Constante problemen met gateway via draadloze verbinding

  • 24 januari 2018
  • 8 reacties
  • 273 keer bekeken

Wanneer ik Wi-Fi gebruik zie ik dat om de ~5 minuten mijn verbinding verbroken wordt. Zowel op 't local network verlies ik verbindingen (streaming, remote desktop) als via 't internet (downloads, remote desktop). Ik snap ook niet waarom de lease met de gateway letterlijk iedere 5 minuten zou moeten worden vernieuwd:

01/24/2018 13:02:09 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 13:02:09 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:57:09 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:57:09 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:52:09 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:52:09 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:47:08 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:47:08 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:42:08 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:42:08 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:37:08 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:37:08 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:32:08 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:32:08 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:27:08 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:27:08 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:22:08 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:22:08 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:17:08 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:17:08 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:12:08 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:12:08 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37
01/24/2018 12:07:08 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.168.228.1,Lease time=600
01/24/2018 12:07:08 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.168.228.37

Het probleem lijkt zich wel alleen voor te doen wanneer ik een draadloze verbinding heb; als ik met dezelfde laptop bedraad zit, doen de problemen zich niet voor.
Dit duurt al maanden voort. Verschillende malen heb ik 't modem gereset, dit hielp niet. Er lijkt wat mis te gaan met 't modem/de modemsoftware zodra ik het draadloos netwerk gebruik.

Ik heb het kanaal vastgezet ipv automatisch, mode veranderd, bandbreedte, en zelfs maar protected mode = on geprobeerd.

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.138v2W4

8 reacties

Reputatie 8
De leasetijd is 10 minuten, en er wordt elke 5 minuten gecontroleerd of de lease nog klopt.
Gezien er geen andere foutmeldingen in die logging-gegevens staan is er verder niets aan de hand met je internetverbinding.

Heb je met andere mobiele apparaten ook problemen, of alleen met je laptop?
Alle draadloze apparaten. Deze laptop geeft op andere routers geen problemen.
Overigens is de titel van dit topic dan niet meer relevant: het gaat nu echt om de draadloze verbinding die zo vaak wordt onderbroken.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Guillaume, welkom terug. Ik begrijp dat je problemen hebt met je wifi verbinding. Ieder apparaat bij jou in huis verliest zijn verbinding. Je kan de stappen om je wifi te verbeteren proberen te volgen. Heb je dit gedaan, maar merk je nog steeds geen aanzienlijke verbetering, dan wil ik je modem gaan vervangen. Hopelijk krijg je hiermee dan wel een stabielere wifi verbinding.

@Babylonia, dankjewel! 🙂
@Wieger: Ik heb die stappen reeds allemaal doorlopen. Bovendien is de afstand tussen het modem en de laptop op het moment van 't probleem zo'n 2,5 meter, dus/en de verbindingssterkte is maximaal.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Guillaume, duidelijk verhaal. Op zo'n afstand verwacht je inderdaad niet die foutmelding terug. Mijn vermoeden is dan toch dat de Experiabox niet meer goed functioneert. Daarom heb ik een vervanging voor je aangevraagd.

Ik heb de reactie van johanrenate verwijderd. Stephen heeft er al op gereageerd. Heb daarom jouw reactie ook een kleine beetje aangepast en de twee reacties die dit zijspoor namen verwijderd. Hopelijk vind je dat niet erg. :$

@Franzki, thanks voor de waarschuwing.

Reageer