kabel hiervoor te gebruiken.
3. Zorg dat de afstand tussen het modem en het IS/RA punt niet langer is dan een halve meter.
4. Reset uw modem:

maar volgens de persoon van guidion mogen wij niet aan dat punt komen want als je het verkeerd doet krijg je ook nog een boete van KPN zie foto van mijn IS/RA punt
Badge

hier een print screen van de modem